Intizhar adalah suatu perbuatan, sebuah persiapan, sebuah motivasi yang kuat baik di dalam hati maupun di luarnya, Intizhar adalah sebuah semangat dan pergerakan yang tiada batasnya di dalam semua bidang.
Shabestan News Agency, dilansir dari Channel Telegram Masjid Jamakaran, terkait dengan penjelasan Intizhar yang sebenarnya, Ayatullah Al-uzhma Khamenei menjelaskan bahwa Intizhar al-Faraj merupakan sebaik-baiknya amal, karena sudah jelas bahwa intizhar merupakan suatu perbuatan dan bukan berpangku tangan, jangan sampai salah dalam masalah ini dimana banyak yang berfikiran bahwa dengan berpangku tangan dan menanti sampai datangnya sesuatu yang akan terjadi.
“Intizhar adalah suatu perbuatan, sebuah persiapan, sebuah motivasi yang kuat baik di dalam hati maupun di luarnya, Intizhar adalah sebuah semangat dan pergerakan yang tiada batasnya di dalam semua bidang,” jelas Rahbar.
Dalam Al-Qur’an surat Al-Qashahs ayat 5 disebutkan “Dan Kami hendak memberi karunia kepada orang- orang yang tertindas di bumi itu dan hendak menjadikan mereka pemimpin dan menjadikan mereka orang- orang yang mewarisi (bumi).”
Dan dalam surat Al-A’raf ayat 128 disebutkan “sesungguhnya bumi (ini) kepunyaan Allah; dipusakakan- Nya kepada siapa yang dikehendaki- Nya dari hamba- hamba- Nya. Dan kesudahan yang baik adalah bagi orang- orang yang bertakwa.”
Ayat di atas ingin mengatakan bahwa tidak ada satu bangsa dan umat manapun yang boleh pasrah dan putus asa dari upaya dan usahanya, jelas Rahbar.
Intizhar al-Faraj ialah bahwa kita jangan sampai membiarkan keputusasaan mengambil alih hati kita, yakinlah bahwa apa yang kita nanti akan terealisasi, yakni dengan amal, usaha, motivasi dan pergerakan.
به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از کانال تلگرامی مسجد مقدس جمکران، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، مقام معظم رهبری می فرمایند: مسئلهی انتظار هم که جزء لاینفک مسئلهی مهدویت است، از آن کلیدواژه های اصلی فهم دین و حرکت اساسی و عمومی و اجتماعی امت اسلامی به سمت اهداف والای اسلام است.
ایشان ادامه دادند: انتظار یعنی ترقب، یعنی مترصد یک حقیقتی که قطعی است، بودن؛ این معنای انتظار است. انتظار یعنی این آینده حتمی و قطعی است؛ بخصوص انتظارِ یک موجود حىّ و حاضر؛ این خیلی مسئلهی مهمی است. اینجور نیست که بگویند کسی متولد خواهد شد، کسی به وجود خواهد آمد؛ نه، کسی است که هست، وجود دارد، حضور دارد، در بین مردم است.
حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: در روایت دارد که مردم او را می بینند، همچنانی که او مردم را می بیند، منتها نمی شناسند.در بعضی از روایات تشبیه شده است به حضرت یوسف که برادران او را میدیدند، بین آنها بود، در کنار آنها بود، روی فرش آنها راه می رفت، ولی نمی شناختند. یک چنین حقیقت بارز، واضح و برانگیزاننده ای؛ این کمک می کند به معنای انتظار.
مقام معظم رهبری افزودند: این انتظار را بشریت نیاز دارد، امت اسلامی به طریق اولی نیاز دارد. این انتظار، تکلیف بر دوش انسان می گذارد. وقتی انسان یقین دارد که یک چنین آینده ای هست؛ همچنانی که در آیات قرآن هست: «وَلَقَد كَتَبنا فِي الزَّبورِ مِن بَعدِ الذِّكرِ أَنَّ الأَرضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصّالِحونَ؛ در «زبور» بعد از ذکر (تورات) نوشتیم: «بندگان شایستهام وارث (حکومت) زمین خواهند شد!» « إِنَّ في هذا لَبَلاغًا لِقَومٍ عابِدينَ؛ در این، ابلاغ روشنی است برای جمعیّت عبادتکنندگان!» (آیات 105 و 106 سوره انبیاء)- مردمانی که اهل عبودیت خدا هستند، می فهمند - باید خود را آماده کنند، باید منتظر و مترصد باشند. انتظار لازمهاش آمادهسازی خود هست.
بیانات در دیدار اساتید و فارغالتحصیلان تخصصی مهدویت - ۱۳۹۰
پایان پیام/376
(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Posting Komentar