Syarat meraih kemenangan dalam kehidupan di alam ini ialah iman kepada-Nya. Sebagaimana dalam Al-Qur’an Karim Allah swt menjelaskan kepada manusia, dengan demikian manusia harus bisa merubah apa yang ada di dalam dirinya dan dengan segera mengevaluasi keimanannya.
Hal ini disampaikan Ayatullah Kazhim Shiddiqi dalam kajian akhlaqnya saat menjelaskan tentang kemampuan, kuasa, harta, ilmu dan apapun yang ada di alam ini adalah wasilah untuk meraih keridhaan Allah swt.
Dengan wasilah tersebut maka manusia harus mendekat kepada Allah swt, tidak hanya itu manusia juga bisa menjadi wasilah bagi yang lainnya.
Syarat meraih kemenangan dalam kehidupan di alam ini ialah iman kepada-Nya. Sebagaimana dalam Al-Qur’an Karim Allah swt menjelaskan kepada manusia, dengan demikian manusia harus bisa merubah apa yang ada di dalam dirinya dan dengan segera mengevaluasi keimanannya.
Selain itu, saat seseorang ingin membaca Al-Qur’an lebih dulu ia harus menyucikan kezhaliman yang pernah ia lakukan, dan setiap kali manusia melakukan dosa maka secara tidak langsung ia sama saja dengan menantang Allah swt.
Jika hati manusia selalu mengingat Allah swt maka ayat-ayat Ilahi akan menjadi tangga manusia untuk mikraj kehadirat Allah swt dan ia akan sampai kepada Allah swt untuk meraih kedudukan tawakkal pada-Nya.
Al-Qur’an adalah suara Ilahi, dimana jika seseorang dapat mendengar suara hatinya maka ia akan mendengar suara Ilahi, karena kalamullah tidak akan pernah terdiam, demikian jelasnya.
آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در جلسه درس اخلاق که در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: قدرت، ثروت، علم و هر آنچه تمکن این عالم به شمار میرود وسیلهای برای دستیابی به رضایت خداوند است.
وی افزود: انسان به واسطه این امکانات باید به خداوند تقرب بجوید و خود نیز وسیلهای برای هدایت سایرین باشد از این رو هدایت تنها عنوان و موضوع کتاب الله بیان میشود.
آیتالله صدیقی بابیان اینکه قرآن کریم موضوع و مفاهیم فراوانی طرح کرده که همه بدون استثنا حول محور توحید قرار دارد تا انسان با مبدأ آفرینش آشنا شود، اظهار داشت: خداوند متعال در سوره مبارکه حج میفرماید: ایمان شرط قبولی همه اعمال است.
امامجمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه شرط دستیابی به حیات طیبه ایمان است، عنوان کرد: شرط زندگی پیروز برای پیروزمندان عالم ایمان است. خداوند در قرآن کریم انسانها را به داشتن ایمان توصیه میکند؛ بنابراین انسان باید از درون با یاد خداوند متحول شود و ایمان وجودی خود را مورد ارزیابی قرار دهد.
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) یاد خدا و طی مدارج نوری قرآن کریم را راهی برای رسیدن به درجه بالاتری از ایمان بیان کرد و گفت: انسان زمانی که یک آیه جدید را تلاوت میکند در اصل درجه جدیدی از مدارج را طی کرده و به مقام بالاتری دست مییابد؛ بنابراین درجات بهشت با آیات قرآن کریم مدرج شده است. انسان هر مقدار فعلیتی که از آیات قرآن کریم دریافت میکند به همان میزان میل رسیدن به درجات اعلی مییابد.
وی بابیان اینکه قرآن کریم درمانگر همه دردها و بلاهای مهلکی است که انسان را تهدید میکند، ابراز کرد: انسان قبل از تلاوت ابتدا باید ظلمهای پیشین خود را پاک کند ازاینرو انسان به هر میزان گناه میکند در اصل تحدی به حدود خداوند کرده و از حضرت حق دور میشود.
آیتالله صدیقی با اشاره به اینکه انسان گناهکار ظالم به خود است، گفت: اگر دل انسان شیدای خداوند شود آیات الهی نردبانی برای عروج او میشود و سالک الی الله به منزل توکل راه مییابد.
امامجمعه موقت تهران با اشاره به اینکه قرآن نوا و صدای خداوند است، اظهار داشت: اگر کسی گوش قلبش شنوا باشد صدای حضرت حق را خواهد شنید چراکه خداوند کلامالله است و هرگز مسکوت نمیشود.
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: کسی که کلیمالله میشود با خداوند نجوا میکند و میداند غیر از خدا کسی را ندارد؛ انسان باید مراقب باشد در همه حال با خداوند باشد و هرگز فضای وجودی خود را آلوده به گناه نکند تا بتواند خداوند را درک کند.
وی در بخش دیگر با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب که فرمودند: جوانان امروز کمتر از جوانان دوران دفاع مقدس نیستند، گفت: انسان زمانی که به مدافعان حرم مینگرد اثر انقلاب و نفس امام راحل و رهبر معظم انقلاب را در وجود آنان میبیند، این پیروزیهای گستردهای که علی رقم سیاست زدگی مسئولان جامعه و فضای زشت و حاشیهای که اصل، هدف و نورانیت انقلاب را به حاشیه میبرد تا امور اصلی فرعی جلوه داده شود و اذهان عمومی متوجه کمکاریها نشود، در منطقه اتفاق افتاد دل هر انقلابی را شاد کرد.
آیتالله صدیقی درباره کودتای سقیفه، تصریح کرد: در جریان کودتای سقیفه هدف نابودی امیرمومنان علی(ع) و حاکمیت الهی بود. مخالفان در آن دوران هر صدای مخالفی را خفه میکردند و در آن فضا کسی جرات مخالفت نداشت اما بااینوجود امیرمومنان در خانه نشست و تسلیم جو حاکم نشد زیرا ایشان از جانب خداوند مامور بود که دست به شمشیر نبرد زیرا ولایت عاشق میخواهد در غیر این صورت ولایت مطرود میشود.
پایان پیام/544
(Shabestan/Beragai-Sumber-Lain/ABNS)
Posting Komentar