Pesan Rahbar

Sekilas Doa Arafah Imam Husain as dan Doa Arafah Imam Husain as

Doa Arafah (Bahasa Arab: دعاء العرفة ) adalah diantara doa-doa Syiah yang menurut riwayat dibaca oleh Imam Husain as pada hari ke-9 Dzul...

Home » » Penghancuran Pekuburan Baqi’, Simbol Kezhaliman Terhadap Ahlul Bait as

Penghancuran Pekuburan Baqi’, Simbol Kezhaliman Terhadap Ahlul Bait as

Written By Unknown on Sabtu, 23 Juni 2018 | Juni 23, 2018


Hal ini terjadi akibat ulah pemikiran fanatik buta yang diyakini Wahabi membuat banyak peninggalan berharga Islam ini dengan dalih menjauhi kesyirikan mereka menghancurkan hampir semua peninggalan Islam yang sudah ada sejak zaman Rasulullah saww. Dan hanya sedikit sekali yang tersisa.

Shabestan News Agency, tanggal 8 Syawal yang merupakan peringatan penghancuran kubur empat orang Imam Makshum as, kuburan yang sebelumnya dihiasi oleh haram dan kubah yang indah, namun saat ini nisan pun tidak ada.

Hal ini terjadi akibat ulah pemikiran fanatik buta yang diyakini Wahabi membuat banyak peninggalan berharga Islam ini dengan dalih menjauhi kesyirikan mereka menghancurkan hampir semua peninggalan Islam yang sudah ada sejak zaman Rasulullah saww. Dan hanya sedikit sekali yang tersisa.

Di antara yang mereka hancurkan ialah pekuburan Baqi’, padahal pekuburan ini merupakan pekuburan paling penting dalam Islam, karena banyak sahabat-sahabat dan keluarga Rasulullah saww yang dikuburkan di pekuburan ini.

Tanggal 8 Syawal bertepatan dengan peringatan kejahatan yang dilakukan Wahabi dalam penghancuran pekuburan Baqi’ dan makam para Imam suci yang dimakamkan di sana.
Pada tanggal 8 Syawal tahun 1344 H, setelah penguasaan kembali Keluarga Saud di kota Madinah di bulan Ramadhan, Syeikh Abdullah, hakim pengadilan saat itu pindah dari Mekah ke Madinah dan mengumpulkan beberapa perwakilan masyarakat serta Ulama-ulama untuk mendiskusikan penghancuran kubah-kubah di pemakaman Baqi'.

sejak awal makam 4 Imam suci hingga sebelum dihancurkan memiliki kubah yang sangat indah, namun tepat pada tanggal 8 Syawal tahun 1344 H kubah-kubah di atas makam para Imam as dihancurkan oleh aliran nashibi Wahabi.
تخریب قبور ائمه بقیع(ع)نماد مظلومیت اهل بیت پیامبر(ص) است

خبرگزاری شبستان: با دشمنی کینه ای مواجه هستیم که تا ابد جاهل باقی می ماند روز به روز تهدید خواهد کرد که قبور ائمه (ع) را از بین می برد اما دشمنان بدانند شیعیان نیز با خون خود از حریم ولایت دفاع می کنند .

خبرگزاری شبستان - مشهد؛سال های سال است که تاریخ شده روایتگر صحنه ای شیرین و تلخ روزگار،صحنه هایی که گاهی از ذوق و خوشحالی باعث می شود زبانت بند بیاید و گاهی هم صحنه هایی که همیشه هم چون داغلی در قلبت باقی می ماند و فراموش نمی شود . این بار قرار است دو اتفاق تلخ را برای شما روایت کنیم؛ اتفاقات تلخی که تنها بخاطر بخل و کینه ورزی و جهالت ابدی کوردلانی اتفاق افتاد که نمی خواستند بارگاه ائمه معصومین ( علیهم السلام) خاستگاهی باشد برای ترویج اسلام ناب .

اتفاق اول سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(علیهم السلام) است، قبوری که آن ها هم روزی حرم داشتند اما امروز این گونه غریبانه بخاطر جهالت مردمی که روزی برای سعادتشان از هیچ کاری فروگذار نمی کردند در ظلمت و تاریکی قرار گرفته اند.دومین اتفاق نیز بمب گزاری در حرم علی بن موسی الرضا(علیه السلام) پیشوای هشتم شیعیان است و مسلما تخریب این بنای مبارک فقط به دست پست ترین انسان ها اتفاق می افتد.

سال هاست که با بخل و کینه ورزی خود تهدید به نابود کردن قبور پیشوایان شیعیان می کنند اما این را هم بدانند کاری که آن ها با ائمه بقیع و دیگر حرم های امامان شیعه به خصوص حرم امام رضا(علیه السلام) کرده اند فراموش نشدنی است و همواره ملت ایران به یاد این شهدا است و هرسال مراسمی برای گرامی داشت یاد و خاطرات آن ها برگزار می شود .

این بار در حرم مطهر رضوی در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی مراسمی تحت عنوان ستارگان حرم برپاشد که در آن جمع زیادی از خانواده های شهدا به خصوص خانواده های شهدای زائر حرم مطهر رضوی حضور داشتند؛ به سراغ خانم محبوبه خوشگفتار فرزند شهید حاج رحیم خوشگفتار، تنها خادمی که در ظهر عاشورای سال 1373 شهید شده بود، رفتم .

وی گفت: خانه بودیم که حدود ساعت 2 و بیست دقیقه از رسانه ها اعلام کردند در حرم امام رضا(علیه السلام) بمب گذاری شده است ابتدا باور نمی کردم اما بعد از آن که فیلم ها و عکس های حادثه در رسانه ها منتشر شد فهمیدیم که این موضوع صحت دارد ، به مادرم ابتدا حرفی نزدم زیرا ایشان بسیار به پدرم وابسته بود.

دختر شهید ادامه داد : تا صبح روز بعد از پدرم خبری نشد تا این که به بیمارستان امدادی رفتیم و پدرم را شناسایی کردیم، پیکر پدرم را تیمم دادند و صورتش را با آب شستند و دفن کردند ، باید بگویم همه شهدا دنبال رو یکدیگرند و همگی برای حفظ ولایت و حریم حرم دفاع می کنند .

سید غلام علی پیش بین فرزند شهید سید محمود پیش بین یکی دیگر از افراد حاضر در جمع بود که پدرش در جوار بارگاه منور رضوی شهید شده بود وقتی با وی صحبت کردم به من گفت در تهران سرباز نیروی دریایی بودم و وقتی خبر را شنیدم فورا با مشهد تماس گرفتم و فهمیدم پدرم نیز در آن روز حرم امام رضا(علیه السلام) بوده است وقتی به مشهد آمدم با دیدن جمعیتی که بخاطر هتک حرمت حرم امام رضا آمده بودند دلم گرفت و خوشابحال پدرم که در این روز مقدس در مکان مقدس به شهادت رسید .

حجت الاسلام والمسلمین مهدی حسن زاده رئیس اداره پاسخ گویی به سوالات دینی حرم مطهر رضوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت : یکی از بخش هایی که در اداره پاسخگویی به سوالات شرعی وجود دارد بحث خادم الشهداست، این مراسم هم برپا شده تا ضمن زنده نگه داشته شدن نام و خاظر شهدا به بازخوانی اتفاقاتی که افتاده پرداخته شود و ابعاد و ویژگی هایی که سبب شده تا افراد به درجه شهادت برسند مورد برسی قرار بگیرد .

کم کم مراسم شروع شد و بعد از تلاوت قرآن کریم و زیارت خاصه آیت الله سید احمد حسینی خراسانی عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با اشاره به این که حرم های انسان هایی مثل پیشوایان شیعه یک خاستگاه توحیدی است و همواره باید به آبادانی و تعمیر آن ها پرداخت گفت: انسان های پست و ابلیس سال ها قبل به بهانه مبارزه با مظاهر شرک قبر ائمه بقیع(علیهم السلام) را از بین بردند و این امر ادامه پیدا کرد و رسید به عاشورای سال 1373 و بمب گذاری در حرم امام رضا(علیه السلام) ، خدا می داند که یکی از تلخ ترین روز های زندگی ام را گذراندم اما بدانید کسانی که این کار را کردند از پست ترین انسان ها هستند .

از این همه صحبت می خواهم نتیجه بگیرم که درست است با دشمنی مواجه هستیم که تا ابد جاهل باقی می ماند و بخاطر کینه های زیادش روز به روز تهدید خواهد کرد که قبور ائمه (علیهم السلام) را از بین می برد اما شیعیان نیز ساکت نخواهند نشست با خون خود از حریم ولایت خویش دفاع می کنند و اجازه نخواهند داد تا بیشتر از این به حرم های مطهر ائمه عصمت و طهارت(علیهم السلام) توهین شود چنان چه می دانیم اگر واکنش شدید جهان اسلام و شیعیان نسبت به تخریب قبور ائمه بقیع نبود آن ها چه بسا به گنبد خضرای پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله والسلم) نیز رحم نمی کردند .

پایان پیام/540

(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Posting Komentar

ABNS Video You Tube

Terkait Berita: