Pesan Rahbar

Sekilas Doa Arafah Imam Husain as dan Doa Arafah Imam Husain as

Doa Arafah (Bahasa Arab: دعاء العرفة ) adalah diantara doa-doa Syiah yang menurut riwayat dibaca oleh Imam Husain as pada hari ke-9 Dzul...

Home » » Baitul Muqaddas Sangat Berarti Bagi Kaum Muslimin

Baitul Muqaddas Sangat Berarti Bagi Kaum Muslimin

Written By Unknown on Sabtu, 23 Juni 2018 | Juni 23, 2018


Baitul Muqaddas lebih dari agama-agama yang lain, untuk kaum muslimin sangat-sangatlah penting dan menjadi nilai dan kesucian oleh karena kota ini adalah kiblat pertama kaum muslimin masjid kedua Islam dan tempat mulia ketiga setelah Haram mulia Makkah dan Madinah.

Shabestan News Agency, Hujjatul Islam Syihabuddin Mihman Parast, pada khutbah-khutbah shalat jumat pekan ini di masjid jami' kota Ilam, dengan mengisyaratkan kepada khutbah ke-3 kitab mulia Nahjul Balaghah, ia menyampaikan bahwa Imam Ali as pada khutbah ini mengatakan takutlah kepada Allah swt seperti seseorang yang mendengar perkataan yang haq dan tunduk dan rendah hati, melakukan dosa dan mengakui dosanya, takut dan melakukan amal-amal kebaikan, menjauhi dosa agar mendapatkan keyakinan, menjadi orang yang melakukan perbuatan baik mendapatkan nasihat dan menjaganya di qalbu dan hati.

Beliau dengan menjelaskan bahwa Masjid Al-Aqsa adalah kiblat pertama kaum muslimin dunia, menambahkan, Baitul Muqaddas lebih dari agama-agama yang lain, untuk kaum muslimin sangat-sangatlah penting dan menjadi nilai dan kesucian oleh karena kota ini adalah kiblat pertama kaum muslimin masjid kedua Islam dan tempat mulia ketiga setelah Haram mulia Makkah dan Madinah.

Dengan mengisyaratkan bahwa Baitul Muqaddas kota para anbiya besar Allah SWT, menyampaikan bahwa kota ini sepanjang sejarah selalu menjadi tempat tablig dan risalah para anbiya Ilahi dan tempat pemakaman sebagian dari para anbiya seperti hadhrat Ibrahim as dan nabi Luth as oleh karena itu agama-agama Ilahi besar dunia yaitu Islam, Nasrani, dan Yahudi selalu memandang penting dan bernilai tinggi dan menjadi tempat untuk berziarah bagi pemeluk-pemeluk agama ini.

رژیم صهیونیستی با اتحاد جهان اسلام در مرز نابودی قرار می‌گیرد/ ضرورت پیگیری مسئولان در راستای کنترل‌ گرانی‌های اخیر
 
خبرگزاری شبستان: امام‌جمعه شهر چوار، گفت: اشغال فلسطین هرگز اشغال یک سرزمین و یک کشور نیست، بلکه ایجاد یک کانون صهیونیستی ضد اسلامی در جهت نابودی جهان اسلام و جلوگیری از شکل‌گیری مجدد تمدن اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام شهاب‌الدین میهن‌پرست، ظهر امروز (18 خرداد) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر، با اشاره به خطبه 83 کتاب شریف نهج‌البلاغه، اظهار کرد: امام علی (ع) در این خطبه می‌فرماید که پس از خدا پروا کنید مانند کسی که سخن حق را شنید و فروتنی کرد، گناه کرد و اعتراف کرد، ترسید و به اعمال نیکو پرداخت، پرهیز کرد و پیش تاخت تا یقین پیدا کرد، نیکوکار شد پند داده شد و آن را به گوش جان خرید.

وی، بابیان اینکه تقوی یعنی اینکه صیانت و حفظ آن گوهر شریف که قدرت و پیشرفت تا منطقه جاذبه ربوبی دارد از دستبرد کثافت‌ها و لجن‌ها و عوامل سقوط مدنی است، افزود: مولی امیرالمؤمنین (ع) تقوی را چنین بیان می‌کند که حقایق را بشنود و در مقابل آن تسلیم شود، لذا باید هم‌معنی سخن و هم مقصود را فهمید و حقیقتی که در آن معنی وجود دارد پذیرفت و برای نجات و آراستن روح با حقایق به کاربست.

امام‌جمعه شهر چوار، گفت: احتیاط و حذر در شئون زندگی یکی از اساسی‌ترین عوامل تصفیه روح است این عمل دو کار بسیار مهم انجام می‌دهد و باعث آرامش دائمی درونی می‌شود، حذر و احتیاط، آگاهی آدمی را به آینده و نتایج کارهایش بیشتر و عمیق‌تر می‌نماید و او را در مقابل دغل‌کاری‌ها و فریب‌کاری‌ها دیگران در امان خواهد داشت.

وی، بابیان اینکه مسجدالاقصی اولین قبله‌گاه مسلمانان جهان بوده است، افزود: بیت‌المقدس بیش از همه ادیان دیگر، برای مسلمانان جهان بااهمیت و ارزش و قدست است چراکه این شهر اولین قبله مسلمانان دومین مسجد اسلامی و سومین حرم شریف بعد از مکه و مدینه در آن قرار دارد.

امام‌جمعه شهر چوار، با اشاره به اینکه بیت‌المقدس شهر پیامبران بزرگ خداوند است، ابراز کرد: این شهر همواره در طول تاریخ محل تبلیغ و رسالت پیامبران الهی و مدفن برخی از بزرگ‌ترین آنان همچون حضرت ابراهیم و حضرت لوط است به همین دلیل نزد سه دین الهی بزرگ جهان یعنی اسلام مسیحیت و یهودیت همواره از ارزش و اهمیت والایی برخوردار و زیارتگاه پیروان آنان بوده است.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، تصریح کرد: مسجدالاقصی از جهت دیگری هم برای مسلمانان حائز اهمیت است و آن قداست و اهمیت واقعه معراج پیامبر اکرم (ص) است که از مسجدالحرام به‌قصد مسجدالاقصی و ازآنجا به آسمان‌ها صورت پذیرفت و علاوه بر این خود سرزمینی مقدسی است و اطراف آن نیز سرزمین مبارک و پربرکتی ازنظر مادی و معنوی است و به همین دلیل پیامبر اکرم (ص) همواره از این شهر با احترام یاد می‌کردند.

وی، بیان کرد: افزون بر مسئله قداست و پایگاه ممتاز بیت‌المقدس و این سرزمین در منابع اصلی اسلامی، آنچه در شرایط کنونی فلسطین را برای جهان اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار ساخته موضوع اشغال آن به‌وسیله صهیونیسم و استکبار جهانی و رویارویی غرب با جهان اسلام است به‌گونه‌ای که اشغال فلسطین هرگز اشغال یک سرزمین و یک کشور نیست بلکه ایجاد یک کانون صهیونیستی ضد اسلامی در جهت نابودی جهان اسلام و جلوگیری از شکل‌گیری مجدد تمدن اسلامی است.

امام‌جمعه شهر چوار، ابراز کرد: قدرت‌یابی جریان‌های مقاومت و رسیدن نیروهای ضد مقاومت در پشت درهای اسرائیل، فساد داخلی رژیم صهیونیستی، تضاد و بی‌اعتمادی داخلی در رژیم صهیونیستی و چالش جمعیت در اسرائیل و تکثر هویتی ناشی از شکل‌گیری حکومتی جعلی در سرزمین فلسطین از عواملی است که صهیونیست‌ها را در مرز نابودی قرار داده است.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، بابیان اینکه روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بنانهاده شد، افزود: در این روز رژیم سفاک صهیونیستی بر خود می‌لرزد و حامیان آنان نیز دچار تزلزل می‌شوند و این‌همه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان حمایت از مظلومان جهان و آزادی قدس شریف است.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود به بحث گرانی‌های اخیر و عدم کنترل قیمت‌ها از سوی مسئولین اشاره کرد و گفت: این رگانی موجب فشار بر روی اقشار ضعیف جامعه است که لازم است مسئولان برای این امر چاره‌ای بیاندیشند.

امام جمعه شهر چوار، در پایان، خاطرنشان کرد: روزه‌خواری در سطح جامعه که امسال متأسفانه به‌طور زیادی در سطح جامعه دیده‌شده و این مایه تأسف است و اما کسی نیست که با این افراد که دهن‌کجی به ماه مبارک رمضان و دین اسلام می‌کنند، برخورد کند.

پایان پیام/92

(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Posting Komentar

ABNS Video You Tube

Terkait Berita: