Pesan Rahbar

Sekilas Doa Arafah Imam Husain as dan Doa Arafah Imam Husain as

Doa Arafah (Bahasa Arab: دعاء العرفة ) adalah diantara doa-doa Syiah yang menurut riwayat dibaca oleh Imam Husain as pada hari ke-9 Dzul...

Home » » Kemenangan Hak Atas Batil Adalah Hal Yang Pasti

Kemenangan Hak Atas Batil Adalah Hal Yang Pasti

Written By Unknown on Senin, 19 Februari 2018 | Februari 19, 2018


Setiap mengajak para pendengarnya Al-Qur’an karim selalu meminta untuk melihat dan menengok kisah dan sejarah orang-orang di masa lalu, supaya kita bisa mengambil pelajaran dari akhir yang buruk serta kebinasaan orang-orang yang mendustakan agama Allah swt.

Shabestan News Agency, Allah swt menciptakan sistem Penciptaan atas dasar kontinuitas, sebagaimana hal ini disebutkan dalam surat Al-Hijr ayat 85 “Dan tidaklah Kami ciptakan langit dan bumi dan apa yang ada di antara keduanya, melainkan dengan benar. Dan sesungguhnya saat ( kiamat ) itu pasti akan datang, maka maafkanlah ( mereka ) dengan cara yang baik.”

Setiap mengajak para pendengarnya Al-Qur’an karim selalu meminta untuk melihat dan menengok kisah dan sejarah orang-orang di masa lalu, supaya kita bisa mengambil pelajaran dari akhir yang buruk serta kebinasaan orang-orang yang mendustakan agama Allah swt.

Sunatullah tidak akan bisa dipatahkan dan dihilangkan, dimana kemenangan kelompok yang hak atas kelompok yang batil akan selalu ada. Dan sunatullah ini salah satu dasar yang akan selalu ada dan tidak akan pernah bisa berubah.

Al-Qur’an Karim mengatakan bahwa kemenangan yang hak atas batil adalah hal yang pasti, sebagaimana dikatakan “saat hak datang, kebatilan akan sirna.”

Apa yang bisa kita ambil dari ayat di atas ialah bahwa pemerintahan yang hak tidak akan bisa kompromi dengan kebatilan, dimana tidak hanya tidak akan pernah tunduk atas kebatilan akan tetapi akan melenyapkan kebatilan tersebut.

خرم آباد؛

آینده جهان از نظر مکتب های مختلف که رشد سلاح های هسته ای و اتمی را می بینند، جز ویرانه ای نیست، اما اسلام آینده جهان را قسط و عدل، آرامش و تمدن و حکومت صالحان می داند.( سوره انبیاء آیه 105)

هدف رسالت پیامبران، تربیت انسان ها و در نتیجه قیام آنان برای اقامه قسط و عدل است.( سوره انبیاء آیه 25)

وخداوند مومنان راستین را وعده قطعی داده است که خلافت در زمین را نصیب آنان سازد.( سوره نور آیه 55)

و دین پسندیده خود را مستقر سازد و در سایه هدایت های آن، پس از خوف و ترس، امن و آرامش تحقق یابد.( سوره نور آیه 55)

اسلام تنها دین الهی است(آل عمران آیه 19) که خداوند آن را با ولایت اولیاعش کامل گردانید و بدان راضی شد. مائده ( مائده آیه 3)

و خود وعده داده است که اسلام، دین جهانی باشد و حکومت اسلامی تنها حکومت عدل وقسط در سراسر گسترده زمین گردد:( سوره توبه آیه 33).

مرتضی پیرحیاتی، کارشناس مسائل دینی و فرهنگی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، گفت: خداوند نظام آفرینش را برپایه حق استمرارساخته است.

وی افزود:چنانکه خداوند متعال در آیه 85 سوره حجر فرموده و هر باطلی در این جهان، محکوم به نابودی است و مانند کف روی آب، زائل خواهد گشت.

پیرحیاتی، بیان کرد: قرآن کریم همه مخاطبان خود را دعوت می کند که در سرگذشت گذشتگان سیر کنند و عاقبت بدوهلاکت تکذیب کنندگان را ببینند.

وی بیان کرد: سنت شکست ناپذیر و غیر قابل زوال الهی، پیروزی قیام حق و نابودی باطل است و این سنت، از اصول همیشگی و همگانی نظام آفرینش است که هیچگاه تغییر پذیر نیست.

پیرحیاتی، خاطرنشان کرد: قرآن کریم پیروزی حق را بر باطل حتمی می داند و می فرماید حق می آید و باطل می رود.

وی بیان کرد: خداوند متعال در قرآن می فرماید حق را بر باطل چیره می کنیم پس حق، باطل را سرکوب شده، نابود و محکوم به زوال می گردد.

این کارشناس مسائل دینی، خاطرنشان کرد: آنچه از این آیات استفاده می شود این است که حکومت حق، با هیچ باطلی سازش ندارد و نه تنها در برابر باطل تسلیم نمی شود بلکه آن را از بین می برد.

پیرحیاتی، با اشاره به نقش مردم در حکومت اسلامی، ابراز کرد: جامعه ای می تواند قیام به حق داشته باشد که زیر بنای آن، اعتقاد عمیق به معارف الهی باشد نه اقتصاد و یا دیگر شوون مادی.

وی ادامه داد: زیرا در اینصورت هدف قیام مردم ارضاء هوای نفس یا رفاه مادی خواهد بود نه برقراری قسط و عدل و قانون الهی، قیامی حق است که تنها برای خدا که حق محض است باشد.

این کارشناس مسائل دینی و فرهنگی، بیان کرد: همانگونه که مکتب حق، به صورت قرآن کریم و سنت و روش معصومین علیه السلام تبلور یافته و برتمام مکاتب و قوانین جهان پیروز خواهد شد و حکومتش جهانی خواهد گشت.

پیرحیاتی، افزود: ملتی پیروز می گردد که اولا در شناخت حق محقق باشد و ثانیا در عمل به حق متخصص گردد و جامعه حق را بر تن بپوشد و ثالثا همانند خود دین، دارای انسجام و اتحاد وهماهنگی بوده، از اختلاف و نزاع و درگیری مصون باشد.

وی تاکید کرد: منظور از اتحاد، صرف گردهمایی صوری و حضور در صحنه نیست، بلکه گذشته از اجتماعات صوری و ظاهری است.

کارشناس مسائل دینی، تصریح کرد: لازم است دل ها به هم مرتبط و جان ها با یکدیگر منسجم باشند و این اتحاد وقتی دائمی و بی نقص خواهد بود که بر محور مادیات نباشد، بلکه برای رضای خدا و بر محور حق قرار گیرد.

پیرحیاتی، ابراز کرد: حاکمیت دین حق و نظام اسلامی همانند هر نظام دیگری، با آرزوها تحقق نمی پذیرد.

وی اذعان داشت: با پذیرش دین و پذیرش ولایت حاکم اسلامی، دین خدا در جامعه مستقر می گردد.

وی افزود: در چنین مردمی اگر چه اندک باشند، خداوند نصر خود را به آنان می رساند و در جنگ با بیگانگان همه معادلات سیاسی و نظامی و... را بر هم می زند.

پیرحیاتی، ادامه داد: رهبری مانند علی بن ابی طالب علیه السلام که جز شخص پیامبر(ص) هیچ کس در روی زمین به عظمت علمی و عملی آن حضرت نمی رسد و از نظر شجاعت و سلحشوری و سیاست نظامی نیز بی مانند است، وقتی که مردم با او هماهنگ نباشند، و او را نپذیرند، هرگزپیروز نمی شود.

وی افزود: خداوند متعال در آیه 11 سوره رعد فرموده است، نعمت الهی و فیض و نصرت خداوند، وقتی به ملتی می رسد که خود آنان خواهان سعادت خویش باشند و به یاری دین خدا بشتابند.

این کارشناس مسائل دینی، اظهار کرد: خداوند نعمت حکومت شایسته اسلامی را از ملتی بی جهت نمی گیرد مگر آنکه خود آنان در حفظ و حراستش کوتاهی کنند.

پایان پیام/186

(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Posting Komentar

ABNS Video You Tube

Terkait Berita: