Pesan Rahbar

Sekilas Doa Arafah Imam Husain as dan Doa Arafah Imam Husain as

Doa Arafah (Bahasa Arab: دعاء العرفة ) adalah diantara doa-doa Syiah yang menurut riwayat dibaca oleh Imam Husain as pada hari ke-9 Dzul...

Home » » Ahlul Bait as Penunjuk Jalan di Dunia Ini

Ahlul Bait as Penunjuk Jalan di Dunia Ini

Written By Unknown on Sabtu, 06 Oktober 2018 | Oktober 06, 2018

Hujjatul Islam Dr Ridha Arzani

Dalam doa ke 42 di dalam Shahifah Sajjadiyah menjelaskan kepada kita jalan dan tujuan mana yang akan kita jalani yang kelak akan membawa manusia pada tujuan utama. Al-Qur’an dan Ahlul Bait as adalah penunjukan jalan di dunia ini, dimana Allah swt sudah menunjukan jalan ini sejak 14 abad silam.

ini disampaikan Hujjatul Islam Dr Ridha Arzani dalam pesannya di acara penutupan kongres Internasional Imam Sajjad as yang ke-8.

Ia menambahkan, di dunia yang moral tidak berada pada tempatnya dan sebaliknya tidak bermoral mengisi tempatnya, di dunia yang suara keadilan dilantangkan namun penjajahan dan perampasan merajalela, lantas dengan keadaan seperti ini kepada jalan apa kita akan berpegang?

Dalam doa ke 42 di dalam Shahifah Sajjadiyah menjelaskan kepada kita jalan dan tujuan mana yang akan kita jalani yang kelak akan membawa manusia pada tujuan utama. Al-Qur’an dan Ahlul Bait as adalah penunjukan jalan di dunia ini, dimana Allah swt sudah menunjukan jalan ini sejak 14 abad silam.

Al-Qur’an dan Ahlul Bait as adalah dua hal yang tidak akan terpisah, dimana jika kaum muslimin berpegang kepada dua peninggalan Rasul saww ini maka mereka tidak akan tersesat, dengan demikian di bulan Ramadhan ini selain kita berpegang dan akrab kepada Al-Qur’an Karim as maka kita juga harus bersama Ahlul Bait as khususnya Imam Zaman afs, demikian jelasnya.

ائمه اطهار، نقشه خوان قرآن هستند/ کنگره امام سجاد(ع) متعلق به محبان اهل بیت در اقصی نقاط عالم است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی با اشاره به برگزاری هشتمین دوره کنگره بین المللی امام سجاد(ع) گفت: این کنگره، نه فقط متعلق به مردم بندرعباس که متعلق به محبان اهل بیت در اقصی نقاط جهان است و با نام اهل بیت(ع)این وحدت ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر و دبیرستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، امروز(۱۱ مهر)در اختتامیه هشتمین کنگره بین المللی امام سجادعلیه السلام که با حضور شخصیت های داخلی و خارجی هم اکنون در حال برگزاری است؛ با استفاده از فرمایش امام صادق علیه السلام که «ما-اهل بیت- مترجمان وحی هستیم» تصریح کرد: موضوع کنگره امسال «قرآن در صحیفه سجادیه» است.

وی با بیان اینکه این کنگره در کنار دیگر برنامه ها بسیار درخشیده و ۲۱ استان کشور درگیر آن شدند و این نور در ۲۶ کشور جهان به زیبایی می تابد؛ اظهار داشت: کنگره هشت سال قبل کلید خورد و امروز نه فقط متعلق به مردم بندرعباس که متعلق به محبان اهل بیت در اقصی نقاط جهان است و هر سال شاهد رشد و نمو این حرکت بودیم و با نام اهل بیت علیهم السلام این وحدت و همدلی ایجاد شده است.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه موضوع کنگره امسال دعای چهل و دوم صحیفه سجادیه یعنی دعای امام سجادعلیه السلام هنگام ختم قرآن است؛ گفت: اینکه صحیفه سجادیه بسیار ارزشمند است و حضرت پیشوای تمام انسان های آزاده جهان است، درست؛ اما مشکل امروز جامعه بشر و راه برون رفت از آن چیست؟! در جهانی که اخلاق جایگاه اصلی خود را ندارد و بی اخلاقی جای اخلاق نشسته، در جهانی که صحبت از عدالت است اما تعدی و تجاوز مدرن به جای آن است و در دنیایی که فردگرایی به جای جمع گرایی، حرف اول را می زند و به جای خدامحوری، انسان نشسته و به جای تلاش برای بودن تلاش برای افزونی است؛ در این فضا به کدام نقشه تمسک کنیم؟

وی ادامه داد: دعای چهل و دوم صحیفه سجادیه این را برای ما روشن می کند و مدلی که انسان را به مقصد می رساند و نقص و لغزش ندارد و به منتهای اصلی خود که انا لله و انا الیه راجعون است، می رساند و مدلی که خدامحوری را حاکم می کند و البته اینجا دیگر بحث شیعه و سنی و اهل کتاب نیست، بحث انسانیت است؛ آن مدل اهل بیت و قرآن است که نقشه راه هستند و خداوند این نقشه را ۱۴ قرن قبل برای همه انسان های آزاده آورده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کلام اهل بیت و قرآن را منطبق با فطرت و روح آزاده هر انسانی دانست و افزود: در دعای ختم قرآن صحیفه سجادیه چند مرتبه صلوات بر محمد و آل محمد فرستاده شده و در این دعای نورانی آمده قرآن نقشه خوان نیاز دارد و آن اهل بیت است.

وی با بیان اینکه نور، برطرف کننده جهل و نادانی است و قرآن نورانیت می دهد؛ خاطرنشان کرد: استماع و قرائت قرآن از باب مقدمه خوب است اما همه اینها مقدمه ای برای فهم قرآن و زبان قرآن، زبان بشریت است.

حجت الاسلام ارزانی تصریح کرد: اهل بیت و قرآن تنها برای آن روز نبودند بلکه برای همه روزها تا ابدالآباد هستند.

پایان پیام/88

(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Posting Komentar

ABNS Video You Tube

Terkait Berita: