Pesan Rahbar

Sekilas Doa Arafah Imam Husain as dan Doa Arafah Imam Husain as

Doa Arafah (Bahasa Arab: دعاء العرفة ) adalah diantara doa-doa Syiah yang menurut riwayat dibaca oleh Imam Husain as pada hari ke-9 Dzul...

Home » » Penghancuran Pekuburan Baqi’, Kejahatan Yang Belum Pernah Terjadi

Penghancuran Pekuburan Baqi’, Kejahatan Yang Belum Pernah Terjadi

Written By Unknown on Kamis, 21 Juni 2018 | Juni 21, 2018


Dengan adanya semua ini maka timbul sebuah pertanyaan tentang apakah selama beberapa abad ini ada yang memprotes bangunan di atas makam Baqi’? apakah ada yang memprotesnya kepada bani Abbas? Dengan demikian penghancuran makam Baqi’ memiliki maksud yang tersembunyi.

Shabestan News Agency, tanggal 8 Syawal bertepatan dengan peringatan kejahatan yang dilakukan Wahabi dalam penghancuran pekuburan Baqi’ dan makam para Imam suci yang dimakamkan di sana.
Pada tanggal 8 Syawal tahun 1344 H, setelah penguasaan kembali Keluarga Saud di kota Madinah di bulan Ramadhan, Syeikh Abdullah, hakim pengadilan saat itu pindah dari Mekah ke Madinah dan mengumpulkan beberapa perwakilan masyarakat serta Ulama-ulama untuk mendiskusikan penghancuran kubah-kubah di pemakaman Baqi'.

Pemerintahan Abbasiyah yang pertama kali membangun kubah di atas makam suci Imam Makshum as di pekuburan Baqi’, sebagai bentuk penghormatan kepada datuk mereka yaitu Abbas bin Abdul Muthalib, bani Abbas juga membangun kubas di atasnya, hal ini berlangsung selama 800 tahun dan tidak ada sebuah mazhab, aliran atau ulama-ulama pada masa itu yang memprotes bentuk penghormatan dan pengagungan kaum muslimin saat itu terhadap makam suci Imam Makshum as.

Dengan adanya semua ini maka timbul sebuah pertanyaan tentang apakah selama beberapa abad ini ada yang memprotes bangunan di atas makam Baqi’? apakah ada yang memprotesnya kepada bani Abbas? Dengan demikian penghancuran makam Baqi’ memiliki maksud yang tersembunyi salah satunya ialah menimbulkan perpecahan di antara kaum muslimin.
جنایتی بی سابقه در تاریخ دین// یوم الهدم یعنی روز ویران کردن

خبرگزاری شبستان: گنبد روی قبر را ویران ساختند وصندوق روی قبر راکه زمرد و یاقوت و جواهرات دیگر در آن نشانده بودند، برگرفتند وآنچه در شهر از مال و سلاح و لباس و فرش و طلا و نقره و قرآن های نفیس یافتند غارت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری پس از اشغال مکه، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیزبن سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال نموده، مأمورین عثمانی را بیرون کردند و به تخریب قبور ائمه بقیع پرداختند.
آن ها همچنین قبر ابراهیم فرزند پیامبر اکرم – صلی الله علیه و آله و سلم – قبور زنان آن حضرت، قبر ام البنین مادر حضرت اباالفضل العباس – علیه السلام – و قبر عبدالله پدر پیامبر و اسماعیل فرزند امام صادق – علیه السلام – و بسیاری قبور دیگر را تخریب کردند. ضریح فولادی ائمه بقیع را که در اصفهان ساخته شده بود و روی قبور حضرات معصومین امام مجتبی، امام سجاد، امام باقر و امام صادق – علیهم السلام – قرار داشت را از جا در آورده، بردند. اما این اولین حمله آنان به مدینه نبود. آنان در سال 1221 هجری نیز یک بار دیگر به مدینه هجوم برده، پس از یک سال و نیم محاصره توانسته بودند آن شهر را تصرف کنند و پس از تصرف اقدام به غارت اشیای گران بهای حرم پیامبر – صلی الله علیه و آله و سلم – و تخریب و غارت قبرستان بقیع نمودند.

طبق نقل تاریخی آن ها در این حمله چهل صندوق مملو از جواهرات مرصع به الماس و یاقوت گرانبها و حدود یکصد قبضه شمشیر با غلاف های مطلا به طلای خالص و تزیین شده به الماس و یاقوت و … به یغما بردند. و این نیز نخستین حمله آنان به مقدسات اسلامی نبود. صلاح الدین مختار نویسنده و مورخ وهابی در کتاب «تاریخ مملکه العربیه السعودیه کما عرفت» بخشی از افتخارات وهابیت در حمله به کربلای معلی را چینن شرح می دهد : «در سال 1216 امیرسعود در رأس نیروهای بسیاری از مردم نجد و حبوب و حجاز و تهامه و نواحی دیگر به قصد عراق حرکت نمود و در ماه ذی القعده به شهر کربلا رسید و آن را محاصره کرد. سپاه مذکور باروی شهر را خراب کردند و به زور وارد شهر شدند. بیشترمردم را در کوچه و بازار و خانه ها به قتل رسانیدند و نزدیک ظهر با اموال و غنائم فراوان از شهر خارج شدند، سپس در محلی به نام ابیض گرد آمدند. خمس اموال را خود سعود برداشت و از ما بقی، به هر پیاده یک سهم و به هر سوار دو سهم قسمت کرد.(چون به نظر آنها جنگ با کفار بود)»

عثمان بن بشر از دیگر مورخان وهابی درباره حمله به کربلا چنین می نویسد: «… گنبد روی قبر (یعنی قبر امام حسین علیه السلام) را ویران ساختند و صندوق روی قبر را که زمرد و یاقوت و جواهرات دیگر در آن نشانده بودند، برگرفتند و آنچه در شهر از مال و سلاح و لباس و فرش و طلا و نقره و قرآن های نفیس و جز آن‌ها یافتند، غارت کردند و نزدیک ظهر از شهر بیرون رفتند در حالی که قریب به 2000 تن از اهالی کربلا را کشته بودند.»
جالب این جاست که مورخ مزبور نام کتاب خود را «عنوان المجد فی تاریخ نجد» گذاشته و از این وقایع به عنوان نشانه‌های مجد و شکوه و عظمت وهابیت یاد کرده است!
اما این فقط شیعیان و اماکن مقدسه آن‌ها نبودند که وهابیان آثار مجد و شکوه خود را در آن به نمایش گذاشته‌اند، مکه مکرمه و طائف نیز از حملات آنان در امام نماند. «جمیل صدقی زهاوی» در خصوص فتح طائف می نویسد: «طفل شیرخواره را بر روی سینه مادرش سر بریدند، جمعی را که مشغول فراگیری قرآن بودند کشتند، چون در خانه‌ها کسی باقی نماند، به دکان‌ ها و مساجد رفتند و هر کس بود، حتی گروهی را که در حال رکوع و سجود بودند، کشتند. کتاب ‌ها را که در میان آن‌ها تعدادی مصحف شریف و نسخه‌ هایی از صحیح بخاری و مسلم و دیگر کتب فقه و حدیث بود، در کوچه و بازار افکندند و آنها را پایمال کردند.» سرزدن این قبیل امور از پیروان محمد بن عبدالوهاب شگفت نیست! تابعان کسی که همه مسلمانان را کافر و مشرک می دانست و مکه و مدینه را قبل از آنکه به دست وهابیان بیافتد، دارالحرب و دارالکفر! می دانست. در کتاب «الدررالسنیه» می خوانیم:
«وی – محمد بن عبدالوهاب – از صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و اله نهی می ‌کرد و از شنیدن آن ناراحت می‌شد. صلوات فرستنده را اذیت می‌ کرد و به سخت ‌ترین وجه مجازات می نمود.

حتی او دستور داد مرد نابینای متدینی را که مؤذن بود و صوت خوشی داشت، چون به حرف او گوش نداده، بر پیامبر صلوات فرستاده بود، به قتل رسانند. بسیاری از کتب مربوط به صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله را به آتش کشید و به هریک از پیروانش اجازه می داد قرآن را مطابق فهم خود تفسیر کند.»
محمد بن عبدالوهاب به نوبه ‌ی خود در اعتقادات پیرو «ابن تیمیه حنبلی»است، که در قرن هشتم هجری می ‌زیسته است، از ابن تیمیه عقاید جالبی نقل شده است. از جمله اینکه او خدا را جسم می ‌دانست! برای ذات مقدس خداوند دست و پا و چشم و زبان و دهان قائل بود! ابن بطوطه جهانگرد معروف در سفرنامه ‌ی خود می گوید: «ابن تیمیه را بر منبر مسجد جامع دمشق دیدم که مردم را موعظه می ‌کرد و می ‌گفت: خداوند به آسمان دنیا می ‌آید، همان گونه که من اکنون فرود می ‌آیم! سپس یک پله از منبر پائین می‌ آمد!»
عقاید او آنچنان سخیف و بی ‌مقدار بود که خود اهل سنت وی را به زندان افکندند و در رد او کتب متعددی را به رشته تحریر درآوردند.

این قطره‌ ای کوچک از مرداب اعتقادات و عملکرد وهابیان در طول این سالیان است. در طول این دوران دانشمندان زیادی چه شیعه و چه سنی به نقد عقاید وهابیت دست زده‌ اند و به شبهات گوناگون آنان پاسخ داده‌ اند. یکی از شبهات آنان مسأله‌ی بناء بر قبور است. آن‌ها ساختن بنا اعم از مسجد یا غیر آن را بر قبر حرام می ‌دانند. در این نوشتار سعی می کنیم پاسخی مناسب به شبهه‌ ی مذکور بدهیم. نخست آن که: این شبهه ‌ی آنان را صریح آیه ‌ی 21 سوره کهف دفع می‌ نماید، که در خصوص ماجرای اصحاب کهف از قول مومنانی که می ‌خواستند یاد اصحاب کهف را گرامی دارند می فرماید: لَنَتَّخِذَنَّ عَلَیْهِم مَّسْجِدًا (بی تردید بر روی قبور آنان مسجدی بنا می کنیم) دوم آنکه: هنگام ظهور اسلام و در دوران فتوحان اسلامی بناهایی بر قبور انبیاء گذشته وجود داشت. از جمله می ‌توان به قبر حضرت داوود و حضرت موسی در بیت المقدس اشاره نمود. جالب اینجاست که خلیفه دوم که طبق نظر این آقایان از صحابه است و معصوم، خود برای انعقاد پیمان صلح به بیت المقدس رفت و پس از تسلط بر آن شهر، اقدامی در راستای از بین بردن این قبور به عمل نیاورد…
اما به راستی قومی که در تاریخ نه چندان طولانی خود، چنان که از زبان مورخین خودشان شنیدیم قرآن‌ها را در خیابان‌ها لگد مال ساختند و در قتل عام پیروان علی علیه السلام و سایر خلفا فرقی نگذاشتند و مجد خود را در غارت و قتل جستجو می کردند، شایستگی این را دارند که مخاطب یک استدلال قرآنی و یا حتی تاریخی قرار گیرند؟!

پایان پیام/49

(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Posting Komentar

ABNS Video You Tube

Terkait Berita: