Pada masa kegaiban Imam Zaman afs ini kita juga harus melakukan semampu kita untuk melawan kezhaliman, sebagaimana dalam riwayat disebutkan “paling utamaya amalan ialah menanti Al-Faraj.”
Shabestan News Agency, Mahdawiyat merupakan salah satu di antara keyakinan agama dan mazhabi mendalam yang banyak pertanyaan tentangnya, salah satunya ialah pertanyaan mengenai Intizhar Imam Zaman afs.
Kita setiap malam selalu menanti terbitnya matahari di hari esok, namun makna menanti terbitnya matahari di sini bukan berarti kita tidak melakukan apa-apa hingga datangnya pagi hari dan kita berada dalam kegelapan akan tetapi kita menantinya dengan menyalakan cahaya.
Pada masa kegaiban Imam Zaman afs ini kita juga harus melakukan semampu kita untuk melawan kezhaliman, sebagaimana dalam riwayat disebutkan “paling utamaya amalan ialah menanti Al-Faraj.”
Yang harus diketahui ialah bahwasanya Intizhar adalah suatu amalan, karenanya dalam riwayat disebutkan “Intizhar adalah sebaik-baiknya amalan”, dan tidak disebutkan sebaik-baik keadaan dengan begitu Intizhar adalah dengan beramal bukan keadaan, diam atau berpangku tangan. Dan kita yang saat ini sedang menanti Imam Zaman afs perilaku dan amalan kita harus seragam dengannya, dengan demikian penanti Imam Zaman afs adalah manusia yang berusaha dan berupaya.
Namun jika kita lihat pada hadits lainnya mengenai Intizhar al-Faraj ini disebutkan bahwa “sebaik-baik jihad bagi umatku ialah Intizhar al-Faraj.”
Seseorang bertanya kepada Imam Shadiq as: bagaimana pendapatmu wahai Imam tentang seseorang yang memiliki wilayat Imam Makshum as dan ia menanti kemunculan pemerintahan yang hak, dan dalam keadaan seperti ini ia mati?
Imam as berkata “ia seperti orang yang mati di dalam kemah Imam Zamannya”, kemudian tidak lama Imam as kembali berkata “ia seperti orang perang bersama Rasulullah saww dan mati dalam peperangan tersebut.”
مهدویت یکی از باورهای عمیقی دینی مذهبی است که درباره آن همیشه ایام سوالات بسیار مطرح بوده است، سوالاتی که پاسخ به آنها بسیاری از گره های ذهن درباره امام عصر(عج)، غیبت و ظهور ایشان و ... را برطرف می کند.
مثل این سوال که: معناى انتظار امام زمان علیه السلام چیست؟ آیا به معناى سكوت و بى تفاوتى در برابر ظلم و فساد است؟
ما هر شب منتظر طلوع خورشید فردا هستیم، امّا معناى انتظار خورشید آن نیست كه دست روى دست بگذاریم و تا صبح در تاریكى به سر بریم، بلكه هر كس اتاق خود را روشن مى كند.
ما در زمستان منتظر فرا رسیدن تابستان هستیم، ولى انتظار تابستان به آن معنا نیست كه در زمستان بلرزیم و اتاق خود را گرم نكنیم.
در زمان غیبت امام زمان علیه السلام نیز باید به مقدار توانِ خود با ظلم مبارزه كنیم و درصدد اصلاح خود و جامعه برآییم. در روایات مىخوانیم: «أفضلُ الاعمال اِنتظارُ الفَرج»(بحار، ج 75، ص 208.) بهترین عمل، انتظار آمدن حضرت مهدى علیه السلام است.
بر اساس این حدیث، انتظار، حالت نیست، بلكه عمل است: «افضل الاعمال» بنابراین، منتظران واقعى باید اهلعمل باشند. منتظران مصلِح باید خود صالح باشند، كسى كه منتظر مهمان است در خانه آرام نمىنشیند.
وظیفه مردم در زمان غیبت، خودسازى و امر به معروف و دعوت به حق و آگاه سازى دیگران است
برگرفته از پایگاه درس هایی از قرآن
پایان پیام/9
مثل این سوال که: معناى انتظار امام زمان علیه السلام چیست؟ آیا به معناى سكوت و بى تفاوتى در برابر ظلم و فساد است؟
ما هر شب منتظر طلوع خورشید فردا هستیم، امّا معناى انتظار خورشید آن نیست كه دست روى دست بگذاریم و تا صبح در تاریكى به سر بریم، بلكه هر كس اتاق خود را روشن مى كند.
ما در زمستان منتظر فرا رسیدن تابستان هستیم، ولى انتظار تابستان به آن معنا نیست كه در زمستان بلرزیم و اتاق خود را گرم نكنیم.
در زمان غیبت امام زمان علیه السلام نیز باید به مقدار توانِ خود با ظلم مبارزه كنیم و درصدد اصلاح خود و جامعه برآییم. در روایات مىخوانیم: «أفضلُ الاعمال اِنتظارُ الفَرج»(بحار، ج 75، ص 208.) بهترین عمل، انتظار آمدن حضرت مهدى علیه السلام است.
بر اساس این حدیث، انتظار، حالت نیست، بلكه عمل است: «افضل الاعمال» بنابراین، منتظران واقعى باید اهلعمل باشند. منتظران مصلِح باید خود صالح باشند، كسى كه منتظر مهمان است در خانه آرام نمىنشیند.
وظیفه مردم در زمان غیبت، خودسازى و امر به معروف و دعوت به حق و آگاه سازى دیگران است
برگرفته از پایگاه درس هایی از قرآن
پایان پیام/9
(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Posting Komentar