Pesan Rahbar

Sekilas Doa Arafah Imam Husain as dan Doa Arafah Imam Husain as

Doa Arafah (Bahasa Arab: دعاء العرفة ) adalah diantara doa-doa Syiah yang menurut riwayat dibaca oleh Imam Husain as pada hari ke-9 Dzul...

Home » » Imam Ridha as Jadikan Iran Sebagai Ibukota Syi’ah

Imam Ridha as Jadikan Iran Sebagai Ibukota Syi’ah

Written By Unknown on Selasa, 24 Juli 2018 | Juli 24, 2018


Hendaknya kita tidak lupa untuk menyebut nama Imam Husain as dan Imam Ali Ridha serta Imam Mahdi as dalam setiap hajat dan keinginan kita.

Shabestan News Agency, Imam Ali Ridha as mengatakan bahwa beliau sudah menegakkan kesempurnaan wilayat yang di dasari kualitas dan kesejahteraan, selain itu juga telah meningkatkan pengetahuan Syiah.

Hal ini disampaikan Hujjatul Islam Mas’ud Ali dalam ceramahnya saat menjelaskan tentang kemuliaan sepuluh hari karamah. Dijelaskannya, ada dua hal yang berbeda, yang pertama dalam kehidupan Imam Ma’sum as yaitu selama periode Imam Husain as, ketika Asyura menang agama yang telah diselamatkan, dan yang kedua adalah pada masa Imam Ali Ridha as dengan apa yang dilakukan Imam as khususnya saat hijrah ke Iran membuat kemajuan pada bangsa Persia.

Beliau lebih lanjut mengatakan bahwa ada seseorang bertanya kepada Imam Sajjad as tentang siapa yang menang dalam peristiwa Asyura’? Imam Sajjad as berkata “bersabarlah saat Adzan telah dikumandangkan sehingga dapat diketahui siapa yang menang,” ketika adzan sampai pada kalimah syahadah kepada Rasulullah saww maka jelaslah siapa yang menang.

Dalam akhir ceramahnya Hujjatul Islam Mas’ud Ali menyatakan bahwa hendaknya kita tidak lupa untuk menyebut nama Imam Husain as dan Imam Ali Ridha serta Imam Mahdi as dalam setiap hajat dan keinginan kita.

گسترش شبکه وکالت توسط امام هشتم/امام رضا علیه السلام ایران را پایتخت تشیع قرار داد

واعظ کشوری با اشاره به اینکه امام رضا علیه السلام ولایت را از نظر کمی و کیفی رشد داد و معرفت شیعه را بالا آورد گفت: از اهل بیت سلام الله علیهم روایات متعددی داریم که ایرانیان در آخرالزمان زمینه ساز ظهور امام زمان علیه السلام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام مسعود عالی، واعظ کشوری، چهارشنبه شب ( 27 تیر ) در جشن بزرگ زیر سایه خورشد ضمن تبریک ایام دهه کرامت، گفت: در زندگی معصومین سلام الله علیهم دو نقطه عطف وجود دارد؛ یکی در زمان امام حسین علیه السلام که واقعه عاشورا رخ داد که به موجب آن، اصل دین حفظ شود و دیگری در دوران امام رضا علیه السلام که هجرت آن حضرت به ایران تحولی را ایجاد کرد.

وی افزود: شخصی از امام سجاد علیه السلام با طعنه پرسید که در واقعه عاشورا چه کسی پیروز شد؟ حضرت فرمود: صبر کن موقع اذان شود تا معلوم بشود چه کسی پیروز شده است که وقتی اذان شد اسم پیامبر صلی الله و علیه و آله گفته شد و پس از آن وجدان ها بیدار شد.

این واعظ کشوری با اشاره به اینکه بعد از عاشورا دل ها بیشتر متوجه امام حسین علیه السلام شد و سعی کنیم هر روز یک سلامی به امام حسین علیه السلام داشته باشیم زیرا اگر اسمی از دین و خدا است با خون سید الشهدا، خاندان و اصحاب آن حضرت ماندگار شده است، اظهار داشت: هجرت امام رضاعلیه السلام نقطه عطف دومی است که باعث گسترش تشیع شد.

وی با بیان اینکه امام رضا علیه السلام دو کار بزرگ انجام دادند، اظهار داشت: آن حضرت ولایت را از نظر کمی و کیفی رشد داد و معرفت شیعه را بالا آورد زیرا قبل از امام رضا علیه السلام، عوام شیعه بصیرت زیادی نسبت به ولایت نداشتند اما در زمان آن حضرت مباحث مختلف علمی توسط ایشان بیان و پس از حضرت بود که زیارت جامعه کبیره توسط امام هادی علیه السلام مطرح شد.

حجت الاسلام عالی با اشاره به اینکه پس از شهادت امام رضا علیه السلام اولین امتحان شیعه، این بود که یک کودک به عنوان امام مطرح شد و به دلیل اینکه مردم به رشد فکری رسیده بودند، امام جواد علیه السلام را پذیرفتند، خاطرنشان کرد: امام رضا علیه السلام در ایران یک پایگاه شیعی را ایجاد کرد و با ورود آن حضرت به ایران، 8 هزار امامزاده در نقاط مختلف ایران پراکنده شدند به خصوص دو کاروان خیلی مؤثر بود که یکی کاروان حضرت معصومه سلام الله علیها و دیگری یک کاروان از جنوب که توسط احمدابن موسی علیهماالسلام وارد شد و در تاریخ داریم که یک کاروان چند هزار نفری بوده است.

وی با اشاره به اینکه امام رضا علیه السلام یک کار بزرگ دیگر هم انجام داد که پاسخ به شبهاتی است که توسط وهابیت مطرح شده است، افزود: آن حضرت شاگردان مختلفی تربیت کرده و به کشورهای مختلف می فرستادند و هر کدام در شهرهای مختلف به عنوان مرجع به مشکلات و مسائل دینی مردم رسیدگی می کردند لذا وکالت ائمه و مراجع تقلید از زمان اهل بیت سلام الله علیهم مطرح بوده است و محدود به دوران معاصر نیست.

این واعظ کشوری با بیان این مطلب که شاه عبدالعظیم حسنی وکیل امام هادی علیه السلام بوده است، اظهار داشت: شبکه وکلا از زمان ائمه علیهم السلام شروع شد که ریشه ایجاد مرجعیت بوده است.

وی با اشاره به اینکه امام رضا علیه السلام، تشیّع را از جهت کمی و کیفیت گسترش داد و شبکه وکالت را پخش کردند، ابراز داشت: آنقدر در زمان آن حضرت شیعه بزرگ شد که حکام بعدی اهل بیت سلام الله علیهم را تحت فشار زیادی قرار دادند و سه امام بعد از امام رضا علیه السلام بسیار مظلوم بودند.

حجت الاسلام عالی با بیان این مطلب که امام رضا علیه السلام ایران را پایگاه شیعه و پایتخت تشیع قرار داد، یادآور شد: از اهل بیت سلام الله علیهم روایات متعددی داریم که ایرانیان در آخرالزمان بستر ظهر حضرت امام عصر علیه السلام را فراهم می کنند لذا ایرانیان زمینه ساز ظهور امام زمان هستند در این زمینه امام باقر علیه السلام می فرماید: پرچمی در ایران بلند می شود که جزء به دست صاحبتان سپرده نمی شود.

وی توصیه کرد: هیچ وقت سلام به امام حسین، امام رضا و امام زمان سلام الله علیهم را فراموش نکنید و همیشه به این 3 بزرگوار سلام بدهید.

پایان پیام/480

(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Posting Komentar

ABNS Video You Tube

Terkait Berita: