Pesan Rahbar

Sekilas Doa Arafah Imam Husain as dan Doa Arafah Imam Husain as

Doa Arafah (Bahasa Arab: دعاء العرفة ) adalah diantara doa-doa Syiah yang menurut riwayat dibaca oleh Imam Husain as pada hari ke-9 Dzul...

Home » » Meraih Cinta dan Kasih Sayang Ilahi Dengan Membaca Qur’an

Meraih Cinta dan Kasih Sayang Ilahi Dengan Membaca Qur’an

Written By Unknown on Sabtu, 16 Juni 2018 | Juni 16, 2018


Barang siapa yang banyak membaca Al-Qur’an maka ia akan meraih cinta dan kasih sayang-Nya.

Hal ini disampaikan Hujjatul Islam Ali Ridha Panahian dalam kajian Ramadhannya saat menjelaskan bahwa kerasnya hati akan terjadi saat dimana manusia merasa tidak butuh dengan kasih sayang Allah swt.

Saat seseorang tidak merasa butuh terhadap kasih sayang Allah swt maka yang terjadi ialah akan timbul permasalahan dalam dirinya.
Ruh seseorang telah diciptakan sedemikian rupa sehingga dia tidak puas terhadap surga, dimana pada hakikatnya kepuasannya hanyalah cinta dan kasih sayang Ilahi.

Dalam doa-doa Imam Makshum as setelah menyebutkan tentang keagungan dan kemuliaan Ilahi, yang paling banyak disebut ialah kasih sayang Allah swt.

Lebih lanjut Hujjatul Islam Panahian menuturkan, di antara jalan keselamatan kita dari dosa ialah kasih sayang Allah swt kepada kita, dalam menjawab permasalahan ini Allah swt berkata “Aku mencintai hamba-hamba-Ku, dan ini adalah Al-Qur’an yang merupakan ungkapan cinta dan kasih sayang Allah swt.” Dengan demikian barang siapa yang banyak membaca Al-Qur’an maka ia akan meraih cinta dan kasih sayang-Nya.

Barang siapa yang memiliki hubungan yang baik dengan Allah swt maka hubungannya dengan orang lain juga akan menjadi indah, karena hubungan dengan Allah swt akan membuat manusia merasakan kehidupannya bahkan ia akan menikmati kehidupan dunia dengan cinta Ilahi.

Jika kita dapat memahami keagungan Allah swt maka kasih sayang-Nya akan menjadi lebih lezat bagi ktia, sebagaimana dalam Al-Qur’an keagungan Ilahi disebutkan lebih dari 15 kali dan rata-rata ayat-ayat Al-Qur’an menggambarkan tentang keagungan Ilahi, demikian jelasnya.
کسب محبت و مهربانی خداوند با قرائت قرآن

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: قرآن زبان محبت و مهربانی خداوند است؛ کسی که قرآن را زیاد و درست بخواند به این محبت و مهربانی دست خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان؛ حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت‌الله حق شناس به سخنرانی پرداخت و گفت: قساوت قلب انسان از زمانی آغاز می‌شود که خود را نسبت به مهربانی خداوند بی‌نیاز بداند.

وی افزود: در طول دوران رشد جسمی و روحی انسان باید زمان جدایی از مهربانی والدین انسان به مهربانی خداوند منتقل شود در غیر این صورت به موجودی خشک، ناامید و بدون تعادل روانی تبدیل خواهد شد، متاسفانه بسیاری از افراد چنین هستند بنابراین در جریان تربیت دینی جوانان ابتدا باید این خسارت را جبران کرده سپس آنها را رشد داد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وقتی شخص نیاز به مهربانی خدا را درک نکند او را دچار مشکلات می‌کند که حس در وجود او بیدار شود، عنوان کرد: روح انسان به گونه‌ای ساخته و پرداخته شده است که با بهشت هم ارضاء نمی‌شود و پاسخ آن تنها محبت و مهربانی خداوند است همه جهنم و بهشت برای درک این مساله است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه لسان ادعیه ائمه معصومین(ع) همه تمنای محبت الهی است، بیان داشت: در دعاهای ائمه معصومین(ع) پس از جلب نظر خداوند و دریافت امتیازات فراوان آنچه بسیار مبالغه دارد دریافت مهربانی خداوند است.

وی با بیان اینکه رابطه ما با خدا بر مبنای تمنای مهربانی نیست بلکه بر اساس کسب منافع دنیا و آخرت است، در حالیکه تمام بلاها برای کشف نیاز به مهربانی خداوند است؛ گفت: فلسفه دستورات خدا هم برای کشف این رابطه است که انسان از دنیا و اطرافیان دل ببرد و به محبت و مهربانی او دلبسته شود.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در تعلیم و تربیت امروز وابستگی کودک و نوجوان به مهربانی والدین قطع می‌شود اما به سمت مهربانی خداوند سوق پیدا نمی‌کند بر همین اساس هنگام نوجوانی و جوانی دنبال کسب مهربانی از جنس مخالف است وقتی به آن هم نرسد دچار مشکلات روحی و روانی فراوان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه راه نجات ما از گناه این است که خداوند به ما محبت کند، اظهار داشت: خداوند در پاسخ به این مساله فرموده است که من به شما بندگان خود محبت کردم و آن قرآن کریم است قرآن زبان محبت و مهربانی خداوند است؛ کسی که قرآن را زیاد و درست بخواند به این محبت و مهربانی دست خواهد یافت.

وی با استناد روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه اگر کسی قرآن بخواند و دل او دچار حزن، خضوع و رقت نشود دچار خسران شد و به پرودگار عالم توهین کرده است؛ بیان داشت: همچنین در نماز هم چنین است چرا که در نماز هم سوره‌های قرآنی داریم، زمانی انسان رقت قلب و دل گرفتگی زیبا پیدا می‌کند که انواع مهربانی را ببیند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هنگام قرائت قرآن چند کار را انجام دهید که مهربانی خداوند را حس کنید، ابراز کرد: باید بدن فارق از برخی مسائل مانند سیری زیاد باشد، وقتی با خشوع و خضوع شروع به قرائت قرآن کند شیطان فرار می کند، وقتی قلب مودب و خاشع شود و نفس از اسباب مشغولیت‌زا جدا شود روح انسان با قرائت قرآن انس می‌گیرد و در چنین شرایطی خطاب‌های مهربانانه خداوند در قرآن را درک خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه مخاطبان اصلی قرآن اهل بیت و پیروان آنها هستند که شیرینی سخن گفتن خداوند با خود و مهربانی و لطف او را در قرآن درک می‌کنند؛ خاطرنشان کرد: خوشی و ناخوشی دنیا بازی است که سبب سرگرمی انسان می‌شود این سرگرمی‌ها را هنگام قرائت قرآن کنار بزنید تا مهربانی و محبت خداوند را در قرائت قرآن درک کنید.

وی در پایان گفت: امام حسین(ع) چنان به قرائت قرآن علاقه داشتند که برای یک شب قرائت قرآن از دشمن اجازه گرفتند که جنگ را به تاخیر اندازند که ایشان قرائت قرآن داشته باشند.

پایان پیام/487

(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Posting Komentar

ABNS Video You Tube

Terkait Berita: