Pesan Rahbar

Sekilas Doa Arafah Imam Husain as dan Doa Arafah Imam Husain as

Doa Arafah (Bahasa Arab: دعاء العرفة ) adalah diantara doa-doa Syiah yang menurut riwayat dibaca oleh Imam Husain as pada hari ke-9 Dzul...

Home » » Anjuran Untuk Membaca Doa Nudbah di Hari Idul FItri

Anjuran Untuk Membaca Doa Nudbah di Hari Idul FItri

Written By Unknown on Sabtu, 16 Juni 2018 | Juni 16, 2018


Hari raya Idul Fitri adalah hari kebahagiaan bagi orang-orang mukmin karena selama sebulan penuh telah menjalankan penghambaan dan ibadah kepada Allah swt, dan dalil lainnya hari Idul Fitri menjadi sangat penting ialah karena kehidupan kita berada di bawah naungan Imam Zaman afs.

Shabestan News Agency, Berkaitan dengan anjuran untuk membaca doa Nudbah di hari Idul FItri, Hujjatul Islam Muhammad Shadiq Nashullah menjelaskan bahwa Nudbah bermakna perhatian kepada Imam Zaman afs, dan sebab dianjurkan doa Nudbah pada hari Idul Fitri ialah karena sebab kegaiban Imam Zaman afs dan hal ini juga persiapan penanti Imam afs untuk kemunculannya.

Dijelaskannya, saat shalat Idul Fitri kita membaca surat Al-A’la “Sesungguhnya beruntunglah orang yang membersihkan diri ( dengan beriman ).”
Kesempurnaan hakiki di dalam kemenangan ini ialah berpisah dari kehinaan dan meraih keridhaan Imam Makshum as. Dari sisi lainnya ialah berkumpulnya orang-orang dalam shalat Idul Fitri dengan diiringi kemuliaan khusus untuk membaiat Imam Zaman afs.

Lebih lanjut Hujjatul Islam Nashrullahi menuturkan, Idul Fitri juga merupakan ucapan terima kasih kepada Allah swt atas nikmat Imamah dan Wilayat.

Hari raya Idul Fitri adalah hari kebahagiaan bagi orang-orang mukmin karena selama sebulan penuh telah menjalankan penghambaan dan ibadah kepada Allah swt, dan dalil lainnya hari Idul Fitri menjadi sangat penting ialah karena kehidupan kita berada di bawah naungan Imam Zaman afs.

Di hari raya Idul Fitri di samping kita berbahagia dan merayakan kemenangan dianjurkan juga untuk membaca doa Nudbah dan meminta kemunculan Imam afs, karena tanpa kemunculannya hari raya ini tidak akan sempurna, demikian jelasnya.


چرا شادی عید فطر را با ندبه گره می زنیم؟!

خبرگزاری شبستان: علاوه بر اینکه در دعاها و اعمال ماه مبارک رمضان از امام زمان(عج) یاد می کنیم، در عید فطر و جشن بندگی نیز با قرائت دعای ندبه، از خدا می خواهیم که شادی و شیرینی این عید را با ظهور برای ما بیشتر کند.

حجت الاسلام محمدصادق نصراللهی، کارشناس مهدوی با اشاره به تاکیدات صورت گرفته برای خواندن دعای ندبه در روز عید سعید فطر به خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان گفت: ندبه به معنای توجه به امام زمان(عج) بوده و توصیه به قرائت این دعا در عید فطر به دلیل غیبت امام(عج) و در واقع مهیا کردن جامعه منتظر برای ظهور است.

وی افزود: ما در نماز عید سعید فطر و با قرائت سوره اعلی می گوییم: «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَكَّى»،«هر‌ ‌که‌ ‌خود‌ ‌را‌ پاک‌ کرد، رستگار شد،» کمال این فلاح و رستگاری جدا شدن از ناپاکی و رسیدن به رضایت امام معصوم(عج) است، از طرفی تجمعی که برای اقامه نماز عید سعید فطر شکل می گیرد، از جمله تجمعات با شکوهِ خاص برای بیعت با امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام نصراللهی با بیان اینکه عید فطر شکرانه ای به درگاه خدا برای داشتن نعمت امامت و ولایت است، تصریح کرد: روز عید سعید فطر، روز شادی مومنین به جهت یک ماه بندگی و عبادت با خدا است و از دیگر دلایل اهمیت این روز به این جهت است که بگوییم زندگی ما در سایه بقیه الله(عج) معنا می یابد.

وی تاکید کرد: علاوه بر اینکه در قرائت دعای ها و اعمال ماه مبارک رمضان از امام زمان(عج) یاد می کنیم، در روز عید فطر در کنار شادی و جشن بندگی با قرائت دعای ندبه، از خدا می خواهیم که چرا با ظهور حضرت حجت(عج) این عید برای ما کامل و با شادی و سرور بیشتر همراه نمی شود.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت ابراز کرد: باید این آگاهی در ما به وجود آید که برای رسیدن به خدا تنها امکاناتی همچون عقل، قوه فکر و احساس کافی نیست بلکه لازم است قطبنمایی برای هدایت و راهنمایی ما وجود داشته باشد و بدون شک خداوند و اولیای الهی بهترین ناجی برای نشان دادن راه مستقیم به انسان ها هستند که می توانند از غرق شدن ما در تاریکی ها جلوگیری کنند، بنابراین، «عید فطر» فرصتی است که پیوندمان با امام عصر(عج) را مستحکم کنیم.

کارشناس مهدوی با بیان اینکه اگر جامعه منتظر برای ظهور یاورانی را تربیت کنند، به طور قطع ظهور محقق می شود، تاکید کرد: ماه مبارک رمضان، مقدمه ای برای ارتباط و نزدیکی به امام زمان(عج) است، به گونه ای که در شب 23 ماه مبارک رمضان که احتمال قدر بودن آن زیاد است، توصیه بسیاری به قرائت دعای فرج می شود، تا از این طریق موضوع انتظار و تعجیل در فرج حضرت مهدی(عج) به عنوان یک امر مهم در میان مومنین مورد توجه قرار بگیرد.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه برای پذیرش روزه و اعمال ماه مبارک رمضان باید متوسل به امام زمان(عج) شویم، تاکید کرد: برای آنکه اعمال ما در این ماه مورد پذیریش خداوند قرار گیرد، باید به امضا و رضایت حضرت حجت(عج) باشد، لذا باید در روز عید سعید فطر با توسل به حضرت مهدی(عج) بخواهیم که زمینه عفو و بخشش ما فراهم شود.

حجت الاسلام نصراللهی در پایان خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان مقدمه ای برای ارتباط نزدیک تر ما با حضرت حجت(عج) است به گونه ای که با دوری از خوردنی ها، نوشیدنی و هواهای نفسانی، سعی کردیم خودسازی و تقوا را در خود تقویت کنیم، این رویه باید در طول سال هم به عنوان مولفه ای مهم در سبک زندگی منتظرانه نهادینه و پیگیری شود.

پایان پیام/40

(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Posting Komentar

ABNS Video You Tube

Terkait Berita: