Allah swt menamakannya Fathimah supaya setiap orang yang menyebut namanya akan selamat dari api neraka.
Hal ini disampaikan Ayatullah Ruhullah Qarahi dalam kajiannya dalam acara peringatan hari kesyahidan Sayyidah Zahra sa.
Dijelaskannya, jika seseorang ingin berbicara tentang kemaskhuman Sayyidah Zahra sa maka lebih dulu ia harus mengenal kemakshuman itu sendiri. Karena jika tidak mengenal maka ia tidak akan dapat mengenal seseorang yang berada dalam kedudukan yang sangat tinggi, dan kedudukan Sayyidah Zahra sa yang begitu agung tidak akan bisa difahami oleh siapapun karena tidak ada yang lebih tinggi dari dirinya.
Lebih lanjut Ayatullah Qarahi menuturkan, Sayyidah Zahra sa bukanlah bidadari dan bukan juga manusia, akan tetapi ia adalah bidadari dalam wujud manusia, namun dengan keagungan yang dimilikinya tidak ada kata-kata yang bisa mengungkapkannya.
Allah swt menyebut Sayyidah Zahra sa sebagai al-Kautsar dan rahmat secara mutlak yang dikaruniakan kepada kekasihnya yaitu Muhammad saww.
14 Imam Makshum as sejak awalnya penciptaannya mereka sudah Makshum, namun Allah swt telah memberikan karunia yang begitu agung yaitu Sayyidah Zahra sa.
Al-kautsar merupakan wujud di luar batas pemahaman kita, karena Allah swt dengan menciptakan Sayyidah Zahra memperlihatkan kekuatan di atas segala kekuatan.
Ketika mengaruniakan Sayyidah Zahra sa kepada Rasulullah saww Allah swt berkata “Aku sangat ingin menganugerahkan sesuatu yang sangat agung,” kemudian Allah swt menamakannya Fathimah supaya setiap orang yang menyebut namanya akan selamat dari api neraka, demikian jelasnya.
آیتالله روحالله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که در مسجد و حوزه علمیه امام مهدی(ع) برگزار شد، گفت: معرفت به کنه هر چیزی در صورتی ممکن است که عارف در مقامی عالیتر از آن چیز قرار گرفته و بر شی مسلط بوده و بی پرده بر اصل و اساس یا کنه آن آگاهی و شناخت داشته باشد و تسلط محقق نمیشود مگر اینکه اعلی بر او باشد.
وی افزود: اگر کسی بخواهد درباره عصمت کبری حضرت زهرا(س) سخن بگوید باید نسبت به آن عصمت معرفت داشته باشد، وقتی شخصی حتی نسبت به نفس خود معرفت ندارد هرگز نمیتواند به کسی که در مقام اعلی قرار دارد معرفت پیدا کند، مقام حضرت زهرا(س) برای کسی قابل درک نیست چرا که کسی مقامی بالاتر از ایشان ندارد.
موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه بر اساس روایات وارده حضرت فاطمه زهرا(س) حوری در قالب انسان است، عنوان کرد: حضرت زهرا(س) نه حوری و نه انسان بلکه حوری در قالب انسان است اما با این وجود عظمت معنای ایشان چنان بالا است که برای آن لفظی نیست.
آیتالله قرهی با بیان اینکه هبه نوعی هدیه دادن است که شدت حب را می رساند، گفت: خداوند حضرت فاطمه زهرا(س) را کوثرو رحمتی علی الاطلاق میداند که آن را به حبیب خود نه عطا که هبه کرده است، حتی عطای حضرت فاطمه زهرا(س) را مزد رسالت عنوان نکرده است بلکه آن را کوثر رحمت خود به حبیبش یعنی پیامبراسلام(ص) میداند.
وی با بیان اینکه بر اساس روایات وارده برای اینکه خداوند به ما فرزند صالح عطا کند باید برای طهارت روحی و جسمی صده یا چله بگیریم، اظهار داشت: چهارده معصوم(ع) از همان ابتدای خلقت معصوم بودند اما خداوند چنان هدیه بزرگی به پیامبر(ص) عطا میکند که از او میخواهد چهل روز چله بگیرد.
موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه امروز که ما وجود داریم همه افلاک به یومن وجود پیامبر(ص) ایجاد شده است، ابراز کرد: کوثر مافوق تصور ما است چراکه خداوند با خلقت حضرت زهرا(س) قدرتی مافوق قدرتهای دیگر خود را به نمایش گذاشته است.
آیتالله قرهی خاطرنشان کرد: خداوند زمانی که حضرت زهرا(س) را به پیامبر(ص) عطا میکردند فرموند آنچه را که بسیار دوست داشتم به تو عطا کردم، خداوند نام او را فاطمه گذاشت تا هر کس نام او را برد از آتش جهنم جدا شود.
پایان پیام/487
(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Posting Komentar