Saat ini kita semua sedang menanti kemunculan Imam Zaman afs, yakni kita menanti pemerintahan yang membawa keadilan secara menyeluruh dan melenyapkan kezhaliman serta kerusakan yang telah menguasai manusia saat ini.
Shabestan News Agency, Dalam buku “kami menanti matahari dan mahdawiyat” yang merupakan prespektif serta kumpulan ceramah Sayyid Ali Khamenei mengenai Imam Mahdi afs, Hujjatul Islam Hasan Mula’i menjelaskan bahwa keyakinan terhadap Imam Zaman afs memiliki pengaruh yang sangat besar baik di dalam batin seseorang, dalam pergerakan di masyarakat, dalam keadaan sekarang dan di masa depan.
Saat ini kita sedang menanti kemunculan Al-faraj, yakni saat ini kita semua sedang menanti kemunculan Imam Zaman afs, yakni kita menanti pemerintahan yang membawa keadilan secara menyeluruh dan melenyapkan kezhaliman serta kerusakan yang telah menguasai manusia saat ini.
Wujud suci Imam Mahdi afs menghidupkan harapan di dalam hati manusia, orang-orang meyakini dasar ini tidak akan pernah merasakan putus asa dalam dirinya, karena ia mengetahui sebuah akhir yang indah sehingga membuat dirinya berusaha untuk sampai kepada hal tersebut.
Keyakinan terhadap kemunculan dan kebangkitan yang akan dilakukan Imam Zaman afs serta Intizharnya tidak hanya khusus untuk Syi’ah dan orang-orang Iran saja, akan tetapi merupakan yang tidak terbantahkan bagi seluruh kaum muslimin.
Hujjah Allah swt hidup di tengah manusia, ia ada dan menjalani kehidupan bersama orang-orang, ia melihat semua orang dan merasakan sakit dan penderitaan orang-orang. Ia ada yang hidup seperti kehidupan manusia pada umunya, dengan nama dan orangtua yang jelas dan ia hidup bersama-sama dengan manusia, inilah keyakinan Syi’ah dalam masalah Mahdawiyat.
انتظار، یاسی را که گریبانگیر نخبگان دنیا است، بی معنا می کند
آن چیزی که انسان ها را وادار به کار و حرکت می کند، نور و نیروی امید است. اعتقاد به مهدی موعود(ع) دل ها را سرشار از نور امید می کند. برای ما که معتقد به آینده حتمی ظهور مهدی موعود (ع) هستیم، این یأسی که گریبانگیر بسیاری از نخبگان دنیاست، بی معناست.
به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان: در کتاب «ما منتظریم؛ خورشید مهدویت در منظومه فکری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی» که به کوشش حسن ملایی گردآوری شده، آمده است:
عقیده به امام زمان(عج) هم در باطن فرد، هم در حرکت اجتماع و هم در حال و آینده، تاثیر عظیمی دارد. این را باید قدر دانست.(1)
مهدویت نیاز همیشگی انسان زنده و آگاه
امروز ما نیز انتظار فرج داریم؛ یعنی منتظریم که دست قدرتمند عدالت گستری بیاید و این غلبه ظلم و جور را که همه بشریت را تقریبا مقهور خود کرده است، بشکند و این فضای ظلم و جور را دگرگون کند و نسیم عدل را بر زندگی انسان ها بوزاند، تا انسان ها احساس عدالت کنند. این نیاز همیشگی یک انسان زنده و یک انسان آگاه است. (2)
همه انسان ها در طول تاریخ، نسبت به این پدیده عظیم و شگفت آور (مهدویت)، احساس نیاز معنوی و قلبی کرده اند.(3)
اصل امید به یک آینده روشن برای بشریت و ظهور یک موعود، یک منجی، یک دست عدالت گستر در سرتاسر جهان، تقریبا مورد اتفاق همه ادیانی است که در عالم سراغ داریم... این در واقع امید بخشیدن به همه انسان ها در طول تاریخ است و پاسخگویی به نیاز انسان ها به این امید، که حقیقتی هم با آن بیان شده است.(4)
نیاز کنونی بشریت به مهدویت
ما منتظریم؛ یعنی این امید را داریم که با تلاش و مجاهدت و پیگیری، این دنیایی که به وسیله دشمنان خدا و شیاطین، از ظلمات جور و طغیان و ضعیف کشی و نکبت حاکمیت ستمگران و قلدران و زورگویان پر شده است، در سایه تلاش و فعالیت بی وقفه ما، یک روز به جهانی تبدیل خواهد شد که در آن، انسانیت و ارزش های انسانی محترم است و ستمگر و زورگو و ظالم و قلدر و متجاور به حقوق انسان ها، فرصت و جایی برای اقدام و انجام خواسته و هوی و هوس خود، پیدا نخواهد کرد. این روشنایی در دیدگاه ما نسبت به آینده وجود دارد و ما ملت ایران باید به این معنای انتظار، بیش از گذشته تکیه کنیم؛ چون دنیای بشری، به انتظاری که ما داریم، محتاج است. این امیدی که در دل ملت ایران وجود داشت و در سایه آن توانست این کارهای بزرگ را انجام بدهد، ملت های ضعیف و مظلوم دنیا، امروز به این امید احتیاج دارند؛ آنها هم باید این امید را پیدا کنند. اگر پیدا کردند و نور امید در دل ملت ها تابید، کارهای دنیا اصلاح خواهد شد و مشکل ملت های مظلوم، اگر نگوییم به طور کامل، به صورت متنابهی ولو در در طول چند سال حل خواهد شد.(5)
انتظار واقعی، با اطمینان و اعتماد ملازم است. کسی که شما می دانید خواهد آمد، انتظارش را می کشید و انتظار کسی که به آمدنش اعتماد و اطمینان ندارید، انتظاری حقیقی نیست. اعتماد، لازمه انتظار است و این هر دو، ملازم با امید است و امروز این امید، امری لازم برای همه ملت ها و مردم دنیا است.(6)
خودِ این عقیده (مهدویت) نیز آثار و خصوصیاتی دارد که این خصوصیات برای همه ملت ها و ملت مسلمان ما، حیاتبخش است و عمده این خصوصیات و آثار هم، عبارت است از امید به آینده. امروز هر فرد شیعه، می داند که در یک آینده ای- آن آینده، ممکن است خیلی نزدیک باشد، ممکن است دوردست باشد، به هرحال قطعی است- این بساط ظلم و بی عدالتی و زورگویی، که امروز در دنیا هست، برچیده خواهد شد. می داند که این وضعی که مستکبران در دنیا به وجود آورده اند- که هر کسی حرف حقی بزند و راه حقی را دنبال کند، از طرف آنها مورد فشار قرار می گیرد و اراده فاسد خودشان را بر ملت ها تحمیل می کنند یک روزی از بین خواهد رفت و گردن کشان، طاغیان، یاغیان و قدرت های زورگوی عالم، ناگزیر خواهند شد که در مقابل حق، تسلیم بشوند یا از سر راه حرکت حق، برداشته بشوند هر فرد مسلمان- به خصوص هر فرد شیعه- این را می داند و به آن یقین دارد. این خیلی امیدبخش است. این موجب می شود که هر انسان خیرخواه و مصلح و علاقه مند به صلاح، کار و تلاش و مجاهدت خود را در راه صلاح، با امید به آینده انجام دهد. ببینید این عقیده چه قدر ارزشمند، دارای تاثیر و حیاتبخش است.(۷)
چند خصوصیت در این عقیده مهدویت هست که این خصوصیات برای هر ملتی، در حکم خون در کالبد و در حکم روح در جسم است. یکی، امید است.(۸)
مجموعه بزرگی از نخبگان که سررشته کار در دنیا در دست آنهاست، اسیر یاس و ناامیدی اند و این یاس و ناامیدی را به ملت های خود سرریز می کنند و آنها را از اینکه بتوان نقشه ظالمانه و شیطانی امروز دنیا را عوض کرد، مایوس می کنند. بدیهی است که انسان های مایوس نمی توانند هیچ حرکتی در راه اصلاح انجام دهند. آن چیزی که انسان ها را وادار به کار و حرکت می کند، نور و نیروی امید است. اعتقاد به مهدی موعود(ع) دل ها را سرشار از نور امید می کند. برای ما که معتقد به آینده حتمی ظهور مهدی موعود (ع) هستیم، این یأسی که گریبانگیر بسیاری از نخبگان دنیاست، بی معناست. ما می گوییم نخیر، می شود نقشه سیاسی دنیا را عوض کرد، می شود با ظلم و مراکز قدرت ظالمانه درگیر شد و در آینده نه فقط این معنا امکانپذیر است، بلکه حتمی است. وقتی ملتی معتقد است نقشه ظالمانه و شیطانی امروز در کل عالم قابل تغییر است، آن ملت شجاعت می یابد و احساس می کند دست تقدیر، تسلط ستمگران را برای همیشه به طور مسلم ننوشته است.(۹)
شرط اول یک مبارزه امید است و مساله وجود یک دنیای آنچنانی و یک دوره عدل همگانی، بزرگ ترین امید برای انسان هایی است که به این مساله معتقدند، لذا اعتقاد به وجود امام زمان(عج) و اعتقاد به اینکه یک روز امام زمان(عج) ظهور خواهد کرد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد یک وسیله حرکت، یک عامل عمده نشاط و نیروی همه ملت هایی است که به این مساله عقیده دارند.(۱۰)
پی نوشت ها:
1.بیانات در جمع اقشار مختلف مردم در روز میلاد پر برکت حضرت ولی عصر(عج)، 17/10/1374
2.دیدار اقشار مختلف مردم در روز نیمه شعبان،27/5/1387
3. بیانات در جمع اقشار مختلف مردم در روز میلاد پر برکت حضرت ولی عصر(عج)، 17/10/1374
4. دیدار اقشار مختلف مردم در روز نیمه شعبان،27/5/1387
5.سخنرانی در دیدار با اقشار مختلف مردم در سالروز میلاد امام عصر(عج)11/12/1369
6.بیانات در دیدار با جمعی از مسئولان و خانواده های معظم شهدا، در سالروز ولادت امام زمان(عج) ۲۲/۱۲/۱۳۶۸
۷. سخنرانی رهبر معظم انقلاب، ۱۳۷۷/۹/۱۵
۸.بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت مهدی(عج)۱۳۷۶/۹/۲۵
۹.بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه شعبان در مصلای تهران،۱۳۸۱/۷/۳۰
۱۰.بیانات در خطبه های نماز جمعه،۱۳۶۷/۱۲/۱
پایان پیام/9
(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Posting Komentar