Para sahabat Imam afs mereka adalah orang-orang yang pada masa kegaiban Imam afs sudah melatih diri mereka dengan sifat orang yang menyertai kemunculan Imam Zaman afs, dengan demikian semua yang terjadi pada masa kemunculan harus diperoleh sejak masa kegaiban.
Shabestan News Agency, berkaitan dengan keserupaan musim semi dengan kemunculan Imam Zaman afs, Hujjatul Islam Muhammad Shadiq Kufail menjelaskan bahwa Imam Zaman afs adalah pembawa kebahagiaan dan semi di hati, yakni musim semi hakiki adalah wujud suci Imam Zaman afs yang akan membawa semi ke alam semesta ini.
Dalam surat Ali Imran ayat 103 Allah swt berfirman “dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu bermusuh musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu karena nikmat Allah orang- orang yang bersaudara.”
Lebih lanjut berkaitan dengan penanti Imam Zaman afs, Hujjatul Islam Kufail menuturkan, penanti Imam Zaman afs harus memiliki hubungan dengan apa yang dinanti, yakni penanti Imam Zaman afs harus memiliki kehidupan yang sesuai dengan kemunculan, di masa kegaiban Imam Zaman afs ini para penanti harus melihat pada masa kemunculan nanti apa yang akan dilakukan orang-orang yang menyertai Imam afs, dan apa yang mereka miliki kemudian barulah terapkan semua itu dalam diri mereka.
Para sahabat Imam afs mereka adalah orang-orang yang pada masa kegaiban Imam afs sudah melatih diri mereka dengan sifat orang yang menyertai kemunculan Imam Zaman afs, dengan demikian semua yang terjadi pada masa kemunculan harus diperoleh sejak masa kegaiban, jika tidak maka hal itu tidak akan melekat dalam dirinya, demikian jelasnya.
حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل، معاون فرهنگی آموزشی بنیاد حضرت مهدی علیه السلام در گفت وگو با خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان درباره شباهت های بهار طبیعت با ظهور حضرت حجت(عج)، اظهار کرد: امام عصر(عج) بهار دل ها و شادابی روزگاران است «السلام علی ربیع الانام و نضره الایام» یعنی بهار واقعی، وجود نورانی حضرت حجت(عج) است، بهاری که با آن عالم بهاری می شود نه فقط طبیعت.
وی ادامه داد: بهار تکرار است یعنی در هر سال فصلی به نام بهار می آید و می رود و تکرارشدنی است اما امام عصر(عج) آوردنی هستند، برخلاف بهار که خود می آید پس اگر زمستان غیبت طولانی شده، برای آن است که ما نخواسته ایم ایشان بیاید.
حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه بهار طبیعت زمان انس و الفت و ارتباط با یکدیگر و موسم صله رحم است، تصریح کرد: خدای متعال در آیه 103 سوره مبارکه آل عمران می فرماید: «اُذْکُرُوا نِعْمَتَ اَللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً؛ «و نعمت (بزرگِ) خدا را بر خود، به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان دلهای شما، الفت ایجاد کرد، و به برکتِ نعمتِ او، برادر شدید!» این یعنی به لطف الهی دل های مومنان به هم نزدیک می شود و اصلاً برکت اسلام برادری و شاخص آن با هم بودن است.
کارشناس مهدوی تاکید کرد: صله ارحام و رفت و آمدهای نوروزوی به یکدلی و برادری کمک می کند و مهم آنکه مرحله تامه این الفت در زمان ظهور محقق می شود، یعنی برادری ها با ظهور امام مهدی(عج) به اوج خود می رسد؛ با ظهور امام زمان(عج) است که کینه ها از بین می رود. اساساً امام مهدی(عج) می آیند تا دل ها یکدله شده و الفت میان مردم برقرار شود؛ از این رو، اگر در پی یکدلی و از بین رفتن اختلافات و ایجاد اتحاد و همدلی هستیم، باید زمینه ظهور را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: اگر در بهار طبیعت و ایام نوروز به دیدار هم رفته و شاد هستیم اوج این شادی را در عصر ظهور تجربه خواهیم کرد آنهم وقتی همه با یکدیگر اند و هیچ کینه، اختلاف، بغض و فاصله ای میان انسان ها نیست، به تعبیری هیچ منیتی در آن جا وجود ندارد. به عبارت بهتر، زیبایی بهار بیشتر برای آن است که به فکر یکدیگر هستیم چنان که در بهار ظهور هیچ کس دنبال خود نمی گردد و هیچ کس برای خود قدم بر نمی دارد.
معاون فرهنگی آموزشی بنیاد حضرت مهدی علیه السلام، ابراز کرد: این دغدغه دیگری را داشتن و به فکر هم بودن در ظهور حضرت حجت(عج) به اوج خود می رسد به ویژه در ابعاد مثل اخوت، همدلی، صمیمت و یکدلی، آرامش و نشاط؛ منتظر هر زیبایی که در بهار می بیند اوج در عصر ظهور رخ خواهد داد.
حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه زیبایی عید به اطعام و اکرام نیازمندان و مستمندان است، گفت: در بهار به برکت نوروز ما به فکر یکدیگر می افتیم، فراموش شده ها به اذهان باز می گردند، البته اگرچه به طور طبیعی دارا باید به فکر ندار باشد اما امروز این رویکرد ناقص است و با ظهور کمال می یابد.
وی بیان کرد: استقبال از بهار نباید فقط به خانه تکانی یا تغییر ظاهر و دکور محدود شود، بهار باید با تغییر خود همراه باشد و این تغییر در پرتوی دیگربینی رخ می دهد، و دیگربینی با ظهور امام زمان(عج) به اوج می رسد، تا جایی که مردم آنقدر به فکر یکدیگر اند که اصلا فقیری برای پرداخت زکات یافت نمی شود! باید توجه داشت در عصر ظهور مردم سرمایه دار نمی شوند بلکه اهل انفاق، ایثار و گذشت خواهند شد.
کفیل در پاسخ به این سوال که دل تکانی منتظران چقدر به زمینه سازی ظهور کمک می کند؟، تاکید کرد: منتظِر باید با منتظَر سنخیت داشته باشد؛ منتظر ظهور باید ظهوری زندگی کند، یعنی در دوران غیبت خود را در عصر ظهور ببیند، بررسی کند و بداند در عصر ظهور همراهان امام(عج) چه می کنند و چه ویژگی هایی دارند و همان ویژگی ها را در وجود خویش ایجاد کند.
کارشناس مهدوی بیان کرد: یاران امام عصر(عج) آنهایی اند که در عصر غیبت، صفات یاری را تمرین کرده و آماده یاری شده باشند، کسی که چنین نباشد نمی تواند در عصر ظهور این صفات را در خود ایجاد و احیاء کند. همه آنچه در عصر ظهور رخ می دهد باید در دوران غیبت کسب شده باشد وگرنه دیگر در فرد ایجاد نمی شود.
وی در پایان تاکید کرد: برای مثال اگر درباره عصر ظهور تحقق ارزش ها و شاخصه هایی مثل ظلم ستیزی، استکبارستیزی و عدالت محوری مطرح می شود، در وصف یاران امام زمان(عج) آمده که در میان خود «رحماء بیهنم» و در مقابل دشمنان «اشداءُ علی الکفّار» اند. ما نیز باید با تمرین این صفات را در خود ایجاد کنیم.
پایان پیام/9
(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Posting Komentar