Pesan Rahbar

Sekilas Doa Arafah Imam Husain as dan Doa Arafah Imam Husain as

Doa Arafah (Bahasa Arab: دعاء العرفة ) adalah diantara doa-doa Syiah yang menurut riwayat dibaca oleh Imam Husain as pada hari ke-9 Dzul...

Home » » Kedudukan Tinggi Sayyidah Makshumah sa

Kedudukan Tinggi Sayyidah Makshumah sa

Written By Unknown on Senin, 16 Juli 2018 | Juli 16, 2018


Sayyidah Makshumah sa pasca hijrahnya Imam Ridha as ke Iran, demi tujuan yang agung untuk tetap menjaga kehidupan dan kelangsungan Syi’ah Sayyidah Makshumah sa tidak berdiam diri di Madinah akan tetapi ia mengikuti Imam zamannya untuk turut berhijrah ke Iran.

Shabestan News Agency, Bertepatan dengan perayaan hari kelahiran Sayyidah Makshumah sa, Hujjatul Islam Muhammad Shadiq Kufail menjelaskan bahwa para Imam Makshum as adalah orang-orang utama dalam keilmuan, dimana hubungan dengan para Imam as juga menjadi jalan untuk kenaikan derajat seseorang.

Dijelaskannya, hubungan ini tidak akan berjalan tanpa adanya kesamaan dalam perbuatan dengan Imam as, dengan kata lain pengikut Syi’ah harus melihat apa yang dilakukan Imam Makshum as maka dia juga harus melakukannya, dalam sejarah kita banyak melihat orang-orang semacam itu memiliki kedudukan yang sangat tinggi, karena mereka melakukan apa yang Imamnya lakukan.

Sebagai contoh di antara mereka adalah Sayyidah Zainab sa yang tidak tinggal diam di Mekkah atau Madinah akan tetapi ia ikut bersama Imam Zamannya dalam keadaan yang sangat berat.
Begitu juga dengan Sayyidah Makshumah sa pasca hijrahnya Imam Ridha as ke Iran, demi tujuan yang agung untuk tetap menjaga kehidupan dan kelangsungan Syi’ah Sayyidah Makshumah sa tidak berdiam diri di Madinah akan tetapi ia mengikuti Imam zamannya untuk turut berhijrah ke Iran.

Karena perjuangan dan ketaatan Sayyidah Makshumah sa kepada Imam zamannya maka ia memiliki kedudukan yang sangat tinggi sampai-sampai Imam Ridha as menulis sebuah doa ziarah untuknya, dan disebutkan bahwa barang siapa yang menziarahinya maka pahalanya adalah surga.


راز مقامات بالای حضرت معصومه(س)/ ویژگی دختران منتظر

راز مقامات بالای حضرت معصومه(س) را باید در همراهی با امام زمان شان یافت؛ در عصر غیبت والاترین افراد الگوگرفتگان از ایشان اند، دخترانی که می خواهند از سبک زندگی ایشان درس انتظار بگیرند باید دغدغه شان برنامه ریزی برای ظهور و انتظار باشد.

حجت الاسلام محمدصادق کفیل، معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر در گفت وگو با خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان، گفت: امامان علیهم السلام افراد اول عالم اند و راه رشد پیوند با امام است، یعنی به مقدار استحکام و عمق این پیوند است که انسان رشد می کند.

وی درباره چگونگی و کیفیت برقراری این پیوند با امام عصر(عج) اظهار کرد: این پیوند میسر نمی شود مگر آنکه فعل انسان فعل امام(عج) باشد، به عبارت دیگر، ماموم و شیعه در هر زمانی باید بنگرد امام اش چه کرده و همان را انجام دهد. در تاریخ هم اگر مرور کنیم آنها که به مقامات بالا رسیده اند در عصر و زمان خویشف فعل شان با امام شان یکی بوده است چنان که حضرت زینب(س) و کریمه اهل بیت(ع) چنین بودند.

کفیل اضافه کرد: برای مثال حضرت زینب(س) در مکه یا مدینه ننشستند و به دعا و ذکر مشغول شوند بلکه تا سخت ترین لحظات قیام نیز امام زمان شان را همراهی کردند، همچنین است درباره حضرت فاطمه معصومه(س) که پس از هجرت وجود مقدس امام رضا(ع) به ایران که با هدف رشد و حیات و بقای شیعه و دین انجام شد، به ماندن در مدینه و دعا و ذکر اکتفا نکرده و به عنوان ماموم در پی امام زمان شان به ایران هجرت کردند.

کارشناس مهدوی با بیان اینکه همین همراهی و تبعیت فاطمه معصومه(س) را صاحب مقامات و کرامات بسیار کرده است، ابراز کرد: دختران ما نیز که امروز می خواهند رشد و پیشرفت کرده و دنیا، برزخ و آخرت خوبی داشته باشند باید از اولیای دین و سبک زندگی آنها الگو بگیرند، برای مثال به حجاب زینب کبری(س) و فاطمه معصومه(س) بنگرند و رفتارشان را بر اساس این فرکانس تنظیم کنند.


برای نمونه شدن باید با سبک زندگی فاطمه ها زیست

وی تاکید کرد: یک دختر نمونه باید در این فکر باشد که حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) و ... چگونه زیسته اند، برای نمونه شدن باید با سبک زندگی فاطمه ها زیست.

حجت الاسلام کفیل اضافه کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) در اثر همین همراهی با امام زمان خود، صاحب نور و اثرگذار می شود و به جایی می رسد که امام رضا(ع) برای شان زیارتنامه انشاء می کند، و برای زیارت شان پاداش بهشتی شدن مقرر می شود.

وی با طرح این سوال که چرا حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرم اهل البیت(ع) شده و نزد خدا مقام ویژه ای یافته اند به گونه ای که همه اولیاء و صلحاء مقید به زیارت ایشان اند؟، تاکید کرد: این نیست مگر به دلیل همراهی ایشان با امام زمان خود؛ در عصر غیبت والاترین افراد الگوگرفتگان از ایشان اند، دخترانی که می خواهند الگو بگیرند باید فعل شان اینچنین بوده و دغدغه شان مبتنی بر برنامه ریزی برای ظهور و انتظار باشد.


ویژگی دختران منتظر

کفیل اضافه کرد: دخترانی که به جای تبرج و خودآرایی و سرگرم شدن به تجملات دنیا، سرگرم ظهور اند از حضرت معصومه(س) الگو می گیرند و چون دغدغه شان دغدغه امام می شود می توانند خود را شیعه و منتظر بنامند، و دغدغه حضرت حجت(عج) چیزی جز ظهور نیست. از این رو، وقتی به ظهور بنگریم و برای آن برنامه ریزی کنیم آنگاه است که رشد و پیشرفت هم نصیب مان می شود.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) درباره چرایی بروز برخی بی اخلاقی ها و رواج برخی ناهنجاری ها در جامعه منتظر و دختران ما علی رغم داشتن الگویی همچون حضرت معصومه(س)، بیان کرد: عدم شناخت مانع حرکت است، وقتی انسان اثر کاری را بداند به سوی آن می شتابد، وقتی بدانیم زیبایی های عالم در وجود اهل بیت(ع) تجلی یافته و بدانیم امامان(ع) عاشق ما هستند و هجرت حضرت معصومه(س) نیز از روی عشق و علقه به ما بوده است آنگاه احساس دین می کنیم و ادای این دین ما را به الگوگیری از سبک زندگی آن بانوی کرامت(س) سوق می دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه بعضاً موضوعات دینی مذهبی کمرنگ در جامعه یا میان برخی افراد کمرنگ شده یا در حال کمرنگ شدن است از آنجا ریشه می گیرد که آرامش را در غیر خدا و یاد او می جوییم، و در پی تامین آرامش مان با لهویاتیم در حالی که یاد خدا و ارتباط با امام عصر(عج) آرامش حقیقی را به ما هدیه می دهد.

پایان پیام/9

(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Posting Komentar

ABNS Video You Tube

Terkait Berita: