Pesan Rahbar

Sekilas Doa Arafah Imam Husain as dan Doa Arafah Imam Husain as

Doa Arafah (Bahasa Arab: دعاء العرفة ) adalah diantara doa-doa Syiah yang menurut riwayat dibaca oleh Imam Husain as pada hari ke-9 Dzul...

Home » » Mendidik Sahabat-Sahabat Mahdawi di Dalam Keluarga

Mendidik Sahabat-Sahabat Mahdawi di Dalam Keluarga

Written By Unknown on Sabtu, 20 Januari 2018 | Januari 20, 2018


Pertumbuhan seseorang dihasilkan di dalam keluarga dan jika berada di dalam keluarga yang berhasil dalam agama maka anak-anak Mahdawi akan terdidik di dalam keluarga tersebut.

Shabestan News Agency, Hujjatul Islam Pourjawad menjelaskan bahwa jika kita di dalam komunitas yang kecil atau yang disebut dengan keluarga berperilaku baik maka sama dengan menyebarkan kebaikan.
Dijelaskannya, keluarga itu bagaikan sebuah tanah pertanian, dimana pertama-tama sawah dibajak kemudian setelah beberapa waktu barulah tanah tersebut menjadi siap, menebarkan benih-benih di atas tanah yang sudah siap tersebut, setelah beberapa waktu benih-benih tersebut berubah menjadi tunas-tunas baru, dengan demikian supaya dapat mengahsilkan hasil yang baik maka tanahnya juga haruslah baik.

Pertumbuhan seseorang dihasilkan di dalam keluarga dan jika berada di dalam keluarga yang berhasil dalam agama maka anak-anak Mahdawi akan terdidik di dalam keluarga tersebut.

Anak-anak yang diberi pendidikan dengan penuh rasa kasih dan cinta itu akan menjadi penolong dan sahabat Imam Mahdi a.s. Lalu bagaimana bisa menjadi sahabat Imam Mahdi a.s, jika anak-anak yang mereka didik tidak sesuai dengan apa yang telah agama perintahkan.

Ia menambahkan, maksud dari keluarga Mahdawi ialah sebuah keluarga yang hubungan antara anggotanya diatur berdasarkan pada pemikiran agama serta berporos pada wilayat Imam Makshum as.

Lebih dari itu, keluarga Mahdawi adalah sebuah keluarga pecinta dan yang mentaati Imam Zaman afs dan mereka hidup sebagaimana kehidupan nabawi, alawi, fathimi dan mahdawi. Dimana di dalamnya kita bisa melihat contoh kecil dari pemerintahan Imam Zaman afs, demikian jelasnya.

به نقل از مسجد مقدس جمكران، حجت الاسلام پورجواد، محقق و پژوهشگر حوزوی در ادامه سلسله جلسات «سبك زندگي اسلام» به تشريح راه هاي رسيدن به آرامش در محيط خانواده پرداخت و اظهار کرد: اگر ما در اين جامعه كوچك كه نامش خانواده است، خوب باشيم و خوب رفتار كنيم و گسترش خوبي دهيم، در واقع می توانيم در جامعه هم مفيد فايده باشيم و از طرفي هم مي توانيم يك نسل خوب و موفق را تربيت كنيم.

وي خانواده را مانند يك زمين كشاورزي تعبير كرد و افزود: زمين كشاورزی را شخم مي زنند و بعد چند مدت كه آن زمين آماده شد، بذرها را می کارند و مدتي به آن دانه ها رسيدگي كرده و چندمدت هم آفت زدايي مي كنند تا اين زمين، زمين خوبي باشد و بتواند محصول خوبي را داشته باشند.

پور جواد ادامه داد: درون محيط زندگي هم به این شکل است كه يكسري عوامل و آفات وجود دارد كه ما بايد حواسمان باشد اگر اين آفت به زمين بيافتد زمين را نابود مي كند.

محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به اينكه خانواده بستر رشد و كمال و مبدا پيدايش است، تصريح كرد: رشد انسان درون خانواده حاصل مي شود و در خانواده ای موفق می توان فرزندانی مهدوی با منش اسلامی تربیت کرد.

پورجواد در تبيين عوامل برهم زننده آرامش درون محيط خانواده عواملي را از باب پيشگيري و درمان بيان كرد و گفت: اولين عاملي كه باعث فروپاشي خانواده مي شود عدم همفكری زن و شوهر است چراكه اگر زن و شوهر همفكر نباشند اذيت شده و نمي توانند هم كُف يكديگر باشند و اين عدم همفكري منجر به اين مي شود که آرام آرام حتي از صحبت كردن با يكديگر هم لذت نبرند.

وي در بيان دليل عدم همفكري زن و شوهر اظهار کرد: اين موضوع به انتخاب آنها بستگي دارد لذا بايد در انتخاب خود بحث همتايي را رعايت كنند تا بتوانند همفكر هم باشند البته همتايي از جهات مختلفي اعم از همتايي مذهبي، علمي، خانوادگي و اعتقادي است و زماني كه زن و شوهر همفكر باشند همراه هم شده و با يكديگر در زمان مشكلات گفتگوي سازنده انجام مي دهند.

پایان پیام/9


(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Posting Komentar

ABNS Video You Tube

Terkait Berita: