Hikmah kegaiban ini tidak akan diketahui oleh orang-orang hingga setelah kemunculan Imam Zaman afs, sebagaimana tidak diketahuinya hikmah tentang apa yang dilakukan nabi Khidir as sampai saat berpisah dengan nabi Musa as.”
Shabestan News Agency, Abdullah bin Fadhl Hasyimi berkata : aku mendengar dari Imam Shadiq as bahwasnya beliau as berkata “Sahibul Amr akan mengalami masa gaib yang terjadi karena keadaan yang memaksa, dan kelak orang-orang yang anti kebenaran dan pendukung kebatilan berada dalam keraguan.”
Kemudian Abdullah bin Hasyim bertanya : “diriku menjadi tebusanmu, mengapa hal tersebut bisa terjadi”, Imam as berkata “karena sesuatu hal yang kami tidak diizinkan untuk mengatakannya kepada kalian”. Lalu apa hikmah dari kegaiban tersebut?, Imam as berkata “hikmahnya adalah sebagaimana hikmah orang-orang yang pernah digaibkan oleh Allah swt yang sebelumnya pernah disebutkan, hikmah kegaiban ini tidak akan diketahui oleh orang-orang hingga setelah kemunculan Imam Zaman afs, sebagaimana tidak diketahuinya hikmah tentang apa yang dilakukan nabi Khidir as sampai saat berpisah dengan nabi Musa as.”
Sebagaimana yang dijelaskan dalam riwayat bahwasanya kegaiban Imam Mahdi afs hikmah dan faidahnya hanya Allah semata yang mengetahuinya, seperti halnya berbagai kejadian dan mukjizat luar biasa yang terjadi kepada para anbiya Ilahi berdasarkan pada sunatullah dan ketentuan Ilahi di alam semesta ini maka kehidupan yang panjang dan lama kegaiban Imam Mahdi afs tidak keluar dari hal tersebut.
راز غیبت امام عصر عجل الله تعالی فرجه چیست؟
خبرگزاری شبستان: ... ای پسر فضل! این موضوع یکی از دستورات الهی و سری از اسرار خدا و غیبی از غیب های اوست... و هر گاه خداوند را حکیم دانستیم باید تمام افعال او را حکیمانه بدانیم گرچه راز آن بر ما روشن نباشد.»
به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان، عبدالله بن فضل می گوید: از امام صادق(ع) شنیدم که فرمودند: «برای صاحب این امر ناگزیر غیبتی است که اهل باطل را به شک می اندازد.»
پرسیدم: فدایت گردم، چرا؟ فرمودند: «به خاطر چیزی که ما مجاز به کشف آن برای شما نیستیم.»
پرسیدم: راز غیبت امام عصر عجل الله تعالی فرجه چیست؟
فرمودند: «فلسفه غیبت امام(عج)، همچون فلسفه غیبت حجت های گذشته الهی است و راز غیبت وی آشکار نمی شود مگر پس از ظهور آن حضرت(عج)، چنان که راز اقدامات خضر علیه السلام یعنی شکستن کشتی و کشتن آن پسربچه، ساختن دیوار، برای موسی علیه السلام روشن نشد مگر زمان جدا شدند آن دو از یکدیگر.
ای پسر فضل! این موضوع یکی از دستورات الهی و سری از اسرار خدا و غیبی از غیب های اوست... و هر گاه خداوند را حکیم دانستیم باید تمام افعال او را حکیمانه بدانیم گرچه راز آن بر ما روشن نباشد.»1
1.بحارالانوار، ج52، ص91.
*برگرفته از «زبور نور (هزار و یک نکته از زندگانی حضرت مهدی(عج)»
پایان پیام/9
خبرگزاری شبستان: ... ای پسر فضل! این موضوع یکی از دستورات الهی و سری از اسرار خدا و غیبی از غیب های اوست... و هر گاه خداوند را حکیم دانستیم باید تمام افعال او را حکیمانه بدانیم گرچه راز آن بر ما روشن نباشد.»
به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان، عبدالله بن فضل می گوید: از امام صادق(ع) شنیدم که فرمودند: «برای صاحب این امر ناگزیر غیبتی است که اهل باطل را به شک می اندازد.»
پرسیدم: فدایت گردم، چرا؟ فرمودند: «به خاطر چیزی که ما مجاز به کشف آن برای شما نیستیم.»
پرسیدم: راز غیبت امام عصر عجل الله تعالی فرجه چیست؟
فرمودند: «فلسفه غیبت امام(عج)، همچون فلسفه غیبت حجت های گذشته الهی است و راز غیبت وی آشکار نمی شود مگر پس از ظهور آن حضرت(عج)، چنان که راز اقدامات خضر علیه السلام یعنی شکستن کشتی و کشتن آن پسربچه، ساختن دیوار، برای موسی علیه السلام روشن نشد مگر زمان جدا شدند آن دو از یکدیگر.
ای پسر فضل! این موضوع یکی از دستورات الهی و سری از اسرار خدا و غیبی از غیب های اوست... و هر گاه خداوند را حکیم دانستیم باید تمام افعال او را حکیمانه بدانیم گرچه راز آن بر ما روشن نباشد.»1
1.بحارالانوار، ج52، ص91.
*برگرفته از «زبور نور (هزار و یک نکته از زندگانی حضرت مهدی(عج)»
پایان پیام/9
(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Posting Komentar