“Sesungguhnya Allah swt tidak akan merubah nasib suatu kaum kecuali mereka merubahnya sendiri.”
Shabestan News Agency, Bertepatan dengan tanggal 3 Juni yang merupakan hari wafatnya Imam Khomeini ra, Hujjatul Islam Musawi Nasab menjelaskan bahwa dengan melalui revolusi Islam yang dengan tujuan untuk mempersiapkan kemunculan Imam Zaman afs, Imam Khomeini ra telah mengantarkan mafhum Intizhar ini pada puncaknya dan juga merubah jalan politik Republik Islam Iran dengan berdasarkan pada ayat Al-Qur’an Karim yang mengatakan bahwa “sesungguhnya Allah swt tidak akan merubah nasib suatu kaum kecuali mereka merubahnya sendiri.”
Dalam sebuah ucapannya Imam Khomeini ra pernah mengatakan bahwa menegakkan pemerintahan Islam di Iran serta menghidupkan kembali ajaran Islam yang murni di negara Islam ini merupakan sebagian dari harapan suci yang kita miliki dan kemudian tujuan utamanya ialah mempersiapkan kemunculan Imam Zaman afs dan mengibarkan Revolusi Islam Iran ke dunia.
Imam ra juga pernah berkata “revolusi ini tidak hanya terbatas untuk Iran saja, akan tetapi revolusi ini adalah awal dari revolusi agung dunia Islam yang akan dibawa oleh Imam Mahdi afs.”
Memahami Revolusi Islam Iran tanpa memahami kebangkitan Intizhar Imam Zaman afs, dengan demikian ajaran mahdawiyat memiliki peran yang sangat penting dalam politik Revolusi Islam Iran khususnya untuk masa depan Iran.
Intizhar Imam Zaman afs merupakan rahasia dibalik kemenangan Revolusi Islam Iran, tidak hanya itu, Intizhar juga merupakan kelangsungan dan eksistensi Syi’ah, dimana selama dalam kurun waktu 38 tahun ini Revolusi Islam Irang ini sanggup bertahan dari berbagai ancaman, embargo dan lain sebagainya ini semua berkat Intizhar Imam Zaman afs.
دغدغه امام(ره) ایجاد شرایط ظهور بود/انتظار را به اوج رساند
خبرگزاری شبستان: امام(ره) انتظار واقعی را در جامعه پیاده کردند و با راه اندازی و به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت دینی، امکان صدور این انقلاب در دیگر کشورها را فراهم کردند تا زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در گفت وگو با خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان که به مناسبت 14 خرداد ساروز ارتحال امام خمینی(ره) انجام شد، با اشاره به اندیشه های مهدوی معمار کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام خمینی (ره) با راه اندازی جریان انقلاب اسلامی با هدف زمینه سازی ظهور، مفهوم و کارکرد انتظار را به اوج رساندند و سرنوشت سیاسی و اجتماعی یک کشور را با این هدف و براساس آیه قرآن کریم تغییر دادند که می فرماید: «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم؛ خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمیدهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند!»
وی ادامه داد: منتظران در نهضت امام خمینی(ره)، جزء عناصر اصلی بودند و ایشان با بهره گیری از عناصر و اجزای فرهنگ انتظار و با نگاهی اجتماعی و کلان به این فرهنگ، تحولات بنیادین در حیات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امت اسلامی را رقم زدند.
موسوی نسب با بیان اینکه در نگاه امام خمینی(ره) بویژه در وصیت نامه الهی سیاسی ایشان، حکومت اسلامی و اسلام ناب همواره مورد تاکید بوده است، تصریح کرد: ایشان مهدویت ناب را که برگرفته از آیات قرآن کریم و روایات معصومین(ع) است، به منصه ظهور رساندند و انتظار واقعی را در جامعه پیاده کردند و با راه اندازی و به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت دینی، امکان صدور این انقلاب در دیگر کشورها را فراهم کردند تا زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشد.
کارشناس مهدوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با تبیین ویژگی های نواب عام و اصل ولایت فقیه، اهداف و آرمان های اسلام ناب، قرآن و اهل بیت(ع) را در جامعه پیاده کردند، اضافه کرد: امروز رهیافت های این نگاه امام(ره) در استقلال و پیشرفت های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نظام و کشور مشهود است.
هدف از گره زدن اهداف انقلاب با زمینه سازی ظهور
موسوی نسب در پاسخ به این سوال که گره زدن اهداف انقلاب اسلامی با زمینه سازی ظهور در چه افقی دنبال می شد، تاکید کرد: این امر ناشی از دغدغه امام خمینی(ره) بود زیرا ظهور امام زمان (عج) نیازمند فراهم شدن علائم و شرایط است و امام راحل بنا داشتند این شرایط را فراهم آورند.
وی ابراز کرد: امام خمینی(ره) معتقد بودند که انتظار و زمینه سازی ظهور تنها در دعا کردن خلاصه نمی شود بلکه باید حرکت کرد و با همین نگاه حکومت اسلامی را تشکیل دادند و بنا داشتند مهدویت ناب را در دیگر کشورهای اسلامی و در نهایت سراسر جهان تبیین کنند تا جهانیان آماده پذیرش آرمانشهر مهدوی شود.
موسوی نسب با بیان اینکه یکی از شرایط لازم برای ظهور امام زمان (عج)، آمادگی جهانی مردم است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در این راستا بسیار دغدغه مند بودند و همواره در کتاب ها، سخنرانی ها و ... بر این امر تاکید داشتند.
موسوی نسب با اشاره به اثر گره زدن آرمان های انقلاب به معارف مهدوی در پذیرش نهضت امام(ره) از سوی مردم، گفت: امام خمینی(ره) با سیره عملی خود به تبیین این آیه شریف پرداختند که «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم؛ خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمیدهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند!» و ایشان با گشودن پنجره عقل به روی متون نقلی، پس از اعتقاد به اختیار انسان در تعیین سرنوشت خود، مفهوم انتظار را به اوج رساندند و توانستند پایه های عقلانی و اجتماعی مهدویت را براساس قرآن کریم در جامعه تبیین کنند و این مهم موجب شد تا ایشان در دل های جوانان جا پیدا کنند و تصمیمات ایشان مورد پذیرش قرار بگیرد.
تاثیر اندیشه های مهدوی امام خمینی(ره) بر بیداری اسلامی
کارشناس مرکز تخصصی مهدویت اضافه کرد: بیانات و اهداف امام نه تنها در میان جوانان داخل کشور مورد پذیرش قرار گرفت بلکه جوانان دیگر کشورها نیز بیانات ایشان را ملاک عمل قرار دادند و بیداری اسلامی را ایجاد کردند.
وی با بیان اینکه برای رساندن این انقلاب به اهداف متعالی خود باید «صحیفه نور» امام(ره) را چراغ راه خود قرار دهیم، ابراز کرد: اگر نگاه ما همواره به مرجعیت و ولایت فقیه باشد، این انقلاب هیچگاه آسیب نخواهد دید و همچنان در مسیر اتصال با آرمانشهر مهدوی حرکت خواهیم کرد.
پایان پیام/376
(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Posting Komentar