Revolusi kita adalah revolusi Qur’ani dan sosok Imam Khomeini ra adalah orang yang mengamalkan Al-Qur’an dan mencetuskan Revolusi Islam Iran.
Hal ini disampaikan Ayatullah Kazhim Shiddiqi dalam kajian akhlaqnya saat menjelaskan tentang penjelasan doa Shahifah Sajjadiyah. Dijelaskannya, dalam doa ini menjelaskan beberapa poin tentang akhlaq yang baik dan akhlaq yang buruk.
Di antara penyakit hati yang ada dalam diri manusia sifat hasad paling buruknya penyakit hati tersebut. Namun demikian hasad sendiri dibagi menjadi beberapa bagian, di antara sifat hasad ialah merasa iri dengan apa yang dimiliki orang lain karena mata mereka tidak tenang melihat yang demikian.
Selain itu ada juga hasad yang merasa senang saat melihat seseorang kehilangan nikmatnya, hal ini karena nikmat tersebut tidak sampai pada dirinya.
Dan ada juga hasad yang tidak suka saat seseorang mendapatkan sebuah nikmat, namun ia tidak melakukan apa-apa untuk menghilangkan nikmat tersebut.
Hati yang jahat adalah salah satu faktor dari adanya hasad, sebagaimana Abu Jahal dan Abu Lahab sangat dengki kepada Rasulullah saww, padahal bisa saja ia berada di sisi Rasulullah saww dan mengambil keagungan darinya, tegasnya.
Sementara mengenai Revolusi Islam Iran, Ayatullah Shiddiqi di akhir pesannya mengatakan bahwa Allah swt telah menurunkan Al-Qur’an dan tidak ada campur tangan manusia di dalamnya, oleh karena itu Allah swt yang menjaganya. Dan revolusi kita adalah revolusi Qur’ani dan sosok Imam Khomeini ra adalah orang yang mengamalkan Al-Qur’an dan mencetuskan Revolusi Islam Iran.
آیتالله کاظم صدیقی استاد حوزه علمیه در جلسه شرح صحیفه سجادیه که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در این دعای شریف نکات اخلاقی و رذایل را برجسته نشان داده تا حدی که در مقابله با این موارد پناهگاه و دست غیب لازم است.
وی افزود: حسد در میان بیماریهای روحی و اخلاقی از شدیدترین مرضها است در بین رذایل انسان را ساقط میکند.
آیتالله صدیقی با بیان اینکه حسد چند نوع است، عنوان کرد: در نوعی از حسد شخص از اینکه دیگران چیزی داشته باشند حسادت میکند چراکه تنگنظری دارد.
استاد حوزه علمیه اظهار داشت: در نوع دیگر حسد شخص از اینکه دیگران نعمتی را از دست بدهند خوشحال میشود به این دلیل که به او چیزی نرسیده است.
وی افزود: در نوع دیگر حسد شخص از اینکه دیگری نعمتی را دارد ناراحت میشود و رنج میبرد اما برای اینکه دیگران نعمت را از دست بدهند کاری انجام نمیدهد.
آیتالله صدیقی درباره علل حسد گفت: خباثت یکی از عوامل حسد است، ابوجهل و ابولهب با نور و تجلیات خوبیها خصومت دارند، در حالیکه میتوانستند در کنار پیامبر(ص) استفادههای معنوی فراوان داشته باشند.
استاد حوزه علمیه بیان داشت: مومنان حقیقی یک هماهنگی وجودی با پیامبر(ص) دارند، انسان باید در تغییر وضع درونی خود باید تلاش کند که به سوی نور حرکت کند، و از خبیثها، دشمنان خدا و دین برائت داشته باشد.
وی ابراز کرد: اگر برخی امروز از انقلاب پشیمان میشوند اهل استقامت نیستند چراکه برای حق باید استقامت کرد، مومنان نباید کمترین گرایش را نسبت به دشمنان اسلام داشته باشند در غیر این صورت اخلاق آنها را پیدا کرده و همچون آنان دنبال رفاهطلبی، اشرافیگری، ظلم و ستم خواهند رفت.
آیتالله صدیقی با بیان اینکه غرب در ذات خود بدون توجه به سود یا زیان همواره با دین سر ناسازگاری داشته و دارد، گفت: قرآن را خداوند نازل کرده و پدیده بشری نیست و بنابراین خود هم آن را حفظ میکند، انقلاب ما قرآنی و شخصیت امام راحل وحیانی و ساخته و پرداخته قرآن است، ایشان تعبد عمیقی به تمام احکام اسلام داشتند.
استاد حوزه علمیه افزود: امام در دوران طلبگی دو شرط بسیار مهم داشت امام غیبت را وحشتناک میدانست و به نماز اول وقت بسیار حساس بود.
وی در پایان گفت: عظمت امام راحل در عشق و محبت او به خداوند بود، ریاست و مدیریت جامعه عبادت او را مختل نکرد، به همین دلیل خداوند انقلاب را پیروز کرد و شاه از بین رفت در کشورهای دیگر نظیر مصر هم مردم کشته دادند و انقلاب کردند اما موفق نشدند، این انقلاب پدیده الهی است و خداوند قصد دارد آن را حفظ کند.
پایان پیام/544
(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Posting Komentar