Hujjah Ilahi hidup di tengah-tengah manusia, ia menjalani kehidupan bersama manusia, ia melihat manusia dan merasakan apa yang mereka rasakan baik dalam kebahagiaan maupun kesulitan, para manusia melihatnya namun tidak mengenalnya.
Shabestan News Agency, Dalam buku “kami menanti matahari dan mahdawiyat” yang merupakan prespektif serta kumpulan ceramah Sayyid Ali Khamenei mengenai Imam Mahdi afs disebutkan:
Masa kegaiban gaib sughra Imam Zaman afs merupakan masa yang paling sulit dan paling sensitif dalam sejarah Syi’ah.
Pasca dimulainya periode kegaiban dan terutama di akhir periode setelah berlalunya 74 tahun kegaiban sughra dan terputusnya hubungan antara pengikut Syi’ah dengan Imam Zaman afs secara menyeluruh membuat terancamnya ajaran Ahlul Bait as.
Hujjah Ilahi hidup di tengah-tengah manusia, ia menjalani kehidupan bersama manusia, ia melihat manusia dan merasakan apa yang mereka rasakan baik dalam kebahagiaan maupun kesulitan, para manusia melihatnya namun tidak mengenalnya, ia adalah seorang yang memiliki nama, kedua orangtua dan tinggal bersama orang-orang.
Ini adalah keyakinan akidah Syi’ah Imamiyah, namun mazhab-mazhab lainnya tidak meyakini hal ini tidak akan pernah bisa menjelaskan argumen-argumen yang dapat diterima akal sehat untuk menolak keyakinan yang kita miliki ini, sebaliknya semua argumen yang terdapat dalam ajaran Ahlu Sunnah malah membenarkan apa yang kita yakini.
غیبت او، به احساس حضورش ضرری نمی زند
غیبت او، به احساس حضورش ضرری نمی زند. ظهور نکرده است اما هم در دل ها و هم در متن زندگی ملت حضور دارد. مگر می شود حضور نداشته باشد؟ شیعه خوب کسی است که این حضور را حس کند و خود را در حضور او احساس کند.
به گزارش خبرنگار گروه مهدویت خبرگزاری شبستان: در کتاب «ما منتظریم؛ خورشید مهدویت در منظومه فکری حضرت آِت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی» که به کوشش حسن ملایی گردآوری شده، آمده است:
گفتار اول. غیبت صغرا و کبرای امام زمان عجل الله تعالی فرجه
غیبت صغرا، دورانی پیچیده
دوران غیبت صغرا ... از پیچیده ترین و حساس ترین برهه ها در تاریخ تشیع است.1
در تاریخ دوران زندگی ائمه علیهم السلام به نام اشخاصی برمی خوریم که به خاطر احداث بدعتی یا تاسیس راه غلطی و ترویج عقیده باطلی، صریحاً از سوی ائمه علیهم السلام مورد طعن و رد قرار گرفته اند، مانند محمدبن مقلاص معروف به ابی الخطاب، یا ابن ابی العزاقر معروف به شلمغانی (که این مور در دوران غیبت صغری اتفاق افتاده است) و کثیری امثال آن.2
غیبت کبری، دوران انقطاع کامل شیعیان از امام غائب و خطر وقوع انحراف
پس از آغاز دوران غیبت و به ویژه بعد از انتهای دوره 74 ساله غیبت صغری و انقطاع کامل شیعیان از امام غائب ارواحناه فداء، یکی از خطراتی که کلیت مکتب اهل بیت(ع) را تهدید می می کرد، این بود که اشتباه و انحراف عمدی یا غیرعمدی کسانی از منسوبین به این مکتب، چیزهایی را از آن کاسته یا به آن بیفزاید و یا بر اثر کمرنگ شدن مرزبندی های اصولی مکتب، خطوط انحرافی با آن آمیخته و انحرافات مسلک های اعتقادی یا مذهب های جعلی یا حقایق آن ممزوج گردد.3
گفتار دوم. امام غایب اما حاضر
امام بزرگوار، معصوم و قطب عالم امکان و ملجا همه خلایق، اگرچه غایب است و ظهور نکرده، اما حضور دارد، مگر می شود حضور نداشته باشد؟ مومن، این حضور را در دل خود و با وجود و حواس خویش حس می کند. آن مردمی که می نشینند، راز و نیاز می کنند، دعای ندبه را با توجه می خوانند و زیارت آل یس را زمزمه می کنند و می نالند، می فهمند چه می گویند. آنها حضور این بزرگوار را حس می کنند ولو هنوز ظاهر نشده و غایب است. غیبت او، به احساس حضورش ضرری نمی زند. ظهور نکرده است اما هم در دل ها و هم در متن زندگی ملت حضور دارد. مگر می شود حضور نداشته باشد؟ شیعه خوب کسی است که این حضور را حس کند و خود را در حضور او احساس کند.4
پی نوشت ها:
1-پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره بین المللی بزرگداشت ثقه الاسلام کلینی، 17/2/1388؛
2-پیام به کنگره جهانی هزاره شیخ مفید، 28/1/1372؛
3-همان؛
4-بیانات در جمع اقشار مختلف مرردم در روز میلاد پربرکت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه 17/10/1374.
پایان پیام/9
(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Posting Komentar