Pesan Rahbar

Sekilas Doa Arafah Imam Husain as dan Doa Arafah Imam Husain as

Doa Arafah (Bahasa Arab: دعاء العرفة ) adalah diantara doa-doa Syiah yang menurut riwayat dibaca oleh Imam Husain as pada hari ke-9 Dzul...

Home » » Penyimpangan dan Kekeliruan, Ancaman Serius Untuk Pembahasan Intizhar

Penyimpangan dan Kekeliruan, Ancaman Serius Untuk Pembahasan Intizhar

Written By Unknown on Selasa, 16 Januari 2018 | Januari 16, 2018


Beberapa faktor lainnya yang dapat menciderai pembahasan Mahdawiyat ialah adanya orang-orang yang berbicara mengenai Mahdawiyat yang pada hakikatnya mereka bukanlah spesialis dalam masalah ini.

Shabestan News Agency, berkenaan dengan kekeliruan dalam pembahasan Intizhar dan Mahdawiyat yang keberadaannya sudah semakin mengancam dan membahayakan masyarakat Islam, Hujjatul islam Mahdi Nailipour menjelaskan bahwa salah satu kesalahan dan kekeliruan dalam pembahasan Mahdawiyat yang terjadi di masyarakat kita ialah keadaan dimana orang-orang yang seharusnya mengenal pembahasan kegaiban dan Intizhar Imam Zaman afs dengan benar namun mereka malah berusaha untuk mengaitkan beberapa tanda dan ciri-ciri yang ada dengan kemunculan Imam Zaman afs.

Ia menambahkan, beberapa faktor lainnya yang dapat menciderai pembahasan Mahdawiyat ialah adanya orang-orang yang berbicara mengenai Mahdawiyat yang pada hakikatnya mereka bukanlah spesialis dalam masalah ini.

Kurangnya pengetahuan merupakan sumber utama dari semua penyimpangan dan khurafat yang ada, beliau juga menjelaskan bahwa sebagian orang mendekat dan menghadap Imam Zaman afs hanya di saat sedang butuh saja dan mereka juga beranggapan bahwa tugas Imam Zaman afs hanya untuk menyelesaikan permasalahan yang ada, padahal lebih dari itu.

Terkait masa penantian Imam, sebagian orang juga beranggapan bahwa mereka sama sekali tidak mempunyai kewajiban atas semua permasalahan yang terjadi dan bahkan mereka melepas semua tanggung jawabnya dan dengan gampangnya mereka berkata bahwa Imam Zaman afs, beliau lah yang akan mengatur semuanya, tambah beliau.

درباره آسیب هایی که انتظار و مهدویت را در جامعه اسلامی در معرض خطر و تهدید قرار می دهد، اظهار کرد: یکی از آسیب های مباحث مهدویت این است که مردم ما در حالی که باید بحث غیبت را به شکل صحیح بشناسند و مسئله انتظار را دنبال کنند دچار بحث تطبیق گرایی و نشانه شناسی و علائم یابی برای امر ظهور شده اند.

وی افزود: مطلب دیگری که به این آسیب، دامن می زند این است که برخی از افرادی که در این وادی سخن می گویند آنگونه که باید در رابطه با مباحث مهدوی تخصص ندارند. لذا گاهی از روی کج فهمی یا از باب اینکه در رابطه با اینگونه موضوعات، دوراندیش نیستند و صرفاً به ظاهر مباحث توجه دارند، زمینه طرح مباحث تطبیقی را ایجاد و فراهم می کنند.

حجت الاسلام نیلی پور تصریح کرد: ما ضربه های سهمگینی در این رابطه خورده ایم از جمله در همین دهه اخیر که برخی در بحث تطبیق گرایی دچار گرفتاری های فراوان شدند.

وی با اشاره به دیگر دلایل دامن زدن به آسیب های تطبیق گرایی در ساحت مهدویت، ابراز کرد: دلیل دیگر آنکه افرادی که در بدنه مراکز علمی و فرهنگی ما حضور دارند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری از آنها توقع کار عالمانه می رود، متاسفانه با سطحی نگری به مسئله مهدویت نگاه می کنند و همین رویکرد آسیب های این عرصه را روزافزون می کند.

کارشناس مباحث مهدوی در ادامه بیان کرد: یکی از اشکالاتی که ما به مراکز علمی و آموزشی داریم این است که مباحث مهدوی را به عنوان روح حاکم بر مباحث فرهنگی جامعه در نظر نمی گیرند و افرادی که در موضوعات فرهنگی برای جامعه تصمیم گیری می کنند چون نگاه مهدوی به مسائل ندارند، در بسیاری از موارد نتیجه عملکرد فرهنگی شان آسیب زا است.

حجت الاسلام نیلی پور ابراز کرد: اگر این مسئله یعنی داشتنِ رویکرد مهدوی در مباحث فرهنگی اصلاح شود، بسیاری از آسیب های عرصه مهدویت از جمله موضوع تطبیق گرایی وقایع جامعه در حوزه های مختلف با علائم ظهور نیز حل می شود؛ به عنوان مثال یکی از مباحثی که امروز باید با دقت درباره آن سخن گفت موضوع «پیاده روی اربعین» است که اگر نگاه عالمانه نسبت به آن وجود نداشته باشد می تواند در حوزه مهدویت آسیب زا شود.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) اصفهان در این باره تصریح کرد: اگر بین پیاده روی اربعین حسینی با همه عظمت و زیبایی هایی که در آن وجود دارد و مهدویت به صورت غیرعالمانه ارتباط برقرار شود، بسیاری از مردم را دچار چالش و مشکل می کند، بنابر این، باید توجه داشته باشیم که عملکرد ما در این رابطه باید بسیار دقیق و عالمانه باشد تا دشمن نتواند از این مسیر آسیب ها و شبهات جدیدی را مطرح کند.

کارشناس مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: از این رو، با توجه به فعالیت موکب هایی که در ایام اربعین در رابطه با مسائل و موضوعات مهدوی، مردم را دچار انحراف می کنند باید تلاش کرد تا بهره مندی عالمانه از این جریان عظیم داشته باشیم.

پایان پیام/99

(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Posting Komentar

ABNS Video You Tube

Terkait Berita: