Pesan Rahbar

Sekilas Doa Arafah Imam Husain as dan Doa Arafah Imam Husain as

Doa Arafah (Bahasa Arab: دعاء العرفة ) adalah diantara doa-doa Syiah yang menurut riwayat dibaca oleh Imam Husain as pada hari ke-9 Dzul...

Home » » Mengambil Teladan Dari Kehidupan Imam Husain as

Mengambil Teladan Dari Kehidupan Imam Husain as

Written By Unknown on Minggu, 16 September 2018 | September 16, 2018


Saat ini musuh-musuh Islam berusaha merubah gaya hidup kaum muslimin karena dengan berubahnya gaya hidup maka perlahan-lahan pemikiran kita juga akan berubah.

Hal ini disampaikan Hujjatul Islam Ali Ridha Panahian dalam peringatan malam duka Imam Husain as pada Jum’at kemarin di masjid Universitas Imam Shadiq as.

Diawal kajiannya ia mengutip riwayat dari Imam Shadiq as yang berkata “aku senantiasa melakukan suatu urusan yang jika aku tidak bisa melakukannya di malam hari maka aku akan melakukannya di siang hari, dengan demikian jika kalian ingin membiasakan jiwa kalian untuk melakukan amalan maka kalian harus melakukannya selama satu tahun.”

Sembari menjelaskan bahwa salah satu dimensi untuk menumbuhkan jiwa manusia adalah kesabaran, penceramah masyhur ini menjelaskan bahwa dalam hadits mi’raj disebutkan bahwa barang siapa yang dapat mengontrol perut dan lisannya maka Allah swt akan memberikannya hikmah yang meski ia adalah seorang kafir maka kelak hikmah ini akan menjadi hujjahnya di hari kiamat kelak.

Dalam sebuah riwayatnya Imam Ali as berkata “selama umat Islam tidak menerapkan gaya hidup seperti musuh-musuh maka ia termasuk orang yang bahagia, selain diri ini maka musibah dan bala akan menimpa dirinya.”

Saat ini musuh-musuh Islam berusaha merubah gaya hidup kaum muslimin karena dengan berubahnya gaya hidup maka perlahan-lahan pemikiran kita juga akan berubah.

Dengan demikian kita harus mengambil teladan gaya kehidupan dari Imam Husain as dalam kehidupan keluarga kita, karena dengannya musuh-musuh tidak akan mampu berbuat apa-apa, demikian jelasnya.

شیعیان در ادب و عاطفه باید از امام حسین(ع) الگو بگیرند

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: ما شیعیان باید در ادب و عاطفه سبک زندگی خود را از امام حسین(ع)الگو بگیریم که فرزندان او با وجود اذیت و آزار دشمن یک سخن یا کلمه ناروا از دهان آنها خارج نشد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) جمعه ۲۳ شهریور ماه که در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: اثر رفتار و عمل دیر اما قطعی است همچون ورزش که دیر بر بدن انسان اثر دارد اما شخص را بسیار قوی می‎کند.
وی افزود: از نقائص فرهنگی جامعه ما است که به عمل بها ندادیم و انسان‌های عجولی شدیم در حالیکه همه امورات عالم به تدریج و تانی انجام می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با استناد به روایتی از امام صادق(ع) بیان داشت: امام می‌فرمایند من یک کار را ادامه می‌دهم اگر نتوانستم شب آن را انجام دهم روز انجام می‌دهم. اگر خواستید نفس خود را به یک عمل عادت بدهید یک سال آن را انجام دهید.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از ابعاد رشد انسان صبر است، اظهار داشت: در حدیث معراج آمده است که هر کس شکم و زبان خود را کنترل کند خداوند به او حکمت عطا می‌کند حتی اگر کافر باشد؛ این حکمت در صورت کافر بودن شخص حجت برای قیامت و در صورت مسلمان بودن چراغ راه او در زندگی می‌شود. نخستین مساله‌ای که خداوند در حکت به بنده خود عطا می‌کند پرداختن به عیوب خود و رها کردن عیوب دیگران است.
وی افزود: اینکه یک انسان با صبر بر خود مسلط شده و نوعی کنترل رفتار داشته باشد بسیار اهمیت دارد و روابط اجتماعی او را اصلاح می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه لازمه دانشمند شدن کنترل رفتار است، ابراز کرد: رفتار انسان با آیین‌نامه و بخش‌نامه قابل کنترل نیست بلکه با فرهنگ قابل کنترل است، در فرهنگ مبتذل صهیونیستی با پوزیشن علمی می‌خواهند رفتار را کنترل کنند اما این تعصبی کورکورانه است که نه مشکلی از علوم دینی بر طرف نمی‌کند که حتی به درد علوم تجربی هم نمی‌خورد.

استاد حوزه و دانشگاه با استناد به روایتی از ائمه معصومین(ع)، بیان داشت: اگر علم به عمل نرسد خداوند برای آن 70 عقوبت دارد که کمترین آن این است که شیرینی ذکر را از دل شخص می‌برد؛ بنابراین ما باید برای عمل به علم خود در درازمدت برنامه مستمر داشته باشیم تا به آن عمل عادت کنیم.
وی با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع) اظهار داشت: تا زمانی‌که امت اسلامی سبک زندگی خود را همچون دشمنان نکرده سعادتمند است در غیر این صورت هر بلایی سر آنها بیاید از خداوند انتظاری نداشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خطاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: متاسفانه در کشور ما بر اثر تعلیمات غلط دینی و غیردینی از ناحیه حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش چیزی به نام سبک زندگی اهمیت ندارد. تربیت برای یک موجود بی‌شعور است اما ادب برای موجود با شعور است؛ پیامبر(ص) فرمودند من ادب شده الهی هستم. 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سبک زندگی بر افکار و اندیشه انسان‌ها اثر دارد، عنوان کرد: اسلام برای غذاخوردن، لباس پوشیدن و همه زوایای زندگی شما برنامه دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در بسیاری از زمینه‌ها حتی معنویت پیشرفت کردیم که ثمره زحمات حوزه و دانشگاه است اما در سبک زندگی پیشرفت نکردیم. امروز صهیونیست در تلاش است که سبک زندگی شما را تغییر دهد زیرا در اثرآن اندیشه شما هم تغییر می‌کند. از امام حسین(ع) سبک زندگی را الگو بگیریم که خانواده خود را با ادب و عاطفه پرورش داده بود طوری که با آن همه آزار و اذیت دشمنان حتی یک کلمه یا سخن ناروا از دهان آنان خارج نشد.

پایان پیام/487

(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Posting Komentar

ABNS Video You Tube

Terkait Berita: