Kita telah membaca sejarah bahwa Imam as hidup dengan dizhalimi, lantas jika Imam tidak digaibkan apakah ada yang bisa menjamin bahwa ia tidak akan dizhalimi dan bahkah tidak dibunuh.
Shabestan News Agency, sebab kegaiban Imam Zaman afs adalah diri kita sendiri, yakni supaya tangan kita tidak sampai padanya. Karena jika tidak demikian dan ia dimunculkan di hadapan kita maka siapa yang akan membunuhnya? Apakah dari bangsa Jin yang membunuhnya atau pembunuhnya dari manusia sendiri?
Kita telah membaca sejarah bahwa Imam as hidup dengan dizhalimi, lantas jika Imam tidak digaibkan apakah ada yang bisa menjamin bahwa ia tidak akan dizhalimi dan bahkah tidak dibunuh.
Dan apakah Imam akan ditaati dan dijaga atau malah Imam akan dibunuh?
Kesalahan lainnya dalam pembahasan Mahdawiyat ialah salah dalam memahami konsep kegaiban Imam afs, gaib bukan bermakna tiada akan tetapi bermakna tidak terlihat dari pandangan, dengan begitu pada hakikatnya yang gaib adalah kita dan bukanlah Imam Zaman afs, yakni diri kita gaib dan lalai dan bukan Imam Mahdi afs yang lalai dari kita.
Kita harus mengetahui bahwasanya kita masih belum bisa menyaksikan persiapan dunia atas kemunculan Imam Zaman afs, oleh karena itu kita harus selalu berupaya dan mempersiapkan persiapan tersebut. Karena Imam Zaman afs akan muncul saat orang-orang dan kondisinya sudah siap, dan orang-orang sudah faham akan maarif dan pemikiran Islam serta telah siap untuk menyambut pemerintahan Imam Zaman afs.
Selain itu, mengetahui kapan Imam Zaman afs akan muncul dan dimana Imam afs akan tinggal tidak begitu berarti, karena yang terpenting ialah kita mengetahui tugas dan kewajiban kita saat ini dan apa yang Imam afs inginkan dari kita, dengan demikian mengenal tugas dan kewajiban kita adalah pembahasan yang paling penitng di masa kegaiban Imam afs.
علت غیبت امام زمان علیهالسلام
سبب غیبت امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف خود ما هستیم زیرا دستمان به او نمیرسد، وگرنه اگر در میان ما بیاید و ظاهر و حاضر شود چه کسی او را میکشد؟! آیا جنیان آن حضرت(عج) را میکشند، یا قاتل او انسان است؟!
به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان آیت الله بهجت درباره علل غیبت امام عصر(عج) تعبیراتی دارند که در ذیل مرور می شود:
انسان با خود کاری میکند که هیچ دشمنی با او نمیکند، و آن اینکه سرچشمه صلاح را تا روز قیامت خشک میکند! ازاینرو، معلوم نیست که همه باطناً به حضرت حجت عجلاللهتعالیفرجهالشریف در وقت ظهور ایمان بیاورند، عدهای از روی اکراه ایمان میآورند.
(در محضر بهجت، ج۲، ص ۲۲۲)
سبب غیبت امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف خود ما هستیم زیرا دستمان به او نمیرسد، وگرنه اگر در میان ما بیاید و ظاهر و حاضر شود چه کسی او را میکشد؟! آیا جنیان آن حضرت(عج) را میکشند، یا قاتل او انسان است؟! ما از پیش در طول تاریخ ائمه علیهمالسلام، امتحان خود را پس دادهایم که آیا از امام تحفظ و اطاعت میکنیم و یا اینکه او را به قتل میرسانیم؟!
انحطاط و پستی انسان بهحدی است که قوم حضرت صالح علیهالسلام ناقه صالح را با اینکه وسیله ارتزاق و نعمت آنها بود، پی کردند، چنانکه قرآن کریم درباه آن میفرماید: «لهَا شِرْبٌ وَ لَکمْ شِرْبُ یوْمٍ معْلُومٍ؛ یعنی، یک روز آب سهم شما باشد و روز دیگر سهم آن».۱ آن ناقه، یک روز آب چاه را میخورد و در عوض به آنها شیر میداد! بنابراین، همان گونه که ممکن است عُقلا خزینه و انبار نعمت خود را نابود کنند ـ همچنان که ناقه صالح را کشتند ـ امکان دارد که ما انسانهای عاقل! نیز امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف را که تمام خیرات از اوست و از ناقه صالح بالاتر و پر فیضتر است برای اغراض شخصیه خود به قتل برسانیم!
(در محضر بهجت، ج۱، ص۹۱)
امیدواریم خداوند برای یک مشت شیعه مظلوم، صاحبشان را برساند؛ زیرا در عالم چنین سابقه نداشته و ندارد که رئیس و رهبری از مریدان و لشکرش اینقدر غیبت طولانی داشته باشد. چه باید گفت؟ معلوم نیست تا کی! در تمام امتهای گذشته غیبت مقدر شده است، ولی در هیچامتی چنین غیبتی با وقت نامعلوم و غیرمقدر اتفاق نیفتاده است.
ما مسلمانها امتحان خود را با پیغمبر صلیاللهعلیهوآلهوسلم و یازده امام علیهمالسلام در زمان حضورشان پس دادهایم، اگر این یکی هم ظاهر میشد، لابد به قربانش میرفتیم! کسانی که در زمان ائمه علیهمالسلام به بنیامیه و بنیالعباس گرایش داشتند، مگر دیوانه بودند؟! آنها از میان دو راه دین و دنیا، دنیا و ضد آخرت را اختیار میکردند، و هنوز مناصب آنها برای ما عرضه نشده تا امتحان خود را پس بدهیم.
(در محضر بهجت، ج۱، ص ۱۷۳)
پایان پیام/9
به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان آیت الله بهجت درباره علل غیبت امام عصر(عج) تعبیراتی دارند که در ذیل مرور می شود:
انسان با خود کاری میکند که هیچ دشمنی با او نمیکند، و آن اینکه سرچشمه صلاح را تا روز قیامت خشک میکند! ازاینرو، معلوم نیست که همه باطناً به حضرت حجت عجلاللهتعالیفرجهالشریف در وقت ظهور ایمان بیاورند، عدهای از روی اکراه ایمان میآورند.
(در محضر بهجت، ج۲، ص ۲۲۲)
سبب غیبت امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف خود ما هستیم زیرا دستمان به او نمیرسد، وگرنه اگر در میان ما بیاید و ظاهر و حاضر شود چه کسی او را میکشد؟! آیا جنیان آن حضرت(عج) را میکشند، یا قاتل او انسان است؟! ما از پیش در طول تاریخ ائمه علیهمالسلام، امتحان خود را پس دادهایم که آیا از امام تحفظ و اطاعت میکنیم و یا اینکه او را به قتل میرسانیم؟!
انحطاط و پستی انسان بهحدی است که قوم حضرت صالح علیهالسلام ناقه صالح را با اینکه وسیله ارتزاق و نعمت آنها بود، پی کردند، چنانکه قرآن کریم درباه آن میفرماید: «لهَا شِرْبٌ وَ لَکمْ شِرْبُ یوْمٍ معْلُومٍ؛ یعنی، یک روز آب سهم شما باشد و روز دیگر سهم آن».۱ آن ناقه، یک روز آب چاه را میخورد و در عوض به آنها شیر میداد! بنابراین، همان گونه که ممکن است عُقلا خزینه و انبار نعمت خود را نابود کنند ـ همچنان که ناقه صالح را کشتند ـ امکان دارد که ما انسانهای عاقل! نیز امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف را که تمام خیرات از اوست و از ناقه صالح بالاتر و پر فیضتر است برای اغراض شخصیه خود به قتل برسانیم!
(در محضر بهجت، ج۱، ص۹۱)
امیدواریم خداوند برای یک مشت شیعه مظلوم، صاحبشان را برساند؛ زیرا در عالم چنین سابقه نداشته و ندارد که رئیس و رهبری از مریدان و لشکرش اینقدر غیبت طولانی داشته باشد. چه باید گفت؟ معلوم نیست تا کی! در تمام امتهای گذشته غیبت مقدر شده است، ولی در هیچامتی چنین غیبتی با وقت نامعلوم و غیرمقدر اتفاق نیفتاده است.
ما مسلمانها امتحان خود را با پیغمبر صلیاللهعلیهوآلهوسلم و یازده امام علیهمالسلام در زمان حضورشان پس دادهایم، اگر این یکی هم ظاهر میشد، لابد به قربانش میرفتیم! کسانی که در زمان ائمه علیهمالسلام به بنیامیه و بنیالعباس گرایش داشتند، مگر دیوانه بودند؟! آنها از میان دو راه دین و دنیا، دنیا و ضد آخرت را اختیار میکردند، و هنوز مناصب آنها برای ما عرضه نشده تا امتحان خود را پس بدهیم.
(در محضر بهجت، ج۱، ص ۱۷۳)
پایان پیام/9
(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Posting Komentar