Pesan Rahbar

Sekilas Doa Arafah Imam Husain as dan Doa Arafah Imam Husain as

Doa Arafah (Bahasa Arab: دعاء العرفة ) adalah diantara doa-doa Syiah yang menurut riwayat dibaca oleh Imam Husain as pada hari ke-9 Dzul...

Home » » Syi’ah Hakiki Akan Selalu Diberikan Ujian dan Cobaan

Syi’ah Hakiki Akan Selalu Diberikan Ujian dan Cobaan

Written By Unknown on Minggu, 21 Januari 2018 | Januari 21, 2018


Barang siapa yang mengaku sebagai pengikut Imam Makshum as maka pasti ia akan sanggup untuk menghadapi berbagai ujian dan cobaan

Shabestan News Agency, Hujjatul Islam Jawad Jakfari menjelaskan bahwa diceritakan bahwasanya salah seorang Syi’ah dari Khurasan datang menemui Imam Shadiq as dan berkata kepada Imam as: wahai putera Rasul! Engkau memiliki banyak pendukung di Khurasan yang mereka semua bersedia untuk membantumu untuk melakukan kebangkitan.

Pada saat Imam as mendengarnya ia meminta kepada salah seorang sahabatnya untuk menyalakan tungku api yang biasa dipakai untuk memasak roti, kemudian setelah apinya siap Imam as meminta orang tersebut untuk masuk ke dalam tungku api itu, kemudian dengn wajah ketakutan orang tersebut tidak mau masuk ke dalamnya.

Tidak lama kemudian datanglah salah seorang sahabat Imam Shadiq as yang bernama Harun al-Makki, kemudian Imam as meminta kepadanya untuk masuk ke dalam tungku tersebut dan tanpa banyak bertanya ia langsung masuk ke dalam tungku, kemudian setelah beberapa waktu berlalu Imam as meminta Harun untuk keluar.

Kemudian Imam as berkata “ada berapa banyak Syi’ah yang seperti Harun di Khurasan sana? Ia berkata: sama sekali tidak ada ya Imam!. Imam as berkata “demi Allah! Jika ada Syi’ah seperti Harun walaupun hanya 5 orang saja maka pasti aku akan melakukan kebangkitan.”

Dari kisah ini kita bisa mengambil pelajaran bahwa barang siapa yang mengaku sebagai pengikut Imam Makshum as maka pasti ia akan sanggup untuk menghadapi berbagai ujian dan cobaan, demikian jelasnya.


یک سال پیش در چنین روزی بود که آتش نشانان دریادل برای نجات ساختمان پلاسکو از آتش رهسپار چهارراه استانبول شدند تا ماموریت شان را انجام دهند، ماموریتی که برای ۱۶ تن از ان بزرگمردان بازگشتی نداشت و داغی سنگین بر قلب ایران و ایرانی بر جای گذاشت.

به مناسبت فرا رسیدن نخستین سالگرد آن حادثه تلخ گفت وگویی را که با کارشناس مهدوی داشتیم، بازخوانی کرده ایم که به حضورتان تقدیم می شود:

حجت الاسلام جواد جعفری، عضو هیئت علمی مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به فداکاری و ایثارگری شهدای آتش نشان در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو، ایثار را از شاخصه های منتظران واقعی برشمرد و اظهار کرد: حادثه تاسفبار ساختمان پلاسکو موجب اندوه مردم شد اما آنچه در این زمینه نمایان گشت و به تعبیر مقام معظم رهبری باید تحسین شود، تلاش و مسئولیت پذیری آتش نشانان در این حادثه بود که سرفراز از امتحان الهی خارج شدند.

وی با بیان اینکه رشادت و ایثارگری این افراد، روایت شیعه تنوری را در اذهان زنده می کند، افزود: این روایت را مرحوم ابن شهرآشوب در «مناقب» آورده است که یکی از شیعیان خراسان، محضر امام صادق(ع) رسید و عرض کرد: یابن رسول الله(ص)، شما طرفداران بسیاری در خراسان دارید که حاضر به کمک و یاری شما هستند، قیام کنید؛ زمانی که امام(ع) این جمله را شنیدند، درخواست کردند تنور را روشن کنند، زمانی که آتش به حد کافی شعله ور شد، به این شیعه خراسانی فرمودند: وارد تنور شود اما آن مرد عذرخواهی کرد و حتی تصور داشت بی احترامی و جسارتی کرده و امام(ع) بنای تنبیه او را دارد، بنابراین طلب مغرفت و بخشش کرد.

جعفری ادامه داد: در این زمان هارون مکّی وارد می شود و سلام می دهد و امام صادق(ع) بدون اینکه ماجرا را شرح دهند، خطاب به وی می فرمایند، وارد تنور شوید و هارون بدون هیچ سوالی وارد تنور می شود و بعد امام(ع) با این مرد خراسانی شروع به صحبت و از خراسان سوال می کنند، در حالی که این مرد چشمش به تنور بود! بعد از گذشت مدت زمانی، امام صادق(ع) می فرمایند: هارون را صدا کنید تا خارج شود.

عضو هیئت علمی مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به ادامه این روایت تصریح کرد: امام صادق(ع) در ادامه خطاب به مرد خراسانی می فرماید: «چند شیعه شبیه به هارون مکی در خراسان داریم!؟» و وی می گوید، اصلا نداریم و امام صادق(ع) می فرمایند: «قسم می خورم، اگر پنج شیعه اینچنینی داشتیم، قیام می کردیم»، یعنی فدایی نداریم.


امتحان ها؛ راه اثبات واقعی بودن ارادت های شیعه

وی با بیان اینکه این روایات، بیان می کنند چنین شیعیانی که در جانفشانی یا فرضاً در مقابله با آتش پا پس نمی کشند، مورد نیاز امامان معصوم(ع) هستند، تاکید کرد: کسانی که مدعی یاری امامان معصوم(ع) بودند، به شیوه ها و آزمون های مختلف مورد امتحان قرار گرفتند که یکی دیگر از این روایات، ماجرای بریر است؛ وی خدمت امام صادق(ع) در مدینه نشسته بود که مردی اهل کوفه آمد و عرض کرد: شیعیان شما در کوفه بسیار زیاد هستند، قیام کنید که امام(ع) پرسیدند: «افرادی که در کوفه مدعی یاری ما هستند، اگر یکی از آنها نیاز مالی داشته باشد، دیگران حاضرند او دست در جیبشان کند و نیازش را برطرف کند؟» آن مرد گفت: خیر، اینگونه نیستند زیرا مشکل هر فردی برای خودش است و چنین رابطه ای وجود ندارد.

جعفری اضافه کرد: امام صادق(ع) در ادامه فرمودند: «فردی که حاضر نیست از مالش بگذرد، اگر بخواهیم قیام کنیم، چگونه حاضر است، از جانش بگذرد تا دیگران به رفاه، امنیت و آرامش برسند؟!» زیرا این افراد حاضر نیستند از مال خود برای رفع مشکل دیگران هزینه کنند.


دستگیری از همنوعان و نیازمندان، ویژگی خاص یاران امام زمان(عج)

عضو هیئت علمی مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه در ادامه این روایت، امام صادق(ع) این ویژگی را خاص یاران و منتظران واقعی امام زمان(عج) برمی شمارند، گفت: زمانی که این روایات را با این رشادت ها و ایثارگری های آتش نشانان غیور در حادثه پلاسکو بویژه آن تصویری که از آنها در شبکه های مجازی منتشر شد که هدف خود را تلاش برای حفظ مال و جان دیگران اعلام می کردند، مقایسه می کنیم، نشان از آن دارد که جامعه ما در حال رسیدن به بلوغ در زمینه ایثار و بذل جان جان، جهت حفظ مال و جان دیگران است.

وی گفت: این فداکاری و ایثارگی و حاضر بودن برای دفاع از جان و مال دیگران و تامین آرامش و آسایش جامعه از ویژگی های مهم منتظران واقعی ظهور است.


دستگیری قوی ترها از ضعیف ترها ویژگی بارز یاران امام زمان(عج)

جعفری در پاسخ به این سوال که آیا دستگیری از نیازمندان و کمک به همنوعان هم جزء وظایف منتظران ظهور محسوب می شود، گفت: این موضوع در روایات متعددی مطرح شده است، بطور مثال گروهی نزد امام باقر(ع) آمدند و از ایشان درخواست کردند که به آنها توصیه ای کنند و ایشان فرمودند؛ «لیعن قویکم ضعیفکم، یعنی افرادی از شما که قوی هستند، ضعیف ترها را کمک کنند» و توصیه های دیگری می کنند و در نهایت می فرمایند: «اگر اینگونه باشید، می توانید منتظر فرج موعود آخرالزمان(عج) باشید و در زمره یاران امام زمان(عج) قرار بگیرید.»

این عضو هیئت علمی مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: کمک کردن افراد توانمند به لحاظ مالی، علمی و موقعیت اجتماعی به کسانی که نیازمند هستند، براساس روایت امام باقر(ع)، یکی از نشانه های منتظر واقعی امام زمان(عج) در عصر غیبت است.

پایان پیام/9

(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Posting Komentar

ABNS Video You Tube

Terkait Berita: