Pesan Rahbar

Sekilas Doa Arafah Imam Husain as dan Doa Arafah Imam Husain as

Doa Arafah (Bahasa Arab: دعاء العرفة ) adalah diantara doa-doa Syiah yang menurut riwayat dibaca oleh Imam Husain as pada hari ke-9 Dzul...

Home » , » Membaca Doa “Allahumma ‘Arifniy Nafsak” di Masa Kegaiban

Membaca Doa “Allahumma ‘Arifniy Nafsak” di Masa Kegaiban

Written By Unknown on Minggu, 05 Agustus 2018 | Agustus 05, 2018


Doa ini juga sangat dianjurkan untuk dibaca pada masa kegaiban Imam afs, begitu juga dianjurkan doa ini dibaca setelah shalat Imam Zaman afs.

Shabestan News Agency, Di masa Kegaiban Imam Zaman afs kita dianjurkan untuk membaca doa “Allahumma Arifni Nafsaka….”, tentu anjuran ini memiliki rahasia yang tidak kita ketahui, begitu juga dianjurkan untuk membaca doa “Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, Ya muqallibal qulub tsabbit qalbi ‘ala dinika.”

Selain itu, berkaitan dengan doa Al-faraj dan kedudukannya dijelaskan bahwa nama lain dari doa ini ialah doa “Ilahi Azhumal Bala” ialah doa Al-Faraj Imam Zaman afs. Doa ini pertama kalai disebutkan dalam kitab “Kanuz An-Nujah” oleh Syaikh Tabarisi.

Doa ini juga sangat dianjurkan untuk dibaca pada masa kegaiban Imam afs, begitu juga dianjurkan doa ini dibaca setelah shalat Imam Zaman afs.

Mengenai kedudukan dan keagungan doa ini disebutkan bahwa Ayatullah Bahjat ra saat ditanya tentang doa Al-faraj ia berkata “bacalah doa Azhumal Bala’ dan mintalah kepada Allah swt untuk menyampaikan perkara ini kepada Imam Zaman afs,” dengan demikian doa ini juga sangat dianjurkan oleh para ulama besar kita.

Dalam doa ini menjelaskan beberapa bagian, yang pertama ialah menjelaskan tentang problematika yang akan dihadapi saat masyarakat berpisah dengan Imam Makshum as, oleh karena itu pada baris pertama doa ini menjelaskan tentang permasalahan yang akan dihadapi Syi’ah.

سرّ توصیه به خواندن «أَللهُم عَرفْنی نَفْسَک...» در زمان غیبت

اینکه در زمان غیبت به خواندن دعای «أَللهُم عَرفْنی نَفْسَک...» سفارش شده است، ظاهراً سرّی دارد. همچنین سفارش شده است که این دعا نیز خوانده شود: «یا الله یا رَحْمانُ یا رَحیمُ، یا مُقَلبَ الْقُلُوبِ، ثَبتْ قَلْبی عَلی دینِک».

به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان، در کتاب «در محضر بهجت»، ج۱، ص ۱۲۴ با عنوان «دعا در زمان غیبت» آمده است:

گفتند: در حرم سیدالشهداء علیه‌السلام شیخی را دیدند که نزد سید جلیلی۱ نشسته بود و او درباره ظهور امام زمان علیه‌السلام سخن می‌گفت. شیخ هم با ذهن خالی و بدون توجه گفت: بعضی منکر هستند. ایشان فرمود: بله به خدا قسم خواهد آمد و از آنها انتقام خواهد گرفت. شیخ گفت: آیا من ظهورش را درک می‌کنم؟ رگ‌های سید سرخ شد و فرمود: «إِنْ عَیشَک الله؛ اگر خدا عمرت دهد».

اینکه در زمان غیبت به خواندن دعای «أَللهُم عَرفْنی نَفْسَک...»۲ سفارش شده است، ظاهراً سرّی دارد. همچنین سفارش شده است که این دعا نیز خوانده شود: «یا الله یا رَحْمانُ یا رَحیمُ، یا مُقَلبَ الْقُلُوبِ، ثَبتْ قَلْبی عَلی دینِک؛ ای رحمت‌گستر، ای مهربان، ای زیر‌وروکننده دل‌ها، دلم را بر دینت استوار بدار».۳

پی نوشت ها:

1. مقصود، وجود مبارک امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است، چنان‌که از ادامه ماجرا برمی‌آید.

2. مقصود خواندن دعای زیر است: «اللهُم، عَرفْنی نَفْسَک، فَإِنک إِنْ لَمْ تُعَرفْنی نَفْسَک لَمْ أَعْرِفْ نَبِیک. أَللهُم، عَرفْنی رَسوُلَک، فَإِنک إِنْ لَمْ تُعَرفْنی رَسوُلَک، لَمْ أَعْرِفْ حُجتَک. أَللهُم، عَرفْنی حُجتَک، فَإِنک إِنْ لَمْ تُعَرفْنی حُجتَک، ضَلَلْتُ عَنْ دینی»؛ ر.ک: اصول کافی، ج۱، ص۳۳۷؛ بحارالانوار، ج۵۲، ص۱۴۶؛ ج۹۲، ص۳۲۶.

3. بحارالانوار، ج۵۲، ص۱۴۸؛ ج۹۲، ص۳۳۶؛ اعلام‌الوری، ص۴۳۲؛ کمال‌الدین، ج۲، ص۳۵۱.

پایان پیام/9

(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Posting Komentar

ABNS Video You Tube

Terkait Berita: