Pesan Rahbar

Sekilas Doa Arafah Imam Husain as dan Doa Arafah Imam Husain as

Doa Arafah (Bahasa Arab: دعاء العرفة ) adalah diantara doa-doa Syiah yang menurut riwayat dibaca oleh Imam Husain as pada hari ke-9 Dzul...

Home » » Kebutuhan Ruh Lebih Tinggi Dari Pada Kebutuhan Jasmani

Kebutuhan Ruh Lebih Tinggi Dari Pada Kebutuhan Jasmani

Written By Unknown on Jumat, 15 Juni 2018 | Juni 15, 2018


Satu-satunya hal yang dapat membuat hati manusia tenang ialah mengingat Allah swt. Kita butuh untuk beribadah dan taat kepada Allah swt, sementara Allah swt tidak butuh sama sekali pada ibadah dan ketaatan kita, oleh karenanya di bulan yang mulia ini kita harus mempergunakannya untuk menjalankan kebutuhan kita.

Hal ini disampaikan Hujjatul Islam Muhammad Sourki dalam kajiannya saat menjelaskan bahwa kita harus merasa butuh kepada maknawi, karena manusia tersusun dari materi dan maknawi. Karenanya manusia jangan hanya disibukkan dengan kebutuhan jasmaninya saja, akan tetapi kita juag harus memenuhi kebutuhan ruh kita, karena kebutuhan ruh lebih tinggi dari pada kebutuhan jasmani.

Ia menambahkan, manusia membutuhkan air karena air merupakan sumber kehidupan, oleh karena itu manusia bisa mati jika tidak mendapatkan air. Begitu juga dengan agama, maknawi serta hubungan dengan Allah swt yang merupakan sumber kehidupan ruh dan kemanusiaan manusia, sebagaimana manusia yang tidak bisa hidup tanpa air, begitu juga jika tanpa maknawi atau spiritual maka kemanusiaan manusia juga tidak akan bisa hidup.

Lebih lanjut Hujjatul Islam Sourki menuturkan, pada hakikatnya manusia adalah makhluq yang faqir, sehingga ia harus memiliki sandaran untuk berlindung. Dunia ini penuh dengan angin topan yang dapat menjatuhkan manusia ke dalam dunia ini, oleh karenanya manusia membutuhkan perlindungan dari Allah swt, dimana jika manusia bersandar kepada Allah swt maka ia akan mendapatkan ketenangan di dunia dan akhirat.

Satu-satunya hal yang dapat membuat hati manusia tenang ialah mengingat Allah swt. Kita butuh untuk beribadah dan taat kepada Allah swt, sementara Allah swt tidak butuh sama sekali pada ibadah dan ketaatan kita, oleh karenanya di bulan yang mulia ini kita harus mempergunakannya untuk menjalankan kebutuhan kita, demikian jelasnya.
جوانان با درک زندگی ابدی و سعادت اخروی به سمت دین خواهند آمد

خبرگزاری شبستان: استاد اخلاق حوزه علمیه تأکید کرد که اگر جوانان به این نتیجه برسند که زندگی ابدی دارند و سعادت اخروی در انتظار آنان است به سوی دین خواهند آ‌مد.

حجت الاسلام محمد همتیان سورکی از اساتید حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، بر لزوم استفاده از ایام باقیمانده ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: ما باید احساس کنیم که به معنویت نیاز داریم زیرا انسان مخلوطی از مادیت و معنویت بوده و نمی توانیم فقط به نیازهای جسمی مشغول باشیم بلکه روح ما نیز نیازمندی هایی دارد که از نیازهای جسمی اساسی تر و سرنوشت‌سازتر است.

وی افزود: انسان به آب نیاز دارد و آب مایه حیات است و اگر آب به وی نرسد جان خود را از دست می دهد. دین، معنویت، خدا و ارتباط با خدا نیز مایه حیات جان و انسانیت انسان است و همانگونه که بدون آب امکان زندگی وجود ندارد بدون معنویت نیز جان و انسانیت ما از بین می رود.

حجت الاسلام همتیان سورکی تصریح کرد: ما در دنیای مادی و شهوت ها زندگی می کنیم . مثل ما همانند کسی است که باید وارد یک کوچه ای شود که ابتدای آن گل آلود است و به وی توصیه می کنند که مواظب باش گلی نشوی و اگر گلی شدی در آبی که در کوچه هست به پاکیزه کردن خود بپردازد.

وی اظهار داشت: شهوت ها و مادیات زندگی همانند چرک و گلی هستند که باید به شست وشوی آن بپردازیم و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای شست وشوی جان و برطرف کردن آلودگی هایی است که در از این عالم در دل و جان ما قرار گرفته است.

این استاد حوزه با اشاره به نیاز انسان به ماه رمضان و مغفرت و آمرزش و پاک شدن از گناهان تأکید کرد و ادامه داد: انسان یک موجود نیازمند و فقیر است و باید به جایی اعتماد کرده و پناه ببرد. این جهان پر از طوفان ها و بادهای مخالف است و انسان باید به خدا پناه ببرد. اگر انسان به خدا تکیه کرد هم در دنیا و هم در آخرت به آرامش می رسد.

وی خاطرنشان ساخت: تنها چیزی که دل انسان را آرام می کند یاد خداست. ما به عبادت و اطاعت و بندگی خداوند نیاز داریم و خداوند متعال هیچ نیازی به طاعات ما ندارد. ما باید بتوانیم در چنین ایام پرفضیلت به این نیازها توجه داشته باشد.

حجت الاسلام همتیان سورکی درباره راه های گرایش جوانان به مساجد گفت: ما باید احساس به این نیازها را در دل جوانان گسترش دهیم تا آنان باور کنند که به معنویت نیاز دارد. جوانان باید به این نتیجه برسند که زندگی ابدی دارد و سعادت ابدی نیز در گرو دین و ارتباط با خداست.

استاد اخلاق حوزه تأکید کرد: اگر جوان به این نتیجه برسد که مسائل دنیوی نمی تواند این سعادت را برای وی به دنبال بیاورد و سعادت تنها در پرتو دین محقق می شود به سوی مسجد و دین و خدا آمده و به این باور می رسد که هیچ چیز جایگزین دین نیست. 

پایان پیام/549

(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Posting Komentar

ABNS Video You Tube

Terkait Berita: