Pesan Rahbar

Sekilas Doa Arafah Imam Husain as dan Doa Arafah Imam Husain as

Doa Arafah (Bahasa Arab: دعاء العرفة ) adalah diantara doa-doa Syiah yang menurut riwayat dibaca oleh Imam Husain as pada hari ke-9 Dzul...

Home » » Ramadhan Bulan Penuh Berkah Yang Al-Qur’an Turun di Dalamnya

Ramadhan Bulan Penuh Berkah Yang Al-Qur’an Turun di Dalamnya

Written By Unknown on Kamis, 16 Agustus 2018 | Agustus 16, 2018


Kitab suci Al-Qur’an diturunkan pada bulan yang diberkahi, dan itu adalah bulan suci Ramadhan, sebagaimana hal ini disebutkan dalam surat Al-Baqarah ayat 185 “bulan Ramadhan yang di dalamnya al-Quran diturunkan”.

Hal ini disampaikan Hujjatul Islam Ali Akbar Wahidi dalam kajian Ramadhannya saat menjelaskan bahwa bulan Ramadhan adalah bulan terbebasnya manusia dari api, bulan turunnya Al-Qur’an dan bulan yang penuh dengan berkah dan karunia Ilahi, sebagaimana dalam Al-Qur’an banyak ayat-ayat yang menjelaskan tenngtang nilai dan pentingnya bulan ini.

Dijelaskannya, Allah swt di dalam Al-Qur’an menyebut beberapa hal dengan sebutan “mubarak” atau yang berarti yang diberkahi, yang salah satu di antaranya ialah Al-Qur’an, sebagaimana hal ini disebutkan dalam surat Al-an’am ayat 92 dan 155.

Selain itu malam laylatul qadr juga disebutkan dengan “mubarak”, sebagaimana hal ini disebutkan dalam surat Ad-dukhan ayat 3.

Lebih lanjut Hujjatul Islam Ali Akbar Wahidi menuturkan, kitab suci Al-Qur’an diturunkan pada bulan yang diberkahi, dan itu adalah bulan suci Ramadhan, sebagaimana hal ini disebutkan dalam surat Al-Baqarah ayat 185 “bulan Ramadhan yang di dalamnya al-Quran diturunkan”.

Paling baiknya riwayat yang menjelaskan tentang bulan Ramadhan ialah dalam khutbah Sya’baniyah yang dibacakan oleh Rasul saww di akhir bulan Sya’ban.
Dalam khutbah tersebut Rasulullah saww berkata “wahai sekalian manusia kelak sebuah bulan akan mendatangi kalian, bulan yang disertai dengan keberkahan, bulan rahmat dan kasih sayang Allah swt, bulan Istighfar dan ampunan Ilahi.

Bulan Ramadhan adalah bulan yang hari-harinya paling baiknya hari, malamnya paling baiknya malam dan waktunya paling baiknya waktu dari semua bulan, demikian jelasnya.

رمضان ماه میهمانی و بهرمندی از کرامات خداوند است/استجابت دعا در ماه رمضان

خبرگزاری شبستان:حجت الاسلام وحیدی گفت: ماه رمضان ماهی است که انسان به میهمانی خدا دعوت و همه میهمانان بهره مند از کرامت خداوند می‌شوند چنانچه کسی در این ماه حال عبادت کردن نداشته باشد خواب و استراحت او برایش ذکر است و هرعمل نیکش مورد قبول واقع می شود

حجت الاسلام حجت الاسلام علی اکبر وحیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه آزادی از آتش، ماه نزول قرآن و ماه پرفیض و برکت است که در قرآن نیز در باب اهمیت و ارزش این ماه آیات فراوانی ذکر شده است.

وی افزود: خداوند در قرآن چند چیز را به عنوان مبارک عنوان می کند که یکی از آنها قرآن است که در سوره انعام آیه 92 و 155 و چند آیه دیگر به عنوان کتاب مبارک عنوان شده است.

حجت الاسلام وحیدی ادامه داد: یکی دیگراز این موارد شب قدر است که در سوره دخان آیه 3 به عنوان مبارک ذکر شده است.

وی تصریح کرد: کتاب قرآن درماه مبارکی نازل می‌شود و آن ماه مبارک رمضان است آیه شریفه 185در سوره بقره آمده شهررمضان الذی انزل فیه القرآن، یعنی سلام به رمضان ماهی که قرآن در آن نازل شده و دارای برکت و مبارکی خاصی است.

حجت الاسلام وحیدی اظهار داشت: بهترین روایات نیز مربوط به ماه مبارک رمضان است که در خطبه شعبانیه پیامبر در آخرین جمعه ماه شعبان در حضور امام علی (ع) برکتهای ماه مبارک رمضان را می شمارند.

وی خاطر نشان ساخت: حضرت فرمودند: ایها الناس یک ماهی به سوی شما می آید که همراه با برکت بوده و ماه رحمت، مهربانی خدا، مغفرت و بخشش خداوند است.

حجت الاسلام وحیدی یادآور شد: رمضان ماهی است که در میان سال روزهایش بهترین روزها، شبهایش بهترین شبها و لحظه به لحظه آن از بهترین لحظه های سال می باشد.

وی عنوان کرد: ماه رمضان ماهی است که انسان به میهمانی خدا دعوت می‌شود و همه میهمانان بهره مند از کرامت خداوند می‌شود چنان که در قرآن آمده انفاسکم فیه تسبیح یعنی حتی نفس کشیدن شما در ماه مبارک رمضان تسبیح است وقتی 360 هزار بار در شبانه روز نفس می کشیم به تعداد نفس ها برایمان ذکرو تسبیح در نظر می گیرند.

حجت الاسلام وحیدی ابراز داشت: یکی دیگر از ویژگیهای این ماه این است که هر کسی در ماه مبارک رمضان حال عبادت کردن نداشته باشد خواب و استراحت او برایش ذکر است و هر عمل نیکی مورد قبول واقع می‌شود.

وی با بیان اینکه نزول قرآن درماه مبارک رمضان بوده افزود: ماه مبارک رمضان ماهی است که با این همه طول وتفسیرازمهمترین ماهها در طول سال عنوان شده و بندگان و روزه داران نیزباید با توجه به برکات این ماه بهره مندی لازم از این ماه را داشته باشند.

حجت الاسلام وحیدی در ادامه افزود: در سوره بقرت آیه 185 آورده شده شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان به این معنی که ماه رمضان ماهی است که قرآن برای راهنمایی مردم، همراه با دلائل روشن از هدایت و جدا کننده حق از باطل در آن نازل شده است پس هر کس این ماه را دریابد باید روزه بگیرد و ان کس که مریض و یا مسافر باشد روزهای دیگری را به جای ان روزه بگیرد خداوند راحتی برای شما می خواهد نه زحمت و سختی را هدف این است که شما، تعداد این روزها را تکمیل کنید و خدا را بر اینکه شما را هدایت کرده بزرگ بدارید شاید شکر گذاری کنید.

وی گفت: اهمیت رمضان به اندازه ای است که در فصیلت این ماه عنوان شده دعاکم فیه مستجاب یعنی هردعایی که تاکنون اجابت نشده در ماه مبارک رمضان به استجابت می رسد و این نشان از اهمیت ماه مبارک رمضان در قرآن دارد.

پایان پیام/348

(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Posting Komentar

ABNS Video You Tube

Terkait Berita: