Sebagaimana yang disebutkan dalam riwayat bahwasanya menziarahi Imam Ridha as pahalanya sama dengan ibadah 70 ribu haji wajib.
Shabestan News Agency, Berkaitan dengan fadhilah dan keutamaan ziarah Imam Ridha as, Hujjatul Islam Hairi Zadeh menjelaskan bahwa di antara Imam Makshum as yang paling dianjurkan untuk menziarahi makamnya ialah Imam Husain as dan Imam Ridha as.
Dijelaskannya, sebagaimana yang disebutkan dalam riwayat bahwasanya menziarahi Imam Ridha as pahalanya sama dengan ibadah 70 ribu haji wajib.
Ziarah Ahlul Bayt as dan makam suci mereka sangat dianjurkan dan termasuk sunah yang sangat ditekankan dan memiliki efektivitas yang luas dalam Islam dan ajaran-ajaran Syi’ah, dan juga memiliki pahala dan berkah yang luar biasa.
Dari Imam Baqir as, dari datuknya dan dari Imam Ali as bahwasanya Rasulullah saww bersabda “bagian dari tubuhku kelak akan dimakamkan di Khurasan, barang siapa yang memiliki kesulitan kemudian menziarahinya, maka Allah swt akan menyelesaikannya, dan barang siapa yang berdosa kemudian menziarahinya maka Allah swt akan mengampuni dosa-dosanya.”
Salah seorang sahabat Imam Jawad as berkata : aku bertanya kepada Imam Jawad as, manakah yang lebih utama antara ziarah kepada Imam Ridha as ataukah ziarah Imam Husain as?, beliau as berkata “menziarahi makam ayahku (Imam Ridha as) lebih utama, karena semua orang pergi menziarahi Imam Husain as, namun makam ayahku hanya syi’ah-syi’ah khusus saja yang menziarahinya.”
زیارت امام رضا(ع) برابر با هفتاد هزار حج واجب
حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده گفت: امام هشتم (ع) بسیار سریع پاسخگوی حوائج حاجتمندان است و طبق روایات، زیارت ایشان معادل هفتاد هزار حج واجب می باشد.
به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده استاد حوزه علمیه، در ویژه برنامه شب زیارتی مخصوص امام رضا (ع)، گفت: در میان ائمه اطهار (ع) امام حسین و امام رضا علیهما السلام سفارش زیادی به زیارتشان شده است.
وی افزود: امام هشتم (ع) بسیار سریع پاسخگوی حوائج حاجتمندان است و طبق روایات، زیارت ایشان معادل هفتاد هزار حج واجب می باشد.
این كارشناس مذهبى ادامه داد: انسان هرچقدر ابتلائاتش بیشتر می شود توسلاتش به ذوات مقدسه باید بیشتر شود لذا مرحوم آیت الله شیخ مرتضی تهرانی (ره)، امروز برپایی مراسم های اهل بیت (ع) را از اوجب واجبات می دانست.
حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده با بیان روایتی پیرامون نام گذاری امام هشتم (ع) به نام رضا ، ابراز کرد: علت نام گذاری ایشان به رضا این است که اراده خداوند به این تعلق یافته که بندگان به وسیله حضرت ثامن الحجج (ع) از خداوند راضی شوند.
استاد حوزه علمیه با اشاره به نوع حوائج بندگان اظهار داشت: بندگان نباید امام رضا (ع) را فقط برای امور دنیوی بخواهند بلکه باید حضرتش را برای خود ایشان طلب کنند و طلب حقیقی انسان، عشق و ارادت به امام رضا (ع) به خاطر خداوند تبارک و تعالی باشد و در این میان اگر به حوائج رسید شکرگزار و اگر هم حاصل نشد بازهم شاکر باشد.
وی افزود:معنای زیارت یعنی زائر خودش را نزد زیارت شونده ببیند و حس کند و امام رضا(ع) بر تمامی عالم اشراف دارد. در زیارت این امام همام صفات وجودی ایشان به زائرش منتقل می شود، چون امام رضا (ع) رئوف است، زائرش صاحب رأفت می شود و همچنین امام حلیم است در نتیجه زائرش نیز دارای صفت حلم می گردد.
استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: تمامی ائمه هدی (ع) خورشید هستند اما امام رضا (ع) شمس الشموس است، زیرا زیدیه یا همان شیعه چهار امامی، باقریه یا همان شیعه پنج امامی، اسماعیلیه یا همان شیعه شش امامی ، واقفیه یا همان شیعه هفت امامی بر امام خود توقف کردند، اما شیعیانی که امام هشتم (ع) را قبول داشتند تا حضرت صاحب الزمان (عج) بقیه ائمه را امام خود می دانند و شیعه دوازده امامی محسوب می شوند.
پایان پیام/49
به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده استاد حوزه علمیه، در ویژه برنامه شب زیارتی مخصوص امام رضا (ع)، گفت: در میان ائمه اطهار (ع) امام حسین و امام رضا علیهما السلام سفارش زیادی به زیارتشان شده است.
وی افزود: امام هشتم (ع) بسیار سریع پاسخگوی حوائج حاجتمندان است و طبق روایات، زیارت ایشان معادل هفتاد هزار حج واجب می باشد.
این كارشناس مذهبى ادامه داد: انسان هرچقدر ابتلائاتش بیشتر می شود توسلاتش به ذوات مقدسه باید بیشتر شود لذا مرحوم آیت الله شیخ مرتضی تهرانی (ره)، امروز برپایی مراسم های اهل بیت (ع) را از اوجب واجبات می دانست.
حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده با بیان روایتی پیرامون نام گذاری امام هشتم (ع) به نام رضا ، ابراز کرد: علت نام گذاری ایشان به رضا این است که اراده خداوند به این تعلق یافته که بندگان به وسیله حضرت ثامن الحجج (ع) از خداوند راضی شوند.
استاد حوزه علمیه با اشاره به نوع حوائج بندگان اظهار داشت: بندگان نباید امام رضا (ع) را فقط برای امور دنیوی بخواهند بلکه باید حضرتش را برای خود ایشان طلب کنند و طلب حقیقی انسان، عشق و ارادت به امام رضا (ع) به خاطر خداوند تبارک و تعالی باشد و در این میان اگر به حوائج رسید شکرگزار و اگر هم حاصل نشد بازهم شاکر باشد.
وی افزود:معنای زیارت یعنی زائر خودش را نزد زیارت شونده ببیند و حس کند و امام رضا(ع) بر تمامی عالم اشراف دارد. در زیارت این امام همام صفات وجودی ایشان به زائرش منتقل می شود، چون امام رضا (ع) رئوف است، زائرش صاحب رأفت می شود و همچنین امام حلیم است در نتیجه زائرش نیز دارای صفت حلم می گردد.
استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: تمامی ائمه هدی (ع) خورشید هستند اما امام رضا (ع) شمس الشموس است، زیرا زیدیه یا همان شیعه چهار امامی، باقریه یا همان شیعه پنج امامی، اسماعیلیه یا همان شیعه شش امامی ، واقفیه یا همان شیعه هفت امامی بر امام خود توقف کردند، اما شیعیانی که امام هشتم (ع) را قبول داشتند تا حضرت صاحب الزمان (عج) بقیه ائمه را امام خود می دانند و شیعه دوازده امامی محسوب می شوند.
پایان پیام/49
(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Posting Komentar