Pesan Rahbar

Sekilas Doa Arafah Imam Husain as dan Doa Arafah Imam Husain as

Doa Arafah (Bahasa Arab: دعاء العرفة ) adalah diantara doa-doa Syiah yang menurut riwayat dibaca oleh Imam Husain as pada hari ke-9 Dzul...

Home » » Imam Zaman afs Tidak Akan Melupakan Kita!

Imam Zaman afs Tidak Akan Melupakan Kita!

Written By Unknown on Minggu, 14 Januari 2018 | Januari 14, 2018


Imam Zaman afs berkata “sebagaimana kami yang tidak pernah lalai dalam memperhatikan keadaan kalian dan tidak akan melupakan kalian, karena jika hal ini tidak kami lakukan kepada kalian maka kesulitan dan permasalahan akan mendatangi kalian dan musuh-musuh kalian akan melenyapkan kalian.”

Shabestan News Agency, meskipun Imam Zaman afs berada dalam kegaiban namun ia tetap menjadi pendamping setia bagi manusia, oleh karena itu kita harus menggunakannya dengan sebaik-baiknya.
Dalam surat An-nisaa ayat 69 disebutkan “Dan barang siapa yang menaati Allah dan Rasul( Nya ), mereka itu akan bersama- sama dengan orang- orang yang dianugerahi nikmat oleh Allah, yaitu: Nabi- nabi, para shiddiiqiin, orang- orang yang mati syahid dan orang- orang saleh. Dan mereka itulah teman yang sebaik- baiknya.”

Dalam surat Al-fatihah kelompok yang dimaksud ayat “Engkau telah berikan nikmat kepada mereka” mishdaq dari ayat ini adalah orang-orang yang melalui sirathal mustaqim, dalam ayat lainnya juga disebutkan “Allah telah memberikan nikmat kepada mereka.”

Imam Ali Ridha as berkata “Imam adalah teman dan pendamping yang sesungguhnya,” tidak hanya itu, Imam Zaman afs juga berkata “sebagaimana kami yang tidak pernah lalai dalam memperhatikan keadaan kalian dan tidak akan melupakan kalian, karena jika hal ini tidak kami lakukan kepada kalian maka kesulitan dan permasalahan akan mendatangi kalian dan musuh-musuh kalian akan melenyapkan kalian.” Oleh karena itu, Imam Zaman afs yang tidak melupakan kita maka kita juga tidak boleh melupakannya .

Dalam sebuah riwayatnya Rasulullah saww berkata “demi nama Dia yang telah mengutusku sebagai nabi, mereka akan mengambil manfaat dri wujudnya (Al-Mahdi) dan pada saat kegaibannya mereka akan mendapatkan cahaya darinya, sebagaimana manusia memanfaatkan cahaya matahari yang berada di balik awan sekalipun.”

امام زمان(عج) حتی در پس پرده غیبت، مهربان ترین رفیق برای بشر است و می توان با رعایت نکاتی از این رفاقت برترین بهره ها را برد.

«وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا؛ و كسانى كه از خدا و پيامبر اطاعت كنند در زمره كسانى خواهند بود كه خدا ايشان را گرامى داشته [يعنى] با پيامبران و راستان و شهيدان و شايستگانند و آنان چه نيكو همدمانند.»(سوره نساء، آیه 69)

در سوره حمد، گروه «أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ» مصداق رهپویان صراط مستقیم ذکر شده و این بار دوم است که در کنار آیه صراط مستقیم، گروه «أَنْعَمَ اللّهُ عَلَیْهِم» مطرح شده است. گویا غیر از انبیاء، شهدا، صدیقان و صالحان، دیگران به بیراهه می روند و راه مستقیم منحصراً راه این چهار گروه است.

رفیق خوب، انبیاء، شهدا و صدیقان و صالحان اند. رفقای دنیایی را هم باید با همین خصلت ها گزینش کرد: «حَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا».

امام رضا(ع) در حدیثی مفصل در بیان ویژگی های امام(ع) فرمودند: «امام، همدم و رفیق واقعی است.»(1)

حضرت مهدی(عج) ما را دوست دارند و فرمودند: «همانا ما از رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و شما را از یاد نمی بریم؛ چراکه در غیر این صورت، سختی ها و گرفتاری ها بر شما فرود می آید و دشمنان شما را ریشه کَن کرده و از بین می برند.»(2) حالا که امام زمان(عج) ما را فراموش نمی کنند، ما هم نباید ایشان را فراموش کنیم.با کسی رفیق شوید که به شما انرژی و آینده نگری بدهد. در حدیث است که رسول خدا(ص) فرمودند: «حواریون به عیسی(ع) گفتند: یا روح الله! با که بنشینیم؟ فرمود: کسی که دیدارش شما را به یاد خدا اندازد و سخنش دانش تان را زیاد کند و کردارش شما را به آخرت تشویق کند.

پدر شیخ صدوق بچه دار نمی شد. نامه ای به محضر مبارک امام زمان(عج) نوشت تا حضرت(عج) در حقش دعا کند و نامه را به وسیله حسین بن روح به آن حضرت(عج) رساند. امام علیه السلام در حقش دعا کرد و در جواب نامه اش نوشت: «قد دعونا الله لک بذلک و سترزق ولدین ذکرین خیرین».(3) پس از آن به برکت دعای آن حضرت عجل الله تعالی فرجه، صاحب دو فرزند عالم و فقیه شد. یکی از آنها شیخ صدوق معروف به ابن بابویه است که قبرش نزدیک حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.

در مورد امام زمان عجل الله تعالی فرجه آمده است که ایشان عامل تالیف دل ها است: «أَيْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلَاحِ وَ الرِّضَا».

اطاعت از رسول(ص)، پرتوی از اطاعت از خدا و در طول آن است پس با توحید منافاتی ندارد: «مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ».


پی نوشت ها:

1-کافی، ج 1، ص 200

2-احتجاج، ج 2، ص 497

3-رجال نجاشی، ص 261

4-اقبال الاعمال، ص 297

*برگرفته از «پرتوی از آیه های مهدوی»، محسن قرائتی؛ به کوشش حسن ملائی


پایان پیام/9

(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Posting Komentar

ABNS Video You Tube

Terkait Berita: