Pesan Rahbar

Sekilas Doa Arafah Imam Husain as dan Doa Arafah Imam Husain as

Doa Arafah (Bahasa Arab: دعاء العرفة ) adalah diantara doa-doa Syiah yang menurut riwayat dibaca oleh Imam Husain as pada hari ke-9 Dzul...

Home » » Bantuan Washington ke Teroris Al-Qaeda di Idlib

Bantuan Washington ke Teroris Al-Qaeda di Idlib

Written By Unknown on Senin, 17 September 2018 | September 17, 2018


Sebagai contoh saat Obama masih berkuasa terlihat perbedaan yang sangat jauh dalam mengambil kebijakan dengan Putin terkait dengan gencatan senjata di Suriah saat itu. Dimana Obama tidak mengizinkan pemboman markas utama teroris al-Qaeda di Idlib.

Shabestan News Agency, dilansir dari information clearing house menyebutkan bahwa banyak bukti yang memperlihatkan tentang dukungan Amerika ke teroris al-Qaeda di Suriah. Dalam laporannya juga dijelaskan bahwa saat ini pun Amerika masih mendukung markas utama teroris al-Qaeda di Idlib-Suriah, dan dukungan ini sangatlah besar.

Sebagai contoh saat Obama masih berkuasa terlihat perbedaan yang sangat jauh dalam mengambil kebijakan dengan Putin terkait dengan gencatan senjata di Suriah saat itu. Dimana Obama tidak mengizinkan pemboman markas utama teroris al-Qaeda di Idlib, namun sebaliknya pada saat gencatan senjata Presiden Rusia bersikeras agar markas al-Qaeda dan juga ISIS yang berada di Suriah untuk dihancurkan.

Idlib adalah wilayah kedua setelah Daraa yang bergejolak di awal krisis Suriah. Pada awalnya, Daraa yang terletak di selatan Suriah dan dekat dengan perbatasan Yordania, bergejola dan kemudian disusul dengan wilayah di Idlib di utara Suriah, dekat dengan perbatasan Turki.

Pembunuhan terhadap pasukan Suriah ketika itu terjadi dengan sangat mengerikan. Berdasarkan data-data statistisk, 146 ribu teroris yang berafiliasi dengan 103 kelompok dari 60 negara dunia, telah direlokasi dari berbagai wilayah Suriah menuju Idlib.

خدمتگزاری واشنگتن به القاعده در «ادلب» 

در حال حاضر آمریکا در حال حمایت از مرکز اصلی القاعده در سراسر جهان یعنی «ادلب» سوریه است و این حمایت بخشی از یک تصویر بزرگ تر و نه فقط یک پدیده بی اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «اینفورمیشن کلیرینگ هاوس»، شواهد بسیاری مبنی بر حمایت دولت آمریکا از القاعده در سوریه وجود دارد. در حال حاضر آمریکا در حال حمایت از مرکز اصلی القاعده در سراسر جهان یعنی «ادلب» سوریه است و این حمایت بخشی از یک تصویر بزرگ تر و نه فقط یک پدیده بی اهمیت است.

به عنوان مثال نکته اصلی تفاوت میان دولت اوباما در آمریکا و دولت پوتین در روسیه در ارتباط با برقراری آتش بس در جنگ سوریه این بود که اوباما اجازه نداد در زمان آتش بس، مواضع القاعده در سوریه بمباران شود اما پوتین اصرار داشت که همک القاعده و هم داعش در سوریه باید در جریان آتش بس هم بمباران شوند.

حالا هم دولت آمریکا و برخی از متحدانش در حال تهدید برای وارد شدن به جنگ علیه روسیه در صورتی هستند که مسکو مرکز اصلی تروریست های القاعده در جهان را بمباران کند.

استان ادلب در حال حاضر مرکز القاعده است همانطور که افغانستان قبل از حملات 11 سپتامبر بود و آمریکا یه همین بهانه افغانستان را درست پس از حملات 11 سپتامبر بمباران کرد.

سخنرانی 30 جولای 2017 همه چیز را در این زمینه واضح و آشکار می کند. این سخنرانی نه از سوی یکی از مخالفان یا منتقدان دولت آمریکا بلکه توسط یکی از مقامات عالی رتبه آمریکا ایراد شد که در حقیقت سخنگوی رئیس جمهوری آمریکا در امور سوریه است و این کار را نه تنها در دوره ترامپ بلکه در زمان ریاست جمهوری اوباما هم انجام داد.

او یکی از نومحافظه کاران ضد اسد، ضد ایرانی، حامی عربستان سعودی و حامی رژیم صهیونیستی به نام «برت مک گرک» و نماینده ویژه دونالد ترامپ،رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش و وزارت امور خارجه این کشور است.

او به طور عمومی اذعان داشت که ادلب بزرگ ترین مامن برای القاعده پس از حملات 11 سپتامبر است و یادآور شد که رهبران القاعده که مسیر خود را به ادلب پیدا کرده اند از آنجا خارج نمی شوند.

مک گرک که که مدافع سرسخت عربستان سنی علیه ایران شیعه است، ایران را برای هر آنچه القاعده انجام می دهد، مقصر می داند.

«کایل اورتون» از اندیشکده «هنری جکسون سوسایتی» هم روز 21 جولای 2017 در اظهاراتی گفت که اگر ایران به شدت نسبت به القاعده رفتار کند، القاعده تهدید به استفاده از تروریسم علیه ایران می کند به عبارت دیگر ایران از القاعده می ترسد و از سوی دیگر آنطور که اورتون می گوید ایران برای آنچه القاعده انجام می دهد، مقصر است.

این حقیقت که القاعده یک گروه کاملا سنی است و این حقیقت که القاعده معتقد است همه شیعه ها باید کشته شوند از سوی مقامات آمریکایی کاملا مورد بی توجهی قرار گرفته است. این در حالی است که آمریکا نه تنها از القاعده حمایت می کند بلکه سلاح های شیمیایی در اختیار آنها قرار می دهد.

اطلاعات روسیه می داند که سلاح شیمیایی القاعده و آمریکا در کجا واقع شده اند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه قرار است فردا (دوشنبه 26 شهریور) در سوچی با هم دیدار و درباره ادلب و هدف قرار دادن القاعده مورد حمایت آمریکا و دیگر تروریست ها در آنجا با هم گفتگو کنند.

پایان پیام/7

(Clearing-House/Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Posting Komentar

ABNS Video You Tube

Terkait Berita: