Pesan Rahbar

Sekilas Doa Arafah Imam Husain as dan Doa Arafah Imam Husain as

Doa Arafah (Bahasa Arab: دعاء العرفة ) adalah diantara doa-doa Syiah yang menurut riwayat dibaca oleh Imam Husain as pada hari ke-9 Dzul...

Home » » Bersama Al-Qur’an Hingga Akhir Hayat

Bersama Al-Qur’an Hingga Akhir Hayat

Written By Unknown on Jumat, 20 Juli 2018 | Juli 20, 2018


Al-Qur’an Karim bukan hanya pedoman bagi kaum muslimin akan tetapi pedoman bagi umat manusia, sebagaimana kita lihat bahwa ayat-ayat Al-Qur’an juga banyak menyebut tentang umat manusia.

Shabestan News Agency, dalam sebuah kajiannya Ayatullah Mushtafa Ulama menjelaskan bahwa Rasulullah saww setelah 23 tahun tabligh dan risalah di hadapan umatnya tahu bahwa apa yang akan tersisa dan yang tetap dijaga di tengah kita, adanya dua amanah berharga Rasul saww yaitu kitab Allah dan Ahlul Bait as menunjukan hal ini.

Ia menambahkan, saat ini sesuatu yang bisa meraih tangan umat muslim ialah kitab Allah dan tafsirannya. Oleh karena itu Al-Qur’an merupakan pedoman dan pegangan bagi manusia.

Al-Qur’an Karim bukan hanya pedoman bagi kaum muslimin akan tetapi pedoman bagi umat manusia, sebagaimana kita lihat bahwa ayat-ayat Al-Qur’an juga banyak menyebut tentang umat manusia.

Lebih lanjut Ayatullah Mushtafa ulama menuturkan, Al-Qur’an Karim mendidik dan menumbuhkan kita, oleh karena itu kita harus bersama Qur’an sampai akhir hayat nanti, karena Al-Qur’an seperti matahari dan bulan yang tidak akan pernah membuat manusia lelah dan bosan.

Di dalam Al-Qur’an Allah swt berfirman bahwasanya jika seseorang takut kepada Allah swt karena keagungan-Nya maka surga layak baginya.

Kita tidak bisa hanya dengan memberikan berita gembira kepada orang-orang untuk mengajak kepada agama, karena hal itu dapat menyebabkan ketakutan dan keangkuhan, akan tetapi berita gembira harus disertai dengan peringatan.

Al-Qur’an dan Ahlul Bait as adalah dua hal yang tidak akan terpisah, dimana jika kaum muslimin berpegang kepada dua peninggalan Rasul saww ini maka mereka tidak akan tersesat, dengan demikian di bulan Ramadhan ini selain kita berpegang dan akrab kepada Al-Qur’an Karim as maka kita juga harus bersama Ahlul Bait as khususnya Imam Zaman afs, demikian jelasnya.

کار فرهنگی باید ریشه در قرآن داشته باشد

امام جمعه کرمانشاه، گفت: هیچ کدام از کارها توانمندی قرآن را ندارد لذا باید به قرآن مستمسک شویم و از آن درس بگیریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، چهارشنبه(27 تیر) در آیین افتتاحیه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: آن چیزی که به پیامبر خدا آرامش داد و با خیال راحت دعوت حق را لبیک گفت دو چیز بود که خاطر مبارک ایشان را آرامش داد کتاب الله و اهل بیت(علیه السلام) بود.

وی افزود: رسول خدا می دانست بعد از 23 سال تبلیغ و رسالت بین ما چه چیزی را به یادگار می گذارد چرا که این با وجود این دو امانت گرانبها، شریعت اسلام می تواند نورانی باشد، فریاد داشته باشد و دنیا را دعوت به تحدی کند.

آیت الله علما، اظهارکرد: امروز تنها چیزی که می تواند دست مسلمین و بشریت را بگیرد، کتاب الله و مفسرین آن و تبیین و تفسیر قرآن است لذا قرآن سرمایه بشریت است.

وی ابراز کرد: قرآن کریم نه تنها سرمایه مسلمین بلکه سرمایه بشریت است چنانکه در خطاباتقرآن کریم هم می بینیم که تنها به اسلام و مسلمین معتقدین به قرآن ندارد بلکه ناس را مورد خطاب قرار داده است و این دلیل برقات و قدرت و توانایی قرآن است.

امام جمعه کرمانشاه، بیان کرد: قرآن کریم در هر زمان موجودی آن زمان را مورد خطاب، تحدی و دعوت قرار می دهد و اکنون 8 میلیارد انسان روی زمین را مورد خطاب قرار می دهد.

وی ادامه داد: کلام وحی از چنین توان، نیرو محتوایی برخوردار است لذا رسول خدا(ص) و امیرالمومنین(ع) از آن به سفره تعبیر می‌کنند. قرآن آن چیزی که انسان را سیر می کند و جوابگوی فطرت و درون انسان است.

آیت الله علما، با بیان اینکه فطرت مربوط به مسلمانان نیست، گفت: برخی فطرت را از بین برده اند ولی تا زمانی که به وسیله مخالفت و گناه فطرت از بین نبرد، قرآن خطاب به این فطرت و واقعیات دارد.

وی گفت: خطاب قرآن به گوشت و پوست و استخوان نیست که بعد از مرگ انسان از بین می رود بلکه آن چه ابدیت دارد جان و جوهره و حقیقت انسان است که مورد خطاب است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، اضافه کرد: قرآن کریم، رسول خدا را آسوده خاطر کرد و به ایشان آرامش داد لذا با آن حال نزار و ضعف شدیدی که داشت ابن عباس و امیرالمومنین علی(ع) را خطاب قرار داد که او را به مسجد ببرند و در آنجا گفت: « انی تارک فیلم الثقلین ما آن تمسکتم بهما لن تضلوا، کتاب الله و عترتی؛ اهل بستی و انهما لن یتفرقا حتی یلدا علی الحوض»

وی بیان کرد: ایشان فرمودند: مردم من دو امانت و ثقل سنگین بین شما گذاشته ام که خاطر مرا آرام می کند. توصیه می کنم کنار این دو بوده و از آن جدا نشوید آن وقت بر همه چیز، نفس خود و خارج از خود فائق می آیید.

آیت الله علما، با بیان اینکه تیتر وصیت نامه حضرت امام خمینی(ره) هم همین حدیث ثقلین است، اظهار کرد: همه اسلام از این حدیث استخراج می شود لذا آن رئیس مجلس انگلستان 100 سال پیش گفت: « تا قرآن بین مسلمین هست ما نمی توانیم پیروز شویم» و در آنجا قرآن را لای قالیچه پیچید ‌و گفت: « تا این کتاب را نپیچیم و کنار نگذاریم کاری از ما ساخته نیست».

وی با بیان اینکه تا به حال نیز نتوانسته اند این چراغ را خاموش کنند، گفت: سرمایه در انقلاب شکوهمند اسلامی،‌قرآن بود که این پیرمرد 80 ساله توانست با محتوا و قدرت نظام و حکومت اسلامی تشکیل داده ‌ یک حکومت 2500 ساله را تعطیل کند.

امام جمعه کرمانشاه، خاطرنشان کرد: سپاه، بسیج و ارتش و نیروی انتظامی بعدها رونق و سرو سامان پیدا کردند در ابتدا امام(ره) تنها 5 یا 6 نفر را با خود همراه داشت اما آنچنان شریعت، اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) توانمند و قدرتمند بودند که توانست چنین کار ارزشمندی را انجام دهد.

وی گفت: ما امروز سر همچنین سفره ای نشسته ایم لذا مقام معظم رهبری می فرمایند: « کار فرهنگی آن کاری است که ریشه قرآن داشته باشد». 


آیت الله علما، تأکید کرد: هیچ کدام از کارها توانمندی قرآن را ندارد لذا باید به قرآن مستمسک شویم و از آن درس بگیریم.

وی اذعان کرد: امام خمینی(ره) سیاست خود را، 8 سال دفاع مقدسات با قرآن تنظیم کرد و معیار و ملاک خود را از دل قرآن استخراج کرد لذا توانند است از مرده و زنده امام(ره) می ترسند چون محتوا دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، گفت: قرآن همه ما را با محتوا تربیت می کند و رشد می دهد. باید سعی کنیم تا آخر سر سفره قرآن باشیم چرا که قرآن مانند شمس و قمر است آیا تا به حال کسی از خورشید و ماه خسته شده است؟

وی اظهار کرد: قرآن خستگی ندارد لحظه به لحظه بر رشد انسان افزایش می دهد. توان و محتوا و قدرت می دهد.

آیت الله علما، تصریح کرد: آن سرمایه ای که امروز عالم اسلام و مسلمین دارند در هیچ جای دنیا وجود ندارد ما مثل ماهی در آب هستیم توجه نداریم که چه سرمایه ای داریم.

وی ابراز کرد: اگر کار فرهنگی و تربیتی می خواهیم انجام دهیم و یک انسان موثر در جامعه باشیم باید سر سفره قرآن نشسته ‌ از خوان عظیم آن بهره ببریم.

امام جمعه کرمانشاه، با بیان اینکه امام راحل از قرآن قدرت و توان می گرفت، گفت: این نیروی قرآن بود که به گورپاچف نامه می نوشت و با تمام وجود و اطمینان خاطر به آمریکا می گفت هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با تأکید بر اینکه باید فرزندان خود را با قرآن و محتوای آن آشنا کنیم، افزود: اگر قرآن در تمام فضا و شئون نظام، حکومت، وزارت خانه ها، ادارات، صنوف و بازار، مدرسه، دانشگاه؛ قرآن و محتوای آن حاکم شود آن وقت است که تبدیل به مدینه فاضله می شویم.

آیت الله علما، عنوان کرد: قرآن از آنجا که کلام الله است مانند خود خدا پایان و حد و حدود ندارد به این معنا که اندازه، مکان و زمان ندارد لذا تمام خصوصیات خدا برای کلامش هم هست.

وی با بیان اینکه باید در خدمت قرآن باشیم، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم از این کتاب که تأکید مقام معظم رهبری نیز بر آن است، تمام شئونات قرآن را بتوانیم استفاده کرده و بر جامعه حاکم کنیم.

پایان پیام/81

(Shabestan/Berbagai_sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Posting Komentar

ABNS Video You Tube

Terkait Berita: